قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

عبور قیمت طلا از مرز 2 میلیونی | قیمت طلا امروز 8 بهمن به چند رسید؟ + جدول

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

عبور قیمت طلا از مرز 2 میلیونی | قیمت طلا امروز 8 بهمن به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۲ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۳۱ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۹ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت انواع طلا 

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 21,175,000
طلای ۲۴ عیار 28,233,000
طلای 18 عیار / 740 20,893,000
طلای دست دوم 20,892,680
آبشده کمتر از کیلو 91,740,000
مثقال طلا 91,740,000
انس طلا 1,931.12

رکورد قیمت طلا 18 عیار در کشور شکسته شد! + جدول

 قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ششم بهمن برای اولین بار از مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار عبور کرد. سکه امامی تقریبا یک میلیون گران‌تر از چهارشنبه فروخته شد.

فرارو نوشت: قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار همزمان با آخرین معاملات عصر پنجشنبه ششم بهمن روی قله جدیدی ایستاد؛ دو میلیون و ۱۱۴ هزار تومان. از یک طرف رشد تقریبا ۸۰۰ تومانی دلار آزاد و طرفی دیگر افزایش نیم‌درصدی ارزش انس جهانی باعث شد رکورد قیمت طلا ۱۸ عیار که تا الان دو میلیون و ۸۴ هزار تومان محسوب می‌شد، ارتقا پیدا کند و برای اولین بار از مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رد شود. رشد قیمت طلا و دلار در آخرین روز معاملاتی هفته، سکه‌های طلا را از افزایش قیمت بی‌نصیب نگذاشت و سکه امامی یا همان تمام‌بهار طرح جدید را تقریبا یک میلیون گران‌تر از چهارشنبه یعنی ۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان معامله کردند و قیمت ربع‌سکه بهار آزادی با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به کانال ۹ میلیون برگشت.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار؛ دو میلیون و ۱۱۴ هزار تومان

به گزارش فرارو، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۵۱ هزار تومانی که معادل تقریبا ۲.۵ درصد است، در آخرین خرید و فروش‌های روز پنجشنبه ششم بهمن به دو میلیون و ۱۱۴ هزار تومان رسید. روز چهارشنبه طلافروش‌ها در خرید و فروش‌های خودشان، نرخ طلا ۱۸ عیار را دو میلیون و ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌کردند. البته اطلاعات فرارو نشان می‌دهد قیمت لحظه‌ای هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز پنجشنبه ششم بهمن تا دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان پیشروی کرده و عدد دو میلیون و ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان، کمترین رقمی بوده که برای هر گرم طلا ۱۸ عیار رد و بدل شده است. نمودار طلا ۱۸ عیار نشان می‌دهد رکورد قبلی آن در روز‌های دوم و سوم بهمن امسال تثبیت شده و حالا فقط بعد از ۷۲ ساعت شاهد ثبت اعداد و ارقام جدیدی هستیم. قیمت طلا ۱۸ عیار در پایان روز‌های دوم و سوم بهمن دو میلیون و ۸۴ هزار تومان بوده است.

قیمت سکه امامی؛ ۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان

قیمت سکه امامی، سکه تمام‌بهار آزادی، نیم‌سکه و ربع‌سکه در آخرین روز معاملاتی هفته اول بهمن بین ۳۵۰ هزار تومان تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. سکه امامی یا همان سکه تمام‌بهار آزادی عصر پنجشنبه معادل ۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان فروخته شد و خریداران آن نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه پنجم بهمن، ۹۳۶ هزار تومان بیشتر پرداخت کردند. البته بالاترین قیمت سطح سکه امامی را باید ۲۵ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان بدنیم که این رقم را عصر روز یکشنبه دوم بهمن بابت این سکه رد و بدل می‌کردند. سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم پنجشنبه ششم بهمن یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه گران‌تر فروخته شد و خرید آن ۲۳ میلیون و ۳۳ هزار تومان تمام می‌شد.

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی به ۹ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. یعنی ۳۵۰ هزار تومان کمتر از روز چهارشنبه که نرخ فروش آن به هشت میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسیده بود. نیم‌سکه بهار آزادی هم ۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان فروخته شد تا ارزش این یکی درمقایسه با چهارشنبه، ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. این وسط فقط سکه گرمی نسبت به روز چهارشنبه با قیمت کمتری خرید و فروش شد قیمتش با افت ۱۰۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت انواع سکه و طلا در پایان معاملات هفته اول بهمن

قیمت طلا

راز کاهش قیمت طلا /ماه طلایی بیت‌کوین تمام می‌شود؟

 قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزی که گذشت افتی خفیف داشت و دلیل اصلی آن نیز از نگاه تحلیل گران انتظار بازارها برای شفاف تر شدن وضعیت تورم و نشست فدرال رزرو در هفته آینده است.

قیمت طلا در دو روز گذشته کاهش یافت وز نزدیکی مرز 1950 دلاری اکنون به محدوده 1920 دلار رسیده است. با احتساب این قیمت طلا در هفته ای که گذشت تقریبا نه افزایش قیمت داشت و نه کاهش. البته با این وجود فلز زرد در ماه ژانویه بیش از 5.6 درصد افزایش قیمت داشته است تا در آستانه ثبت سومین ماه صعودی متوالی قرار بگیرد.

مهم ترین دلیل کاهش قیمت طلا به ویژه در روز پنج شنبه داده اقتصادی آمریکا بود که حکایت از انعطاف و قدرت آن در ماه های انتهایی 2022 داشته است. با این وجود به دلیل نشست فدرال رزرو در هفته آتی ریزش قیمتی محدود بود و سرمایه گذاران در حالت انتظار قرار دارند.

در حالی رشد فصلی اقتصاد آمریکا 2.9 درصد گزارش شد که اقتصاددانان این شاخص را در محدوده 2.6 درصد پیش بینی کرده بودند. این موضوع این سیگنال را به بازارها می دهد که علی رغم روند کاهشی تورم دست فدرال رزرو برای نگه داشتن نرخ بهره در سطوح بالا برای مدت بیشتر باز است. سیگنالی که برای بازارهایی مانند طلا سیگنالی نزولی به حساب می آید.

بیت کوین نیز امروز نوسان قیمتی زیادی نداشت در محدوده مرز 23 هزار دلاری در حال نوسان بود. بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون بیش از یک درصد بازدهی مثبت داشته است و در صورت حفط این بازدهی می تواند چهارمین هفته متوالی صعودی این رمزارز رقم بخورد. بیت کوین از ابتدای ژانویه تاکنون که 27 از آن می گذرد نزدیک به 40 درصد افزایش قیمت داشته است.

اتریوم اما امروز نزدیک به یک درصد افت قیمت داشت تا مجددا مرز 1600 دلاری را از دست بدهد. دومین رمزارز بزرگ جهان نیز از ابتدای سال تاکنون بیش از 32 درصد رشد قیمت داشته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید