قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا امروز بازار را زیر و رو کرد | قیمت طلا 16 بهمن به چند رسید؟ + جدول

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا امروز بازار را زیر و رو کرد | قیمت طلا 16 بهمن به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد . بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۲ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۱۴ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۹ میلیون و ۴۳۴ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 21,780,000
طلای ۲۴ عیار 29,040,000
طلای 18 عیار / 740 21,489,000
طلای دست دوم 21,489,490
آبشده کمتر از کیلو 94,360,000
مثقال طلا 94,340,000
انس طلا 1,864.93

افت قیمت طلا در دو روز متوالی | معامله‌گران طلا ناامید نیستند

به نقل از اکوایران، دو افت قیمتی نسبتا قابل توجه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سبب شده است که انتظارات افزایشی در میان تحلیل‌گران بازار طلا کاهش پیدا کند

با این وجود معامله‌گران خرد بازار هنوز باور دارند که بازار در هفته آتی صعودی خواهد بود.

معامله گران دلایل مختلفی دارند که طلا را همچنان صعودی پیش بینی می کنند. برخی از معامله گران افزایش تنش های ژیوپولتیکی را عامل افزایشی می دانند و برخی دیگر نیز تورمی که همچنان در سطح بالایی قرار دارد و قدرت خرید دلار را تهدید می کند دلیل خود برای خرید بیشتر طلا می دانند

در حال حاضر بسیاری از معامله گران خواهان ورود به بازار طلا هستند مخصوصا بعد از افت قابل توجه قیمت در روز جمعه. انتشار داده بازار کار آمریکا که بسیار قوی‌تر از پیش بینی ها بود سبب کاهش قیمت طلا شد. در حالی که پیش بینی می شد که در حدود ۱۷۰ هزار شغل در ماه ژانویه به اقتصاد آمریکا اضافه شود مقدار محقق شده بیش از ۵۰۰ هزار شغل بود.

نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد ۴۴ درصد تحلیل گران بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود در حالی که ۱۷ درصد پیش بینی می کنند طلا باز هم کاهش قیمت داشته باشد.

اما همانطور که اشاره شد معامله گران امید بیشتری به صعود قیمت طلا در آینده کوتاه مدت دارند. از میان معامله گران خرد شرکت کننده در نظرسنجی سایت کیتکو ۶۱ درصد بر این باورند که طلا مجددا میتواند به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگردد و این در حالی است که ۲۵ درصد آنها بر این باورند که روند نزولی آخر هفته طلا در هفته آتی نیز ادامه دارد.

ترکش‌های افزایش اونس جهانی به بازار طلای ایران

این کارشناس بازار طلا و سکه با تشریح عامل دوم موثر بر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، گفت: عامل دوم موثر بر قیمت طلا و سکه، قیمت جهانی اونس طلاست. قیمت هر اونس طلا در ابتدای هفته ۱۹۲۷ دلار بود که روز سه شنبه از التهاب آن کاسته شد و کاهش ۲۲ دلاری قیمت اونس جهانی در روز سه شنبه باعث شد که سکه امامی هم به کانال ۲۳ میلیون تومان کاهش پیدا کند، ولی روز چهارشنبه و در جریان بازار مجددا قیمت جهانی طلا با ۲۰ دلار افزایش به ۱۹۲۵ دلار رسید که موجب بازگشت قیمت سکه به کانال ۲۴ میلیون تومان شد.

کشتی آرای عامل سوم موثر بر قیمت طلا و سکه را «عرضه و تقاضا» دانست و به اقتصاد ۲۴ گفت: طبیعتا زمانی که بازار هیجانی است، تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و این مساله باعث ایجاد حباب کاذب در قیمت طلا و سکه می‌شود؛ بنابراین با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا و دلار در هفته اخیر، عرضه و تقاضا تعادل داشت و در نتیجه حباب سکه هم تغییری نکرد.

چوب جادویی قیمت سکه را رام کرد!

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به ادامه عرضه ربع سکه در بورس گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ۱۴۰۲ و افزایش تقاضای خرید سکه به ویژه ربع سکه به دلیل ارزان‌تر بودن آن نسبت به سایر قطعات سکه، پیش فروش ربع سکه در بورس باعث می‌شود این قطع سکه در بازار افزایش قیمت نداشته باشد و در کانال ۹ میلیون تومانی نوسان کند یعنی اختلاف قیمت ربع سکه در بورس و در بازار آزاد یک میلیون تومان است که این یک میلیون تومان در طول هفته اخیر ثابت مانده است.

کشتی آرای ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر در چند روز آینده اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی و سیاسی پیش نیاید، قیمت طلا و سکه حداقل در یک هفته آینده در همین محور فعلا باقی بماند.

الان زمان مناسبی برای خرید طلاست؟

این کارشناس طلا و سکه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ که آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلاست یا نه، گفت: اتفاقات غیرقابل پیش بینی یا تحولات غیرقابل پیش بینی در دست کسی نیست که بتوانیم تاثیر آن‌ها را بر بازار ببینیم، اما جدا از این مسائل، روند بازار طلا و سکه در کوتاه مدت قابل رصد است.

کشتی آرای ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد طلا بخرد در مواقعی که بازار آرامش دارد و قیمت‌ها باثبات است اقدام به خرید طلا و سکه کند مثل زمانِ حالِ حاضر، زیرا زمانی که قیمت‌ها هیجانی است، فاصله خرید و فروش به دلیل ریسک بالا زیاد می‌شود و خرید و فروش با ریسک بالا همراه است.

دیدگاه خود را ارسال کنید