افزایش حقوق کارمندان | حقوق کارمندان واریز | حقوق کارمندان افزایش

جزئیات جدید از افزایش حقوق کارمندان | افزایش 57 درصدی حقوق کارمندان تصویب شد؟

کمیسیون اجتماعی مجلس در مصوبه جدید خود میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و مستمری مددجویان کمیته امداد را اعلام کرد.

جزئیات جدید از افزایش حقوق کارمندان | افزایش 57 درصدی حقوق کارمندان تصویب شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

افزایش حقوق کارمندان تایید شد. افزایش حقوق کارمندان می تواند کمک اقتصادی مناسبی برای آنها باشد. افزایش حقوق کارمندان با چالش های بسیاری همراه است. افزایش حقوق کارمندان با افزایش 10 درصدی همراه است. افزایش حقوق کارمندان به منظور افزایش قدرت خرید محقق می شود.

کمیسیون اجتماعی مجلس در مصوبه جدید خود میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و مستمری مددجویان کمیته امداد را اعلام کرد.

بر اساس مصوبه جدید کمیسیون اجتماعی مجلس حقوق کارکنان دولت برای سال آینده 30 درصد افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق تصمیم کمیسیون، مقرر شد حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۳۰ درصد افزایش یابد و مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز در سال آینده افزایش ۴۰ درصدی داشته باشد.

​حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، در خصوص افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده توضیحاتی داد.

وی گفت: در جلسه امروز که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی، بنیاد شهید، کمیته امداد و سازمان بهزیستی برگزار شد، موضوع اعتبارات این سازمان‌ها در لایحه بودجه سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لطفی افزود: در این جلسه، تصمیم کمیسیون بر این شد تا حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۳۰ درصد افزایش یابد و مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز در سال آینده افزایش ۴۰ درصدی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در مورد پرداخت حقوق خانواده‌های ایثارگران نیز تصمیم بر این شد تا حداقل حقوق کارکنان دولت برای خانواده‌های ایثارگران پرداخت شود.

لطفی در پایان توضیح داد: تصمیمات امروز کمیسیون در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه خواهد شد و در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و اجرا خواهد شد.

حقوق کارمندانمنابع حقوق از کجا تامین می‌شود؟

حواشی مربوط به حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز هنوز به قوت خود باقی است. چندی پیش، علیرضا سلیمی- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی- در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس و دولت خبر داده بود که در این جلسه آقای میرکاظمی اعلام کرد که سال آینده 20 درصد به حقوق ها اضافه خواهد شد. اما در حالی افزایش 20 درصدی حقوق مطرح شده است که دولت با کسری بودجه هنگفتی حدود 300 تا 600 هزار میلیارد تومان مواجه و منابع تامین حقوق از سوی کارشناسان به زیر سوال رفته است. با اینحال، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اخیرا اعلام کرده که دولت تلاش می‌کند تا حدی که مقدور است، حقوق‌ را افزایش دهد. منابع این اقدامات هم از افزایش فروش نفت و بازگشت پول آن، بازگشت بخشی از اموال بلوکه شده کشور و افزایش صادرات تامین می‌شود.

اما چه ارتباطی به بین بهره‌وری و حقوق وجود دارد؟ کارشناسان می‌گویند یک رابطه دوسویه میان بهره‌وری و حقوق وجود دارد؛ از یک طرف افزایش حقوق موجب ترغیب کارگران و کارمندان به تلاش بیشتر می‌شود و از طرف دیگر بنگاه‌ها را به داشتن کارگرانی کاراتر وادار می‌کند. در این رابطه دوسویه هم تحصیلات نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. در این ارتباط، یک مطالعه‌ای از وضعیت کارگاه‌های صنعتی طی یک دوره از سال 74 تا 81 انجام شده که نتایج این تحقیق نشان می‌دهد با بهبود بهره‌وری نیروی کار در صنعت ایران، دستمزد نیروی کار افزایش یافته است؛ اما شیب افزایش دستمزد، کمتر از بهره‌وری نیروی کار بوده و در اثر آن شکافی بین بهره‌وری و دستمزد نیروی کار در دوره مورد مطالعه پدیده آمده است. البته افزایش سهم شاغلان با تحصیلات عالیه منجر به بهبود بهره‌وری نیروی کار در صنایع ایران شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید