حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

افزایش 30 درصدی کارمندان منتفی شد! | کارمندان منتظر افزایش 40 درصدی حقوق خود باشند

جلسات شورای عالی کار ادامه دارد و آنگونه که که حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار می‌گوید دولت به افزایش ۴۰ درصدی مزد چراغ سبز نشان داده و حالا شورای عالی کار برای رساندن حقوق کارگران به بالای این عدد تلاش می‌کنند.

افزایش 30 درصدی کارمندان منتفی شد! | کارمندان منتظر افزایش 40 درصدی حقوق خود باشند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

افزایش حقوق کارمندان تایید شد.افزایش حقوق کارمندان می تواند کمک اقتصادی مناسبی برای آنها باشد. افزایش حقوق کارمندان با چالش های بسیاری همراه است.  حقوق کارمندان با افزایش 10 درصدی همراه است. افزایش حقوق کارمندان به منظور افزایش قدرت خرید محقق می شود.

حقوق کارمندانبه نقل از دیلی اکسچنج، جلسات شورای عالی کار ادامه دارد و آنگونه که که حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار می‌گوید دولت به افزایش ۴۰ درصدی مزد چراغ سبز نشان داده و حالا شورای عالی کار برای رساندن حقوق کارگران به بالای این عدد تلاش می‌کنند.

اگرچه ابتدا صحبت از حداقل حقوق ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بود اما هفته گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق از رقم ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رونمایی کرد.

حالا حمید حاج اسماعیلی،‌کارشناس بازار کار اعلام کرده که افزایش ۴۲، ۴۳ درصدی برای حداقل حقوق قطعی شده است. دولت پذیرفته که حداقل حقوق کارمندانش ۷ میلیپون و ۹۰۰ هزار تومان باشد و این رقم قطعا برای کارگران هم پذیرفته شده است.

او تاکید می‌کند که حالا ما در تلاشیم که حداقل حقوق کارگران را به ۱۰ میلیون تومان برسانیم و در شورای عالی کار در حال چانه‌زنی برای رساندن حداقل حقوق به ۱۰ میلیون تومان هستیم.

حاج‌اسماعیلی می‌افزاید: قطعا این عدد پایین است و ما باید متناسب با خط فقر و شرایط اقتصادی کشور و نرخ تورم بتوانیم حداقل حقوق را تعریف کنیم که باز هم تاکید من، ۱۰ میلیون تومان است.

وی عنوان می‌کند: امیدواریم در شورای عالی کار روندی پیش برود که بتواند رقم ۱۰ میلیون تومان را به عنوان حداقل تثبیت کند. این کارشناس بازار کار متذکر می‌شود: در خصوص سایر سطوح نیز من فکر می‌کنم با توجه به افزایش ۲۰ درصدی که دولت برای همه کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته، ۲۵ درصد برای بازنشستگان و بقیه کارگران نیز قطعی خواهد بود.

افزایش 20 درصدی حقوق تمام کارمندان و بازنشستگان در سال آینده 

به نقل از خبرگزاری ایسنا، یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1402 پلکانی نیست.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده پلکانی نیست و به حقوق همه افراد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

غلامعلی کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: حذف بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بودجه است؛ با این بند از لایحه بودجه، قیمت کود، بذر و نهاده های کشاورزی در سال آینده چند برابر می شد ولی با بررسی هایی که کمیسیون تلفیق انجام داد و مشورتی که با کارشناسان در این حوزه داشت، با این مصوبه کمیسیون تلفیق جلوی این کار گرفته شد.

ساز وکار تخصیص قیر رایگان در سال ۱۴۰۲ همانند سال جاری است

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از مصوبات مهم کمیسیون تلفیق به قیر رایگان باز می گردد. تحویل قیر رایگان به دستگاه های مربوطه موضوع مهمی است. دقیقا مصوبه سال گذشته کمیسیون با همان قیمت در خصوص قیر در بودجه ۱۴۰۲ تکرار شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق علاوه بر واردات خودرو این است که به وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل جاده ای اجازه دادیم که ماشین آلات زیر پنج سال ساخت را وارد کند بدون پرداخت عوارض گمرکی. این مصوبه باتوجه به مشکلاتی که در حوزه راهداری داریم در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

دولت افزایش حقوق ها را در سال آینده پلکانی پیش بینی کرده بود اما...

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص حقوق کارکنان دولت حداقل حقوق ۷ میلیون و ۹۲۰ هزارتومان در نظر گرفته شد اما دولت افزایش حقوق را به صورت پلکانی پیش بینی کرده بود یعنی افرادی که سابقه کم تری دارند افزایش حقوق بیشتری داشتند و افرادی که سابقه بیشتری داشتند افزایش حقوق آنها کم تر بود با این روند افراد با سابقه کم تر مورد توجه قرار می گرفتند. این سبب می شدد انگیزه از افراد با سابقه گرفته شود به همین دلیل کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سال آینده را ۲۰ درصد برای همه در نظر گرفت و دیگر پلکانی نیست.

کوهساری گفت: در خصوص بازنشستگان نیز اینگونه است. اگرچه ما معتقد هستیم که افزایش ۲۰ درصدی حقوق پاسخگوی نیاز کارمندان و بازنشستگان نیست اما افزایش حقوق نیز یک‌سری تبعات اقتصادی دیگر برجای می گذارد که مجدد آثار آن به مردم باز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید