یحیی گل محمدی | حواشی یحیی گل محمدی

رفتار زشت یحیی گل محمدی با هواداران پرسپولیس | یحیی گل محمدی از چشم افتاد؟

یحیی گل محمدی در نشست خبری پس از بازی با آلومینیوم حرف‌های عجیبی بر زبان آورد و به جای پاسخ به عملکرد فنی تیمش، ترجیح داد فرار رو به جلو داشته باشد.

رفتار زشت یحیی گل محمدی با هواداران پرسپولیس | یحیی گل محمدی از چشم افتاد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یحیی گل‌محمدی زادهٔ ۲۸ اسفند ۱۳۴۹ است. یحیی گل محمدی بازیکن پیشین و مربی کنونی پرسپولیس است. یحیی گل‌محمدی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن به فعالیت پرداخت  یحیی گل محمدی در بهمن ۱۳۹۳ از سوی کانون مربیان فوتبال ایران به‌عنوان بهترین سرمربی ماه انتخاب شد. یحیی گل محمدی سالهاست با همسرش لیلا که اصالتا کُرد است ازدواج کرده که ثمره آن دو فرزند یک پسر جوان بنام امیرحسین و یک دختر متولد سال 92 می باشد.

تساوی روز گذشته تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک علاوه بر اینکه باعث شد تا پرسپولیس بعد از حدود 111 روز صدرنشینی در لیگ برتر را از دست بدهد، زمینه ساز حواشی جدید برای این تیم بود. گذشته از عملکرد فنی پرسپولیس در این بازی که نقدهای زیادی به آن وارد است اظهارات یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی همانند بنزین روی آتش، حواشی پرسپولیس را بیشتر از هر زمان دیگری شعله‌ور کرد.

گل‌محمدی در ابتدای صحبت‌های خود از دست‌هایی نام برد که به دنبال این هستند تا پرسپولیس قهرمان ایران نشود. او حتی در اقدامی عجیب اعلام کرد که از بازی بعدی با تیم امید پرسپولیس وارد مسابقات لیگ برتر می‌شود تا به این شکل اعتراض خود را به اتفاقاتی که به زعم او اشتباهات داوری سازمان یافته است، نشان دهد. سرمربی پرسپولیس پیام عجیب دیگری هم به هواداران این تیم داد و اعلام کرد که تا یک سال و نیم آینده آنها نباید منتظر قهرمان شدن تیم‌شان باشند چرا که این تیم از این «جام‌های فلزی» زیاد دارد (حالا بماند که این جام‌های فلزی روزگاری با ارزش بوده و ارزشمندترین عنوان را برای هر باشگاهی به ارمغان می‌آورند!). اشاره او به این بود که به دلیل حضورش در پرسپولیس اجازه قهرمانی به این تیم را نمی‌دهند!

«سرخ‌پوشان در هفته هفتم لیگ برتر (اشاره به بازی با تراکتور و شکست مقابل این تیم) قهرمان واقعی شده و مردم حامی این تیم هستند!» این یکی از عجیب‌ترین صحبت‌های گل‌محمدی بود که البته با واکنش هواداران در فضای مجازی هم روبرو شد. سرمربی پرسپولیس حتی هشدار عجیبی هم به مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این باشگاه داد و اعلام کرد که او را نمی‌توانند از سمتش برکنار کنند چرا که مردم پشتیبان پرسپولیس هستند. او حتی اعلام کرد که حکم اخراجش را از بالا بالاها صادر می‌کنند! او حتی در این نشست خبری پر حاشیه اعلام کرد که تیمش حکومتی نیست! این صحبت‌های عجیب و حملات تند گل‌محمدی در حالی بیان شده که تیم تحت هدایت او از 6 امتیاز دو بازی اخیر تنها یک امتیاز را گرفته و این مسئله باعث شده تا صدرنشینی را به سپاهان اصفهان واگذار کند. در شرایطی که خبرنگاران در نشست خبری، هواداران پرسپولیس پای گیرنده‌های خود منتظر بودند تا چرایی عدم نتیجه‌گیری در این دو بازی از سوی سرمربی پرسپولیس مطرح شود اما اظهارات، حول و حوش مشکلات داوری و وجود دست‌های پنهان برای قهرمان نشدن پرسپولیس گشت تا کسی متوجه نشود که چرا سرخ‌پوشان در 3 بازی ابتدایی دور برگشت ضعیف‌ترین شروع چند سال اخیر خود را داشته است.

صحبت‌های گل‌محمدی در نشست خبری روز گذشته نکات زیادی دارد و از چند بعد می‌توان آن را بررسی کرد.گل‌محمدی اعلام کرده که با تیم امید در رقابت‌های لیگ حضور پیدا می‌کند! پس احتمالا لئاندرو پریرا که قطعا هزینه زیادی را هم برای حضور او در تیم کرده‌اند، را باید در ترکیب تیم امید پرسپولیس ببینیم! فارغ از عملیاتی نبودن چنین مسئله‌ای به دلیل قرارداد بازیکنان با تیم بزرگسالان پرسپولیس این سؤال در اذهان متبادر می‌شود که آیا سرمربی یک تیم قادر به اتخاذ چنین تصمیم عجیبی است یا نه؟! در این بین میلیون‌ها هواداری که روز و شب‌شان با این تیم گره خورده در این تصمیم عجیب و البته احساسی چه جایی دارند؟

بیان چنین صحبت‌های احساسی توسط این سرمربی آن هم در حالی که تیمش در بحران فرو رفته چیزی جز افزودن تنش در پی ندارد. یحیی گل‌محمدی از این صحبت کرد یک سال و نیم با پرسپولیس قرارداد دارد و در این مدت هواداران منتظر قهرمانی نباشند. در خصوص این صحبت‌های عجیب سؤالات زیادی به وجود می‌آید؛ اول اینکه نا امید کردن هواداران در چنین شرایطی چه اتفاق مثبتی تلقی می‌شود که سرمربی پرسپولیس بعد از ناکامی در دو بازی آن را به زبان می‌آورد؟ موضوع دوم که قابل بحث است این است که وقتی تیم صدرنشین با پرسپولیس هم‌امتیاز است چرا گل‌محمدی اینقدر زود دست‌ها را به علامت تسلیم بالا برده و روحیه جنگندگی را در تیمش می‌کُشد؟و موضوع سوم سؤالی است که خود سرمربی پرسپولیس باید به آن پاسخ بدهد چرا هواداران پرسپولیس بابت یک سال و نیمی که از قرارداد گل‌محمدی باقی مانده نباید لذت قهرمانی را بچشند؟ آیا این مصداق فرار رو به جلو برای توجیه شکست های احتمالی آینده نیست؟یکی دیگر از موارد مطرح شده در عجیب‌ترین نشست خبری تاریخ سرمربیگری یحیی گل محمدی اشاره غیر مستقیم او به اتفاقات بازی با تراکتور در هفته هفتم بود؛ که باعث شکست مقابل این تیم شد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در آن زمان چه حواشی در اردوی سرخ‌پوشان شب قبل از بازی با تراکتور به وجود آورد که حتی باعث اختلاف‌نظر بین بازیکنان و جر و بحث بین تعدادی از آنها حتی در جلسه فنی شد. این اقدام باعث رقم خوردن شکست پرسپولیس مقابل تراکتور در زمین بازی شد اما شکست اصلی آنجا بود که یکی دو بازیکن با هدایت برخی افراد سردمدار باعث انجام چنین کاری شدند تا پرسپولیس هم از نظر امتیاز ضرر کند و هم اینکه عواقب بعدی گریبان آنها را بگیرد. پرسپولیس بر خلاف نظر گل‌محمدی برای قهرمانی در هفته هفتم، وقتی شب بازی حساس با تراکتور برخی از بازیکنان تا 2 بامداد با چت در واتساپ در این باره به دنبال یارکشی بودند، بازنده شد!

نکته دیگری هم که باید یادآور شد این است که چطور وقتی قهرمانی‌های متعدد و پرتعداد برای پرسپولیس رقم می‌خورد،این حرف‌ها وجود نداشت؟ حالا که در دو بازی اتفاقات طوری رقم خورده که به زعم او، داوری به سمت تیم حریف بوده، می‌خواهند پرسپولیس قهرمان نشود؟ این حرف‌ها بیشتر به ضرر خود پرسپولیس است؛ یعنی قهرمانی‌های این تیم هم برنامه‌ریزی شده بود؟ آقای یحیی گل محمدی فرافکنی نکنید، قرار نیست ناکارآمدی خود را به عوامل دیگر ربط دهید تا بتوانید با این کارها هزینه ایجاد کنید.فوتبال در همه جای دنیا ابزاری برای لذت بردن از یک ورزش مهیج است که طبیعتاً در آن برد و باخت هم جزو لاینفکش خواهد بود. قرار نیست روزی که برنده می‌شویم همه چیز را به دانش فنی خود ربط بدهیم و روزی که شکست می‌خوریم از زمین و زمان ایراد بگیریم اما هیچ اشاره‌ای به مشکلات فنی نکنیم. بزرگترین مربیان دنیا در قوی‌ترین تیم‌های جهان هم شکست می‌خوردند اما خیلی راحت با آن کنار آمده و آماده بازی‌های بعد می‌شوند. در این بین اما انجام صحبت‌های احساسی که تنها باعث دلسردی هواداران می‌‌شود نه تنها دردی از تیمی که صدرنشینی را از دست داده دوا نمی‌کند بلکه این اظهارات، هیزمی خواهد بود که باعث بیشتر شدن آتش حواشی می‌شود.

قطعاً لیگ برای پرسپولیس تمام نشده و این تیم بازی‌های زیادی تا پایان مسابقات دارد. سرخ‌پوشان با بررسی نقاط ضعف و تزریق روحیه هنوز شانس قهرمانی دارند.پرسپولیس در زمان برانکو به مراتب روزهای سخت‌تر از این را هم به چشم دید. شاید فرق آن تیم که با 14 بازیکن (بازیکنانی مثل حمیدطاهرخانی، آدام همتی، سعید حسین‌پور و احسان حسینی) به فینال آسیا رفت با تیمی که دو جین ستاره در اختیار دارد همین باشد؛ نبود اعتماد به نفس و البته فرافکنی و توهم توطئه!خود یحیی گل محمدی بهتر از هر کسی می‌داند که بهترین بازیکنان ایران را در پرسپولیس در اختیار دارد؛ پس شکست از آن تیمی است که تا آخرین روز نجنگد حتی تیمی که «جام‌های فلزی» زیادی در تالار افتخاراتش داشته باشد! 

بیوگرافی یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی متولد 28 اسفند 1348 در اردبیل، مربی است

فارغ التحصیل فوق دیپلم دانشسرای تربیت معلم در قم می باشد، از معملی به سطح اول فوتبال ایران رسید و حالا بازنشسته شده و کار مربیگری می کند

در روستای مرزی میناباد شهرستان نمین استاد اردبیل بدنیا آمد، سپس به قم رفت و در دانشسرای این شهر فوق دیپلم گرفت و معلم رشته هنر و زبان شد

مدتی کوتاهی در سال 1367 به تبریز بازگشت و در تیم تراکتورسازی تبریز در حدود 5 دیدار بازی کرد، سپس به قم بازگشت و در کنار تدریس در تیم هلال احمر به بازی فوتبال خود ادامه داد.

یحیی گل محمدی

ازدواج و همسر یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی سالهاست با همسرش لیلا که اصالتا کُرد است ازدواج کرده که ثمره آن دو فرزند یک پسر جوان بنام امیرحسین و یک دختر متولد سال 92 می باشد.

او در زندگی شخصی خود نیز بسیار خوش اخلاق است او می‌گوی خوش اخلاق است همسرش می گوید که در خانه عصبی نمشود همیشه با فرزندانمان رفتار بسیار خوب و مناسبی داشته است و حتی با آنها غضب هم نکرده است.

یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی

در سال 1369 زمانی که عضو تیم هلال احمر قم بود توسط احمدخان خداداد با قرارداد 4 ساله جذب باشگاه پورا تهران شد و تا سال 1373 در این تیم بود.

درخشش او در تیم پورا باعث شد در شروع فصل سال 73 با پرسپولیس قرارداد 4 ساله ببندد

او تا سال 77 عضو این باشگاه بود سپس یک فصل به فولاد رفت و در نهایت سال 80 دوباره به پرسپولیس بازگشت و سه سال در این تیم حضور داشت

از سال 83 تا فصل 86 – 87 نیز پایان عمر فوتبال خود را در صبا باتری گذراند.

سرمربیگری یحیی گل محمدی

گل محمدی مربیگری را از سال 88 با تیم تربیت یزد آغاز کرد

او در تیم های نساجی، صبای قم، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب آهن، اکسین البرز، تراکتورسازی و پدید خراسان در قامت مربی و سرمربی حضور داشت

شغل دوم

تابحال طبق آنچه گفته شده یحیی گل محمدی بعنوان شغل دوم یک قهوه خانه سنتی دارد و یک مرکز آرایشگاه بنام هنر پرشیا نیز متعلق به وی می باشد.

یحیی گل محمدی

افتخارات دوران بازیکنی یحیی گل محمدی

گل محمدی در زمان بازیکنی 2 بار با پرسپولیس در سال 74 و 75 قهرمان لیگ برتر و یک بار در سال 77 قهرمان جام حذفی را بدست آورد

با تیم صبا باطری در سال 84 نیز قهرمان سوپر جام شد و در تیم ملی نیز در سال 2002 قهرمانی بازی هایی آسیایی را بدست آورد

افتخارات دوران مربیگری یحیی گل محمدی

او در دوران سر مربیگری خود نیز با ذوب آهن دوبار در سال های 94 و 95 قهرمان جام حذفی و یکبار در سال 95 قهرمان سوپر جام باشگاه های ایران شده است

سرمربیگری پرسپولیس

گل محمدی 23 دی 1398 جایگزین کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس شد

او در حالی توانست سکان هدایت یکی از پرطرفدارترین تیم ایران را بدست بگیرد که در 1/5 سال حضور خود در تیم شهر خودرو عملکرد خوبی با این تیم مشهدی داشت.

یحیی گل محمدی

شروع فوتبال یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی فوتبالش را در سال ۱۳۶۸ آغاز کرد با تیم تراکتورسازی تبریز اولین حضور حرفه‌ای خود را در لیگ آزادگان ایران تجربه کرد

حدود یک سالی که در تیم تراکتورسازی تبریز بازی می کرد پنج بازی به میدان رفت و با این که وظیفه گلزنی برعهده نداشته اما یک گل را هم به ثمر رساند.

سپس در سال ۱۳۶۹ به تیم فوتبال پورا پیوست تیمی که تازه تاسیس بود و در لیگ دسته اول حضور داشت اما به دلیل اینکه نتوانست به لیگ برتر ایران صعود کند کلا منحل گردید

یحیی گل محمدی ۴ سال در تیم پورا بازی کرد و ۹۴ بار وارد زمین شد.

166 بازی برای پرسپولیس

در سال ۱۳۷۴ رسماً به تیم پرسپولیس تهران آمد و بیشترین حضور خود را در یک باشگاه تجربه کرد و سه بازی را برای تیم پرسپولیس تهران در ۴ سال انجام داد و ۷ گل را هم به ثمر رساند و به محبوبیت بسیار زیادی در نزد هواداران سرخ‌پوش دست یافت

در سال ۱۳۷۸ راهی فولاد خوزستان شد و چهل و یک بازی را برای تیم فولاد انجام دادم مجدداً به پرسپولیس بازگشت بیشترین سابقه را او با بازی در تیم پرسپولیس دارد که یک رکورد محسوب می شود ۱۶۶ بار با لباس پرسپولیس وارد زمین شد و در نهایت صبا باتری رفت

خداحافظی از فوتبال در سال 1387

پایان دوران فوتبالی خود را با تیم صبا باتری سپری کرد و ۶۳ بار برای این تیم به میدان رفت و در نهایت در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی از فوتبال بازی کردن کناره گیری کرد.

بازی های ملی

او  تجارب زیادی در تیم ملی دارد و از بازیکنان پرسابقه تیم ملی به شمار می‌آید

در سال ۱۳۷۲ برای اولین بار لباس تیم ملی ایران را پوشید

74 بازی ملی را در کارنامه فوتبالی خود دارد که 5 گل را هم به ثمر رسانده است یکی از گل های به یاد ماندنی او به تیم ایرلند بود که ایران نتوانست به جام جهانی صعود کند و در مجموع با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

دیدگاه خود را ارسال کنید