عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش دولت برای عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی دو برابر شد؟

رییس سازمان تأمین اجتماعی کشور در جریان سفر به هرمزگان درباره عیدی بازنشستگان تحت پوشش این سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

خبر خوش دولت برای عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی دو برابر شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.

رییس سازمان تأمین اجتماعی کشور در جریان سفر به هرمزگان درباره عیدی بازنشستگان تحت پوشش این سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

میرهاشم موسوی رییس سازمان تأمین اجتماعی کشور امروز در حاشیه سفر به هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که واریز شد و برای عیدی آنان نیز در تلاش هستیم تا به فوریت انجام شود.

وی افزود: نیازهای هرمزگان در حوزه درمانگاههای تأمین اجتماعی احصا شده و مصوبات آن نیز انجام گرفته است و بزودی در بندرخمیر و بستک درمانگاههای تأمین اجتماعی احداث خواهد شد.

موسوی، هدف از سفر به هرمزگان را نیز شرکت در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی کارکنان تأمین اجتماعی عنوان کرد.

بنا بر اعلام دولت، عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز ۵۰۰ هزار تومان برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد.

همچنین حقوق اسفندماه بازنشستگان نیز در همان بازه زمانی اعلام شده (پرداخت از بیستم هر ماه براساس حروف الفباء) انجام خواهد شد.

عیدی بازنشستگان

خبر فوری برای پرداخت عیدی بازنشستگان

پیشتر دولت از پرداخت تمام حقوق و عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه و زودتر از پرداختی‌های کارمندان دولت خبر داده بود. هرچند به تازگی زمان دقیق و مشخصی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام نشده است.

هرچند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر از واریز حقوق و عیدی بازنشستگان در روز بیست‌وششم بهمن ماه خبر داد و از آنجایی که این اقدام زودهنگام انجام گرفته، آن را بی‌سابقه خواند، گروهی از بازنشستگان می‌گویند هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

همزمان با اخبار مربوط به پرداختی‌های پایان سال، یک پرسش مهم دیگر نیز مطرح شده است؛ قرار است عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟ جست‌وجوی کوتاهی در لابه‌لای منابع رسمی و غیررسمی حکایت از این دارد که پیشتر دولت از پرداخت تمام حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه و زودتر از پرداختی‌های کارمندان دولت خبر داده بود. اما زمان دقیق و مشخصی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام نشده است.

پنج‌شنبه هفته قبل بود که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بهمن‌ماه و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. نعمت‌ا… ترکی در این باره اضافه کرد که روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به حساب آنها واریز شده که پرداخت زودهنگام یادشده‌، پیشتر بی‌سابقه بوده است.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی،‌ با اشاره به چالش‌های پیشروی این سازمان اظهار کرد:  چالش اصلی صندوق تأمین اجتماعی، چالش ناپایداری منابع که منجر به شکل‌گیری استقراض بی‌رویه از بانک شده بود. سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰، ۸۴هزار میلیارد تومان به بانک بدهکار شده بود.  

آنگونه که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داده میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

این عیدی معادل عیدی دیگر کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری است. یعنی این گروه‌ها هم امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند.

میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و امسال تنها ۳۰۰ هزار تومان به آن اضافه شده است. افزایشی که انتقاد بسیاری از بازنشستگان را به دنبال داشته است.

عیدی بازنشستگان

علاوه بر مبلغ عیدی سال ۱۴۰۱، زمان پرداخت آن هم مورد سوال بسیاری از افراد است. رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که سعی خواهیم کرد قبل از اینکه عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن واریز می‌شود یا نه گفت: هنوز زمان واریز عیدی مشخص نیست اما به زودی درباره زمان واریز عیدی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

اما سال گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار دیرهنگام و در آخرین روزهای اسفند واریز شد که باعث بروز انتقادات بسیاری شد.

ظاهرا، صندوق بازنشستگی کشوری، علاوه بر یک میلیون و 800 هزار تومان، 500 هزار تومان نیز برای عائله‌مندی و به‌ازای هر فرزند تحت تکفل 200 هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز کرده است.

پیشتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود که میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز یک میلیون و 800 هزار تومان است.

به‌تازگی با تصویب هیات وزیران میزان پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان تعیین شد.

قانون دهه 70 می‌گوید که کارفرما موظف است به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کارکرد معادل 60 روز آخرین مزد روزانه، به‌عنوان عیدی و پاداش پایان سال پرداخت کند. در ضمن، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

اما محاسبه این قانون به صورت اعداد و ارقام به چه شکلی است؟ از آنجایی که پایه حقوق روزانه برابر با 1،393،250 ریال است، این رقم ضربدر در 60 شده و حداقل عیدی معادل 83,595,000 ریال به دست می‌آید. برای رسیدن به رقم حداکثر عیدی 1402 نیز پایه حقوق را ضربدر 90 روز کرده که به عدد 125,392,500 می‌رسیم. به عبارتی دیگر حداقل و حداکثر حقوق 1402 به ترتیب هشت میلیون و 12 میلیون تومان است.

عیدی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بهمن‌ماه و عیدی بازنشستگان خبر داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: روز گذشته حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به حساب این عزیزان واریز شده که پرداخت زود هنگام یادشده، پیشتر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: علاوه بر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ؛ پانصد هزار تومان نیز برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید