قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

آشوب قیمت خودرو در بازار بعد از 22 بهمن | قیمت خودرو امروز 23 بهمن به چند رسید؟

قیمت پراید ریخت و پژو ۲۰۷ رکورد افزایش قیمت را زد.

آشوب قیمت خودرو در بازار بعد از 22 بهمن | قیمت خودرو امروز 23 بهمن به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از جهش ۱۰ میلیونی قیمت خودروهای پژو است به طوری که در بین این خودروها ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ امروز به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده و ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز در ۲۴ ساعت گذشته تغییر چندانی نداشت و با حدود ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با ۳۰ میلیون تومان افزایش به ۷۶۰ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۷ MC مدل ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۶۹۸ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با ۱۱ میلیون تومان افزایش به ۵۹۱ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ آن نیز با ۱۲ میلیون تومان افزایش به ۶۰۲ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵ مدل ۱۴۰۱ امروز به ۵۶۲ میلیون تومان و پژو پارس LX TU۵ مدل ۱۴۰۰ نیز امروز به ۵۴۱ میلیون تومان رسید.

ریزش قیمت خودرو پراید و افزایش کوییک

در بین خودروهای پراید، مدل ۱۱۱ آن امروز با کاهش ۲ میلیون تومانی به ۲۹۸ میلیون تومان رسید و مدل ۱۳۱ آن نیز با ۲ میلیون تومان افزایش امروز با قیمت ۲۸۶ میلیون تومان فروخته می‌شود. پراید ۱۵۱ اما افزایش قیمت داشت به طوری که مدل ۱۴۰۱ آن با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۲۶۵ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز با ۱۱ میلیون تومان افزایش به ۲۵۵ میلیون تومان رسید.

خودروهای تیبا نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نبودند به طوری که تیبا صندوق‌دار مدل ۱۴۰۱ به ۳۱۳ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ آن نیز به ۳۰۲ میلیون تومان رسیده‌ است.

خودروی کوییک دنده‌ای معمولی مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۶ میلیون تومانی به ۳۰۶ میلیون تومان رسید و کوییک مدل ۱۴۰۱ نیز با افزایش ۷ میلیون تومانی به ۳۱۷ میلیون تومان رسید.

خودروی کوییک اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با افزایش۶ میلیون تومانی به ۴۰۶ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ آن نیز با افزایش ۸ میلیون تومانی به ۴۱۷ میلیون تومان رسید..

افزایش قیمت خودروهای دنا و سمند

خودروهای دنا در ۲۴ ساعت گذشته گران شدند به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۶۳۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۶۳۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ آن نیز با افزایش ۱۰ میلوین تومانی به ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نیز با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۷۶۰ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۰ آن نیز از ۷۲۰ میلیون به ۷۳۰ میلیون تومان رسید.

در بین خودروهای سمند نیز افزایش قیمت را شاهد بودیم به‌طوری که قیمت سمند LX EF۷ مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۴۵۵ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ آن نیز با ۵ میلیون تومان افزایش به ۴۷۵ میلیون تومان رسید.

این خودرو ۱۵ میلیون گران شد / هایماS۷پلاس چند بخریم؟!

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار عمده عاملی است که موجب شد تا بازار خودرو در هفته سپری شده روند افزایشی داشته باشد. در هفته سپری شده دو خبر موافقت با ورود خودروهای واردتی کارکرده و صدرو پلاک ملی برای خودروهای در حال تردد در مناطق از دیگر عواملی که فعالان بازار نوسان در این بازار را به آن نسبت می‌دهند.

در هفته اخیر، خودرو «هایما S۷پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی ۱۵ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد، جایگاه دوم هم به «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» با رشدی ۸ میلیون تومانی رسید و «تارا دنده‌ای» هم در این هفته سومین خودرویی بود که رشدی ۷ میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در این هفته «کوییکR» افتی ۲ میلیونی داشت و خانواده تیبا و خانواده دنا بدون تغییر راهی بازار شدند. اما نکته جالب توجه اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا یا طرح پیش فروش دو شرکت خودروساز داخلی هم نتوانست تاثیر چندانی در این بازار ناآرام داشته باشد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته بهمن ماه «کوییکR» با افت ۲ میلیونی تومانی در بازار ۳۲۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم رشدی یک میلیونی داشت و ۳۱۷ میلیون تومان قیمت خورد.

اما در این هفته شاهد رشد ۲ میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به ۵۳۲ میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و بالا و پایین قیمتی بسیاری داشته است.

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۱۰ میلیون قیمت خورد و «تیبا ۲ معمولی» هم با قیمت ۳۱۲ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار ۳۱۶ میلیونی شد و رشدی ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۷ دنده ای» نیز در هفته سپری شده با رشد ۸ میلیونی ۶۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت سمند در بازار

خودرو «سمند LX با موتورEF۷» در سومین هفته بهمن ماه، با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار ۴۶۲ میلیون تومان دست به دست شد.

سایر پرطرفدارهای بازار

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار خانواده دنا هم هفته سپری شده تغییر قیمت نداشتند و «دنا پلاس توربو اتومات» ۷۶۵ میلیون تومان معامله شد و «دنا معمولی» ۶۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته رشد ۷ میلیونی را تجربه کرد و در ۶۳۳میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت هایما S۷ پلاس

ارزیابی بازار خودرو از رشد ۱۶ میلیون تومانی «هایما S۷پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید