قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا امروز بازار را مختل کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۷ اسفند ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا امروز بازار را مختل کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلاقیمت طلا جمعه ۷ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد . بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۱۱ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۱۰ میلیون و ۷۰۸هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 24,728,000
طلای ۲۴ عیار 32,970,000
طلای 18 عیار / 740 24,398,000
طلای دست دوم 24,398,330
آبشده کمتر از کیلو 107,130,000
مثقال طلا 107,080,000
انس طلا 1,811.60

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱

 امروز قیمت طلا و سکه به تناسب افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، رشد کرد؛ همچنین بازار فلز زرد تمایلی به تبعیت از نرخ‌دهی دلار در مرکز مبادله ارز و طلا نشان نداد.

در حالی که بانک مرکزی قیمت دلار در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد اما جهت‌گیری قیمت طلا و سکه با دلار آزاد است. امروز دلار در مرکز مبادله ارز و طلا 41 هزار و ۷۵۹ تومان قیمت خورد. با این حال، سکه‌بازان به نرخ مرکز مبادلات ارزی توجهی نکردند و بر اساس افزایش دلار در بازار آزاد، خرید و فروش‌های خود را تنظیم کردند.

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند در صورتی که قیمت دلار در سرازیری قیمت بیافتد، قیمت سکه امامی به سرعت کاهش می‌یابد و حتی ممکن است محدوده 30 میلیون تومانی را نیز از دست بدهد.

قدرت بازارساز تحلیل رفت؟

تحلیلگران بازار معتقدند روند صعودی قیمت طلا و سکه بدون توجه به کاهش انس‌ جهانی طلا رخ داده است.

معامله‌گران بازار در اولین روز هفته در موقعیت خرید قرار گرفتند. آنها معتقدند روند حرکتی ارز و سکه در روزهای اخیر عجیب و ترسناک شده است. چارت‌های دلار، سکه و درهم از اشباع خرید خبر می‌دهند با این حال بازار خلاف جهت چارت حرکت می‌کند.

آنها می‌گویند این مدل افزایش قیمت بی‌سابقه است. بازارساز دیگر نقشی در تعیین قیمت ندارد و این روند‌های تورمی است که به بازار جهت داده است.

از نگاه فعالان بازار، دلیل اصلی افزایش اشتیاق سکه‌بازان در چند وقت اخیر، حرکت هماهنگ نرخ سکه با اسکناس آمریکایی بوده است.

تمام قطعات سکه در کانال جدید

 امروز ۶ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه به کانال ۳۳ میلیونی رسید. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه بهار آزادی از مرز ۳۰ میلیون تومان گذشت و ۳۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۷۰۰ هزار تومان گرانتر از روز پنجشنبه معامله شد و به قیمت ۱۷ میلیون تومانی رسید. ربع سکه ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

امروز سکه گرمی ۴۰۰ هزار تومان گرانتر از پنجشنبه معامله شد. این قطعه امروز به کانال ۶ میلیون تومانی ورود کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

امروز قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا ۹۰۰ هزار تومان گران شد؛ این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا رکوردشکنی محسوب می‌شود. هم‌ اکنون هر مثقال طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان مبادله می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت دو میلیون و ۶۹۹ هزار تومان رسید.

بازار غیرقابل پیش‌بینی فلز زرد

در همین راستا فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی گفت:«قیمت طلا و سکه در ایران، غیرقابل پیش‌بینی شده و عموما به نوسانات دلاری وابسته است.»

وی ادامه داد: «بر اساس پیش‌بینی موسسات مطالعاتی در دنیا، تغییرات چندانی در قیمت جهانی طلا در ماه‌های آینده دیده نمی‌شود. اما با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه در کشور متاثر از نرخ دلار است، قیمت طلای آب شده یا سکه، افزایش یافته است.»

آقابزرگی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه کشور گفت:« سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازارهای مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد شود، بخش دیگر را هم می‌توان در بازارهایی مثل طلا سرمایه‌گذاری کرد.»

گفتنی است امروز هر انس طلای جهانی با قیمت ۱۸۱۱ دلار معامله شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید