قیمت پراید | قیمت پراید کاهش | قیمت پراید افزایش

قیمت پراید سر به فلک کشید | قیمت پراید صفر امروز چند میلیونی شد؟

قیمت خودرو امروز نیز نوساناتی را پشت سر گذاشت‌. اما با توجه به نزدیک‌شدن به پایان سال بازار رونق گرفته و سطح معاملات بالا رفته است.

قیمت پراید سر به فلک کشید | قیمت پراید صفر امروز چند میلیونی شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت پراید با کاهش همراه شده است. قیمت پراید طی سال های اخیر به طرز معناداری افزایشی شده است. قیمت پراید به دلیل افزایش تقاضا گران تر شد. قیمت پراید با نوسان همراه است. قیمت پراید امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو امروز نیز نوساناتی را پشت سر گذاشت‌. اما با توجه به نزدیک‌شدن به پایان سال بازار رونق گرفته و سطح معاملات بالا رفته است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو دوباره به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۹ میلیون تومان رسید.

پراید 131 نیز امروز یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و هم‌اکنون در نرخ ۲۹۰ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو که روزهای گذشته وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی شده بود، امروز در نرخ ثابت ۸۳۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

اما پژو 207 که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز ۱۵ میلیون تومان گران شد و به ۸۵۷ میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دنا معمولی هم امروز ثابت ماند و در نرخ ۶۳۰ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، به نرخ ثابت 640 میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت پراید

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۲۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز در بازار کشور در نرخ ۳۸۴ میلیون تومان ثبت شد.

این‌بار روند نوسانی قیمت دلار است که بر بازار خودرو و قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. کارشناسان معتقدند با توجه به دلاری بودن این بازار، احتمال افزایش مجدد قیمت‌ها در هفته‌های آینده وجود دارد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو ۲۰۷ اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با افزایش قیمت همراه شد. حال این خودرو هم‌اکنون در سطح ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز، ۴۰۸ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پراید ارزان شد

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح شنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز امروز ۳۱۴ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۶ میلیون تومان پیش رفت.

چند سالی است که ایران شاهد روزهای آرام قیمتی نبوده است. صنعت و تجارت ایران دستخوش سیاست‌های غلط شده است که به کارگیری این سیاست‌ها باعث فراز و نشیب و تغییرات قیمت و نرخ آن شده است. بزرگترین مشکل بازار خودرو را می‌توان به دو عامل ربط داد، اولین عامل مشخص نبودن نرخ ارز و دومین عامل نیز عدم آزاد کردن قانون ورود خودروهای خارجی و وارداتی است که در صورت آزاد سازی این خودروها شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی و تولید ملی و هچنین خودروهای وارداتی خواهیم بود.

با توجه به خبر حذف مصوبه واردات خودرو، شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. مجلس در اسفند ماه سال گذشته به دولت اجازه داده بود که 96 هزار دستگاه خودرو و ماشین آلات را در سال 1401 وارد کند و سهم خودروهای سواری به 70 هزار خودرو افزایش یافت.

اگر سیاست‌های درست در حیطه بازار خودرو توسط مسئولین گرفته شود، اختلاف قیمتی بین بازار آزاد و کارخانه حذف می‌شود و بازار خودرو به تعادل و تناسب پایداری می‌رسد. چنانچه دولت به عهد خود وفادار باشد و 750 هزار خودرویی که وعده آن را داده بود به بازار ارائه دهد، شاهد کاهش قیمت خودروهای تولید ملی خواهیم بود و این خبری خوب برای جامعه است.

قیمت پرایدشرکت‌های خودرو سازی تنها راه آسان پیش روی مشتریان را خرید محصولات به صورت قرعه کشی گذاشته‌اند تا افرادی که توان خرید خودرو در بازار آزاد را ندارند بتوانند در زمان یک ساله مبلغ اعلام شده را پرداخت کنند.

سال گذشته مدیران شرکت‌های خودرو سازی تصمیم گرفتند که محصولات خود را گران کنند. گفته می‌شود با افزایش هزینه‌های تولید و نرخ ارز، قیمت خودرو در امسال 20 درصد افزایش یابد.

واقعی سازی قیمت مصوب خودرو و نزدیک کردن آن به قیمت بازار می‌تواند موجب افزایش عرضه به بازار شود و کمبود عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودرو سازی را از بین ببرد.

همه انواع خودروها در بازار ایران افزایش قیمت را تجربه کردند؛ با این حال مسئولان صنعتی کشور سهمیه بندی دوباره بنزین را بر بازار خودرو بی تاثیر خوانده و بازهم بر وجود دلالان تاکید داشتند .

این در حالی است که رضا رحمانی وزیر صنعت وقت، در گفتگویی به نقش قیمت بنزین در بازار خودرو اشاره داشت .

رضا رحمانی گفت: قیمت سازی در فضای مجازی یکی از دلایل افزایش قیمت پراید و پژو ۲۰۶ در بازار است .

وزیر صمت وقت افزود: افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر قیمت هر کالاهایی اثر گذاشته و نمی توان تاثیر آن بر بازار خودرو را نادیده گرفت .

تصویری که بازار خودرو در ایران به دست می دهد، نمایانگر این موضوع است که تغییرات قیمتی محصولات سایپا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده؛ مگر در مقاطعی خاص .

مثلا طرح های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی .

به گفته کارشناسان طرح های فوق العاده فروش که از خردادماه سال گذشته آغاز شده در کنار آنهااعمال نظارت شدید از سوی سازمان بازرسی کل کشور موجب تثبیت قیمت خودرو در بازار شده است .

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران نظارت شدید و طرح های جدید فروش در حوزه خودرو موجب کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد شده است .

هرچند طرح های فروش فوری و پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا روند افزایش قیمت خودرو را متوقف کرد اما بنا بر ادعای کارشناسان هر وقفه ای در عرضه، تعادل بازار را به هم می ریزد .

در سال های اخیر نگاهی که برخی مردم به خودرو دارند ، نگاهی نه به عنوان کالای مصرفی، بلکه به عنوان یک سرمایه است .

از آنجاییکه «خودرو» یکی از پر بحث ترین مباحث در میان ایرانی ها است ، اطلاع از بروزترین قیمت خودرو اهمیت دو چندان پیدا کرده است .

درست مثل قیمت سکه و دلار، اطلاع از نوسانات بازار خودرو برای جلوگیری از ضرر مهم است .

بدین منظور سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو را برای مخاطبان فراهم کند .

به عقیده سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران تداوم عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا، فاصله قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد را کاهش محسوسی می دهد.

پیش بینی موتمنی از چشم انداز قیمت نهایی محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار ادامه روند کاهشی است.

تجربه سال گذشته در کاهش فاصله قیمت ها از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه نشان می دهد که در صورت وجود عرضه مناسب و نظارت، جلوی سوداگری در بازار خودرو گرفته می شود .

قیمت گذاری خودرو بر اساس روش های مختلفی انجام می شود .

هرچند عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی از جمله خودرو های سایپا است اما علاوه بر این قیمت خودرو در بازار ایران به دلایل دیگری نیز وابسته است .

دلالان بازار خودرو ازجمله عواملی هستند که روند قیمت گذاری خودرو در ایران را تا حدودی دچار اخلال می کنند .

سایت های انتشار آگهی فروش نیز از جمله عوامل جدید موثر بر قیمت خودرو در بازار آزاد هستند که مسئولان همواره بر لزوم نظارت بیشتر بر آنها تاکید دارند.

بر اساس قوانین معاملات در بازار با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانه خودروهای سایپا باید انجام شود .

اردیبهشت سال گذشته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات در بازار، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود؛ بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد .

بررسی ها اما نشان می دهد خرید و فروش های بازار نه با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانه، بلکه با قیمت های توافقی انجام می شود .

قیمت پراید

بررسی بازار خودروهای سایپا ‌حاکی از تداوم خرید و فروش حداقلی در بازار است .

به گفته کارشناسان، تشدید نظارت و بازرسی ها از پارکینگ ها سبب شده تا آنهایی که خودرو را به قصد سرمایه گذاری در ماه های گذشته خریداری و انبار کرده بودند، فروشنده شوند .

به عقیده کارشناسان اگر بازرسی ها تداوم داشته باشد، ریزش بیش از پیش قیمت ها ادامه خواهد یافت .

تاثیر طرح واردات خودرو بر قیمت خودروها در بازار ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیست و چهارم شهریورماه سال جاری طرح ساماندهی بازار خودرو که از مجلس دهم کلید خورده بود در نهایت با اعمال اصلاحاتی در مجلس یازدهم به تصویب نمایندگان مجلس رسید .

به موجب این طرح هر شخص می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام برقی یا هیبریدی و یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی آ و ب و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید .

همچنین این طرح تصریح می کند سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می شود .

شورای نگهبان قانونی اساسی ایران اما طرح واردات خودرو را مغایر با قوانین می داند؛ علاوه بر مخالفت شورای نگهبان دیدگاه فعالان بازار و کارشناسان خودرو هم به این طرح خوشبینانه نیست و تأثیرگذاری آن را مثبت نمی دانند .

برخی کارشناسان بازار معتقدند طرح واردات خودرو باعث افزایش قیمت دلار و نرخ ارز در بازار خواهد شد؛ آنها می گویند با اجرای این طرح افراد به روش های غیرقانونی و خارج از سیستم و نظارت بانک مرکزی با پرداخت ریال در داخل کشور، ارز موردنظر را در خارج خریداری و در قالب واردات بدون انتقال ارز، خودرو را وارد می کنند و لذا با افزایش تقاضای ارز در بازار غیر رسمی به شدت قیمت آن افزایش خواهد یافت .

دیدگاه خود را ارسال کنید