قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز 21 دی منجمد شد | قیمت مرغ به چند رسید؟

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت مرغ امروز 21 دی منجمد شد | قیمت مرغ به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

قیمت انواع مرغ در بیست و یکم دی ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نوع مرغ قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق ۸۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان ۹۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۹۹,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال ۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال ۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده ۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده ۵۹,۰۰۰

فیله مرغ ۱۲۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست ۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد ۱۲۰,۲۰۰

جوجه چینی -

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده ۱۲۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده -

پا چینی ۱۰ عددی مرغ -

مرغ کنتاکی -

دل مرغ پاک کرده ۱۹,۰۰۰

جگر مرغ ۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ ۱۹,۰۰۰

پای مرغ ۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی ۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی ۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی) ۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی) -

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی) ۶۲,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی -

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی ۵۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی ۴۸,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی ۲۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی ۲۲,۹۰۰

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مرغداران پس از حذف ارز ترجیحی در زمینه تامین نقدینگی و نهاده‌های دامی به واسطه اختلاف آن با ارز آزاد با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص میزان جوجه ریزی و وضعیت تولید گوشت مرغ، گفت: در حال حاضر مرغداران با نگرانی اقدام به جوجه ریزی می‌کنند و تعدادی از واحدهای مرغداری نیز تولید خود را متوقف کرده اند.

نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگرانی مرغداران از آینده تولید گوشت مرغ باید برطرف شوند تا به روند تولید خود ادامه دهند، ادامه داد: مرغداران پس از حذف ارز ترجیحی در زمینه تامین نقدینگی و نهاده‌های دامی به واسطه اختلاف آن با ارز آزاد با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت رسمی مرغ بر اساس ارز نیمایی تعیین شده است درحالی که هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ ۴۱ هزار تومان است، عنوان کرد: با واردات نهاده‌های دامی با استفاده از ارز نیمایی مجددا شاهد رانت و سوء استفاده‌ها می‌شویم. زیرا اختلاف زیادی بین ارز نیمایی و ارز آزاد وجود دارد.

سیدعماد شاهرخی در شورای اداری لرستان با اشاره به این‌که دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی را در حوزه کشاورزی در استان انجام داده، اظهار کرد: بیش از ۷۸ هکتار گلخانه در استان طی سالهای گذشته احداث شده که در یک سال دولت سیزدهم حدود ۳۵ هکتار گلخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در بحث یارانه‌های کود کشاورزان ۱۵۱ میلیارد تومان فقط در لرستان لحاظ شده است ، افزود :درراستای حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز را با قیمت بالای ۲۰۰ هزار تومان از دامداران خریداری و بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌کنیم که برای توزیع ۵۰۰ تن گوشت ۶۰ میلیارد تومان کمک یارانه دولتی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار تن مرغ منجمد خریداری و ذخیره شده که از این میزان ۹۰۰ تن توزیع شده است ، اظهار داشت:  در راستای حمایت‌های این سازمان از مرغ نژاد آرین حدود ۱۲۰۰ تن مرغ این نژاد خریداری شده که ۳۰ میلیارد تومان یارانه برای این کار از دولت دریافت کردیم.

وی نظارت بر کالاهای اساسی میزان بازرسی، تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات حکومتی نسبت به سال قبل بیش از شش برابر بوده که حدود ۹۳ میلیارد تومان مالی بوده و ۸۸۰ میلیارد تومان کشفیات ما در این مدت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته سه واحد مرغ تخمگذار فعال شده که ۵۰ درصد ظرفیت قبلی ما را افزایش می‌دهد، افزود: در زمینه خرید گندم سال قبل ۱۱۹ درصد افزایش داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۳۲۰ هزار تن را تحویل سیلوها دهیم.

وی با اشاره به کشت بیش از ۸۰۰۰ هکتار دانه‌های روغنی، عنوان کرد: در زمینه بیمه نیز تا امروز ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی بیمه شده و انتظار داریم این رقم به ۷۰ هزار هکتار برسد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در لرستان ۵۷۰۰ هکتار زمین زیر کشت گیاهان دارویی با تولید ۱۵۰۰۰ تن داریم، بیان کرد: در زمینه توسعه باغات سال گذشته ۲۶۰ هکتار داشتیم و پیش بینی ما برای سال جاری ۵۰۰ هکتار است.

دیدگاه خود را ارسال کنید