وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه بانکی | وام قرض الحسنه میلیونی

سورپرایز رئیسی برای وام قرض الحسنه فوری | شرایط وام قرض الحسنه 200 میلیونی برای زنان اعلام شد

سرپرست دفتر توسعه زنان روستایی گفت: پس از راه اندازی صندوق های اعتبارات مقرر شد تسهیلات کم بهره تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به مشاغل خرد زنان روستایی پرداخت شود.

سورپرایز  رئیسی برای وام قرض الحسنه فوری | شرایط وام قرض الحسنه 200 میلیونی برای زنان اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

سرپرست دفتر توسعه زنان روستایی گفت: پس از راه اندازی صندوق های اعتبارات مقرر شد تسهیلات کم بهره تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به مشاغل خرد زنان روستایی پرداخت شود.

به گزارش بانک اول مهری مداحی سرپرست دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد گفت: تفاهم نامه ای در راستای حمایت‌های مالی از کسب و کارها و مشاغل خرد زنان روستایی منعقد شده است.

به گفته او، مقرر شد پس از راه‌اندازی صندوق‌ها، اعتبارات تسهیلاتی کم‌بهره تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر صندوق براساس طرحی که ارائه می‌دهند، تزریق شود.

مداحی ادامه داد: با توجه به توان اقتصادی و بازپرداختی زنان روستایی و ظرفیت کار در روستا قصد نداریم با پرداخت تسهیلات کلان، آنها را مقروض کنیم، از این رو سقف معینی برای تزریق به صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در نظر گرفته‌ایم.

او از برنامه‌ریزی برای آموزش مدیریت کسب و کارهای و روش‌های کاهش اثرات تورمی برای زنان روستایی خبر داد.

این مقام مسئول تعداد صندوق‌های خرد اعتباری زنان روستایی و عشایری را از سال ۱۳۷۹ تاکنون حدود ۴۶۰۰ مورد در سراسر کشور اعلام کرد.

سرپرست دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری خواستار توجه به نقش زنان روستایی در برنامه اصلاح الگوی کشت در کشور شد و گفت: نیاز است زنان روستایی در برنامه الگوی کشت لحاظ شوند، زیرا بخشی از زنان روستایی که به صورت روزمزد در مزارع کار می‌کنند، ممکن است تحت تاثیر تغییر الگوی کشت قرر گیرند و کارشان را از دست بدهند و یا معیشت شان دچار آسیب شود.

او گفت: در برنامه الگوی کشت برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از عدم موفقیت تغییر کشت در برخی مناطق و مزارع، جایگزین های معیشتی با محوریت زنان روستایی و اعتبارات لازم پیش‌بینی شود.

مداحی جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور را حدود ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: ۶ میلیون نفر از این تعداد در سن فعالیت یعنی ۱۸ تا ۶۰ سالگی قرار دارند.

او با اشاره به این که هنوز در گزارشات مرکز آمار ایران، آماری از زنان شاغل روستایی و عشایری با تفکیک نوع شغل دیده نمی‌شود، خواستار بررسی آماری بر روی این جمعیت کشور شد تا براساس آن تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری برای حمایت و برنامه‌ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و این دفتر انجام شود.

مداحی در همین حال نقش زنان روستایی در تغییر فرهنگ برای ترغیب کشاورزان در اصلاح و تغییر الگوی کشت را مهم ارزیابی کرد.

او در مورد مشارکت زنان روستایی و عشایری در کشاورزی قراردادی گفت: زنان روستایی و عشایری در کشاورزی قراردادی ورود پیدا کرده‌اند، اما از آنجایی که تولیدشان خرد است، هنوز ورود آنان در این برنامه جدی نشده است.

مداحی گفت: ما برای کشاورزی قراردادی زنان روستایی و عشایری برنامه‌های آموزشی داریم/

وام قرض الحسنهاگر مشکلات مالی شما به اندازه‌ای است که یک تسهیلات ده میلیونی هم کارتان را راه می‌اندازد، گرفتن وام خرد از شبکه بانکی کار خیلی سختی نیست. اما حتی گرفتن تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی هم راه ‌و روش ‌خودش را دارد.

برای گرفتن وام ۱۰ میلیون تومانی باید سراغ بانکی بروید که یکی از این وام‌ها و تسهیلات زیر را به متقاضیان ارائه بدهد.

وام خرید کالا

وام خرید کالا معمولا برای تامین مالی خرید لوازم خانگی به متقاضیان پرداخت می‌شود. بانک‌ها برای ارائه این تسهیلات سختگیری زیادی ندارند و اگر دنبال گرفتن یک وام در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین ضامن می‌گردید، این تسهیلات انتخاب خوبی خواهد بود. سقف تسهیلات خرید کالا ۵۰ میلیون تومان است و تقریبا همه بانک‌ها در قالب طرح‌های مختلف مانند خرید لوازم خانگی بانک آینده، طرح همیاران سپهر بانک صادرات، بهین کارت سپه و… این وام را به مشتریان خود می‌دهند. کارمزد یا سود وام خرید لوازم خانگی از ۴ تا ۱۸درصد است و در بانک‌های مختلف فرق می‌کند. پس زمان انتخاب بانک حواستان به این نکته باشد.

وام فوری

همان‌طور که از اسمش هم پیداست، وام فوری تسهیلاتی است که از لحظه درخواست توسط متقاضی در سریع‌ترین زمان ممکن به او پرداخت می‌شود. زمان تحویل وام فوری از زمان درخواست ۲ تا ۳روز کاری طول می‌کشد. وام نقدی طرح یاس بانک سینا و دی کارت بانک دی هر دو جزو وام‌های فوری هستند که بازپرداخت ۳۶ ماهه دارند و بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان هم به متقاضی تسهیلات می‌دهند.

وام نقدی

وام نقدی هم یکی از تسهیلاتی است که در مواقع ضروری و لازم امکان دریافتش را از شبکه بانکی دارید. وام نقدی با کارمزد و سود بانکی ۴درصد کم‌بهره‌ترین تسهیلات در شبکه بانکی محسوب می‌شود. وام نقدی شامل مجموعه وام‌هایی است که متناسب با شرایط متقاضی وام از جمله موقعیت شغلی، کارکرد حساب سپرده یا حساب جاری، داشتن ضمانت مانند سند ملکی، جواز کسب و ضامن کارمند رسمی و … به او امکان گرفتن تسهیلات را می‌دهد.

وام دانشجویی

اگر دانشجو هستید و برای پرداخت شهریه دانشگاه، ودیعه مسکن یا هر مشکل مالی دیگری دنبال یک وام با مبلغ پایین می‌گردید، بهترین گزینه همین وام دانشجویی است. وام دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویان به افراد متقاضی داده می‌شود و شرایط ثبت نامش را هم به طور مفصل در سایت رده توضیح داده‌ایم. کارمزد پایین وام دانشجویی مهمترین دلیل برای انتخاب این نوع تسهیلات برای قشر دانشجویان است.

وام با امتیاز

چند سالی است که نئوبانک‌ها پا به سیستم بانکداری گذاشته‌اند و شما هم حتما نام بانکینو و بلوبانک را شنیده‌اید. یکی از کارهای جالب این نئوبانک‌ها دادن امتیاز به مشتریان به ازای گردش حساب بانکی آنهاست. یعنی ۱۰درصد گردش حساب بانکی مشتری همیشه به عنوان یک وام حاضر و آماده در اختیار آنهاست و هر زمان که بخواهند ظرف چند دقیقه به حساب‌شان واریز می‌شود. سقف این نوع وام هم ۱۰ میلیون تومان است و در زمان ضروری خیلی به کار می‌آید.

کدام بانک‌ها وام ده میلیونی می‌دهند؟

تقریبا تمام بانک‌ها یکی از انواع تسهیلاتی را که در گزارش توضیح داده‌ایم، تحت نام‌ها و طرح‌های مختلف به متقاضیان ارائه می‌کنند. اگر خیلی عجله و ضرورت برای گرفتن وام دارید و در یکی از بانک‌ها هم حساب سپرده بلندمدت دارید، بهترین راه رفتن به همان بانک و درخواست گرفتن وام فوری است. این‌طوری حساب سپرده‌تان هم نقش ضامن را برایتان بازی می‌کند و زحمت پیدا کردن ضامن رسمی را نخواهید داشت.

اگر هم حساب سپرده ندارید، بهتر است سراغ گرفتن وام نقدی بروید که مسیر ساده‌تری برای دادن تسهیلات دارد. یکی از راه‌ها هم باز کردن حساب در یکی از نئو بانک‌هاست. چندماه بعد از باز کردن حساب و گردش مالی حساب نئوبانکی‌تان، شما اعتبار لازم برای گرفتن حداکثر ۱۰ میلیون تومان را دارید و تنها با یک دکمه و چند دقیقه زمان و بدون هیچ ضامن و مراحل بانکی دیگری وام به حساب‌تان واریز می‌شود.

این هم فهرستی از بهترین طرح‌های تسهیلات بانکی که هم کارمزد کمتر و هم اقساط طولانی‌تر دارند:

وام نقدی سودمند بانک رفاه کارگران

طرح انتخاب بانک سینا

وام فوری فیروزه کارت بانک دی

وام نقدی آسایش حکمت ایرانیان

اقساط وام ۱۰ میلیونی چقدر است؟

طبق اعلام بانک مرکزی، کارمزد وام ۱۰ میلیونی صفر خواهد شد. در حال حاضر دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک رسالت وام‌ ده میلیونی قرض الحسنه با کارمزد صفر ارائه می‌کنند. اما بانک‌های دیگر هم تحت عناوینی مانند وام نقدی و فوری تسهیلات خرد را با کارمزد ۴ تا ۱۸درصد به متقاضیان می‌دهند. زمان بازپرداخت  وام‌های خرد هم به طور متوسط ۳۶ماهه است؛ یعنی اگر ده میلیونی وام با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ماهه بگیرید، باید هر ماه ۳۲۰هزار تومان قسط پرداخت کنید.

مدارک لازم برای گرفتن وام خرد

هر کدام از بانک‌ها مدارک و شرایط خودشان را برای دادن یکی از وام‌های فوری و نقدی و دانشجویی و … دارند. اما برای گرفتن وام با حداقل مبلغ ممکن هم نیاز به داشتن یک ضامن معتبر دارید. البته اگر حساب سپرده بانکی بلندمدت در یکی از بانک‌ها داشته باشید، همان حساب سپرده می‌تواند نقش ضامن را برای شما بازی کند و کارتان خیلی راحت خواهد بود.

مدارک لازم برای گرفتن وام:

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و ضامن یا ضامن‌ها

اصل و کپی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق وام گیرنده یا ضامن

ارائه مدارک شغلی درخواست‌کننده تسهیلات

دیدگاه خود را ارسال کنید