افزایش حقوق کارمندان | حقوق کارمندان واریز | حقوق کارمندان افزایش

افزایش حقوق کارمندان در سال آینده تصویب شد | حقوق این کارمندان 30 درصد افزایش می یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه اعضای این کمسیون برای افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان لشکری و کشوری و سربازان در سال آینده خبر داد و گفت: این مصوبات نیاز به تصویب اعضای کمسیون تلفیق دارد.

افزایش حقوق کارمندان در سال آینده تصویب شد | حقوق این کارمندان 30 درصد افزایش می یابد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

افزایش حقوق کارمندان تایید شد. افزایش حقوق کارمندان می تواند کمک اقتصادی مناسبی برای آنها باشد. افزایش حقوق کارمندان با چالش های بسیاری همراه است. افزایش حقوق کارمندان با افزایش 10 درصدی همراه است. افزایش حقوق کارمندان به منظور افزایش قدرت خرید محقق می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه اعضای این کمسیون برای افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان لشکری و کشوری و سربازان در سال آینده خبر داد و گفت: این مصوبات نیاز به تصویب اعضای کمسیون تلفیق دارد.

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون در خصوص لایحه بودجه، اظهار کرد:اعضای کمسیون در جلسات خود به منظور بررسی لایحه بودجه پیشنهاداتی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، حقوق سربازان و بازنشستگان لشکری و کشوری داشتند.

وی افزود: اعضای کمیسیون با توجه به تورم موجود در کشور مصوب کردن که اقشار فوق‌الذکر برای اینکه در سال آینده تحت فشار قرار نگیرند ، افزایش حقوقی بیش از افزایشی که دولت برای آنها در بودجه سال آتی در نظر گرفته بود، داشته باشند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند که حقوق کارکنان دولت ۳۰ درصد افزایش یابد که به تصویب اعضا رسید و این مصوبه برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارسال شد.

گودرزی ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین پیشنهادی برای افزایش ۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری داشتند که این نیز به تصویب اکثریت اعضا رسید.

وی همچنین از مصوبه اعضا برای افزایش حقوق سربازان خبر داد و گفت: با مصوبه اعضا حقوق سربازان مجرد در سال آینه به حدود ۵ میلیون تومان و سربازان متعهل به بیش از ۵ میلیون افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون در بررسی‌های خود پیشنهاداتی نیز برای تامین منابع لازم برای افزایش حقوق‌های پیشنهادی، مطرح کردند که اینها نیز جهت ارزیابی به تلفیق ارسال شده است.

گودرزی بیان کرد: پیشنهادات و مصوبات کمیسیون اجتماعی در حوزه تخصصی این کمسیون در ارتباط با بودجه سال آینده به کمیسیون تلفیق ارائه شده که برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در تلفیق و نمایندگان در جلسه علنی و همچنین تایید از سوی شورای نگهبان دارد.

حقوق کارمندانمنابع حقوق از کجا تامین می‌شود؟

حواشی مربوط به حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز هنوز به قوت خود باقی است. چندی پیش، علیرضا سلیمی- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی- در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس و دولت خبر داده بود که در این جلسه آقای میرکاظمی اعلام کرد که سال آینده 20 درصد به حقوق ها اضافه خواهد شد. اما در حالی افزایش 20 درصدی حقوق مطرح شده است که دولت با کسری بودجه هنگفتی حدود 300 تا 600 هزار میلیارد تومان مواجه و منابع تامین حقوق از سوی کارشناسان به زیر سوال رفته است. با اینحال، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اخیرا اعلام کرده که دولت تلاش می‌کند تا حدی که مقدور است، حقوق‌ را افزایش دهد. منابع این اقدامات هم از افزایش فروش نفت و بازگشت پول آن، بازگشت بخشی از اموال بلوکه شده کشور و افزایش صادرات تامین می‌شود.

اما چه ارتباطی به بین بهره‌وری و حقوق وجود دارد؟ کارشناسان می‌گویند یک رابطه دوسویه میان بهره‌وری و حقوق وجود دارد؛ از یک طرف افزایش حقوق موجب ترغیب کارگران و کارمندان به تلاش بیشتر می‌شود و از طرف دیگر بنگاه‌ها را به داشتن کارگرانی کاراتر وادار می‌کند. در این رابطه دوسویه هم تحصیلات نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. در این ارتباط، یک مطالعه‌ای از وضعیت کارگاه‌های صنعتی طی یک دوره از سال 74 تا 81 انجام شده که نتایج این تحقیق نشان می‌دهد با بهبود بهره‌وری نیروی کار در صنعت ایران، دستمزد نیروی کار افزایش یافته است؛ اما شیب افزایش دستمزد، کمتر از بهره‌وری نیروی کار بوده و در اثر آن شکافی بین بهره‌وری و دستمزد نیروی کار در دوره مورد مطالعه پدیده آمده است. البته افزایش سهم شاغلان با تحصیلات عالیه منجر به بهبود بهره‌وری نیروی کار در صنایع ایران شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید