رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان جدید | رتبه بندی معلمان 1401

خبر خوش دولت برای رتبه بندی معلمان | واریز معوقات معلمان از امروز ؟

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد.

خبر خوش دولت برای رتبه بندی معلمان | واریز معوقات معلمان از امروز ؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد.

یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: قانون رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس و تأیید شورای نگهبان و تلاش مؤثر دولت در حال اجرا است و ما قدردان دولت هستیم که این لایحه را به دلیل منابع زیاد پس نگرفت و آن را اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: قرار است ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه بندی به شکل کامل به اجرای مرحله به مرحله این قانون اختصاص پیدا کند که رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قبول کردند  ۳۸ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام نیز به سرعت صادر می‌شود.

نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه بندی به معلمان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی علت طولانی بودن اجرای این قانون را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان مانند اساتید هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام و ادامه داد: همان طور که در دانشگاه‌ها اعمال رتبه سال‌های زیادی طول می‌کشد، کسب رتبه معلمان نیز در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان کرد: معلمان از مزایای رتبه‌بندی به معنای واقعی بهره‌مند شده و در کنار تأثیر آن در فرآیند آموزشی معلمان، به افزایش کیفیت مدارس نیز منجر خواهد شد.

وی گفت: تمام معلمان و بازنشستگان از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاه‌های مختلف، سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه به شکل مؤثر انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری نیز افزود: آنهایی که شامل رتبه‌بندی نشدند، از سایر مزایا به ویژه فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.

رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.‌

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره عدم الزام شرکت معلمان مهرآفرین در آزمون داخلی برای دریافت "کد شناسه" گفت: این موضوع در مجلس تصویب شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد؛ هر زمان که مصوبه ابلاغ شود، مجری آن هستیم.

معلمان مهرآفرین از کی رتبه بندی می شوند؟

صادق ستاری‌فرد درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه اظهار کرد: مصوبه مذکور باید در شورای نگهبان مطرح و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. هر زمان که ابلاغ شود ما مجری قانون هستیم.

وی درباره طرح برخی انتقادات از سوی معلمانی که احکام آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی» از عبارت «مزایای رتبه بندی» استفاده شده که برخی محرومیت‌ها را به دنبال دارد گفت: آن زمان رتبه‌بندی انجام نشده بود. در حقوق مهرماه به ۱۳ هزار و ۱۲۰ نفر از همکارانی که سوابقشان پایین بوده است، مزایای رتبه یک را پرداخت کرده‌ بودند ولی بلافاصله از شروع این ماه، نسبت به اظهار نظر و ارزیابی مشمولان اقدام شد.

جزئیات جدید رتبه بندی معلمان

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: احکام رتبه «آموزشیار معلم» تعداد زیادی از معلمان با سابقه زیر ۳ سال صادر شد و در حقوق این ماه این گروه از معلمان اعمال شد.  

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، صدور احکام را از رتبه یک آغاز کرد چرا که حقوق پایه این معلمان پایین بود و نیاز بود که توجه بیشتری صورت گیرد.  

ستاری‌فرد با بیان اینکه صدور احکام سایر معلمان نیز در روزهای پیش رو ادامه دارد، افزود: هنوز بخش قابل توجهی از معلمان در سامانه رتبه‌بندی، تأیید نهایی را انجام ندادند و بعد از آن، بررسی مستندات و مدارک آغاز می‌شود.  

وی از معلمان خواست تا در سامانه رتبه‌بندی معلمان، بارگذاری مدارک و مستندات را تأیید نهایی کنند تا بتوان بررسی‌ها را انجام داده و احکام رتبه‌بندی را صادر کنند.  

هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم، ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند.

رتبه بندی معلمان

آن‌گونه که وزیر آموزش‌ و پرورش اعلام کرده است، مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان به اتمام رسیده است، اما فرصت دیگری برای کسانی که به دلایل موجه موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فراهم خواهد شد.

 سامانه رتبه‌بندی معلمان از روز چهارشنبه، ۲۶ مرداد، به صورت رسمی آغاز به کار کرد و فرهنگیان بر ‌اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی تا نهم شهریور نسبت به بارگذاری مدارک خواسته‌شده اقدام کردند. مهلت بارگذاری مدارک از آن زمان تاکنون چند مرتبه تمدید شد، اما ورود اطلاعات از سوی معلمان هنوز تکمیل نشده است.

وزیر آموزش و پرورش، ۳۱ شهریور درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چند بار از ما مهلت خواستند. اول مهر، مهلت تمام می‌شود، اما اگر افرادی جا مانده باشند و دلیل هم داشته باشند، برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند.

یوسف نوری اول مهرماه در مصاحبه دیگری اعلام کرد: تاکنون ۸۴۰ هزار نفر ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک در سامانه را انجام داده‌اند که وارد مرحله بعدی می‌شوند. هنوز تعدادی ثبت اطلاعات نکرده‌اند؛ ولی آنها که ثبت کرده‌اند، وارد مرحله بعدی می‌شوند. می‌خواستیم صدور احکام هم‌زمان باشد، اما قرار شد گروهی که بارگذاری انجام داده‌اند، وارد مرحله بعدی شوند. احتمالا تعدادی از احکام را در مهرماه بزنیم.

او افزود: اگر سرعت کار همکاران در بارگذاری مدارک بالا برود، ما هم در ستاد سرعت کار را بالاتر می‌بریم. تعدادی معلمان طرح مهرآفرین را داریم که برای آنها شناسه صادر نشده بود و در حال پیگیری هستیم تا به خیل معلمان بپیوندند. جلساتی به همین منظور برگزار شده؛ ولی هنوز به راهکار مشخص نرسیده‌اند، اما در تلاشیم به راهکار مشخصی برسیم که اینها هم مانند سایر معلمان مشمول رتبه‌بندی شوند.

در اطلاعیه دو هفته گذشته عباس نجار، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری، خطاب به مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها، بازه زمانی دومی برای بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی اعلام شده که به این شرح است: «با عنایت به اینکه بازه زمانی اول برای ثبت اطلاعات معلمان گرامی شهریورماه به پایان رسید و در این مرحله برخی افراد به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته‌اند، مقرر شده است که

- برای افراد جامانده از بازه زمانی اول

- فوتی‌های شاغل و بازنشسته از تاریخ 31/۰۶/۱۴۰۰ به بعد

- نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ 31/۰۶/۱۴۰۰ به بعد

- و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آیین‌نامه (مهرآفرین و...) از تاریخ 25/۰۷/۱۴۰۱ تا 13/۰۸/۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه‌بندی برای ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود».

دیدگاه خود را ارسال کنید