برای عیدت اینجوری هفت سین بچین | مدل های ساده و باکلاس هفت سین برای عید 1402

چیدن هفت سین برای عید نوروز از رسوم دیرینه ایرانیان می باشد و اغلب خانم ها با نزدیک شدن به سال ۱۴۰۲ به دنبال دیزاینی خاص و جذاب برای سفره هفت سین ۱۴۰۲ هستند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای عیدت اینجوری هفت سین بچین | مدل های ساده و باکلاس هفت سین برای عید 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

انتخاب فضایی مناسب در سالن پذیرایی برای چیدن هفت سین از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر سالن پذیرایی منزل شما دارای متراژی بزرگ است می توانید هفت سین را روی زمین بچینید همچنین در صورتی که سالن پذیرایی تان کوچک می باشد بهتر است هفت سین را روی میز، اپن و … بچینید.

هفت سین

هفت‌سین مجموعه‌ای از هفت چیزِ نمادین است که نام آن‌ها با حرف «سین» شروع می‌شود و به‌طور سنتی در نوروز، سال نو ایرانی، گسترانده می‌شود.

هفت‌سین از مشهورترین مراسم نوروز است که روی زمین، میز یا سفره گذاشته می‌شود و معمولاً اعضای خانواده در زمان گردش سال، در کنار آن می‌نشینند.

این سفره از گردهم آوردن و انتخابِ هفت چیز از موارد مقابل است: سیب، سنجد، سماق، سیر، سرکه، سبزه (دانه‌های گندم و امثال آن که قبلاً در بشقابی کاشته و سبز کرده‌اند)، سکه، سمنو و سنبل.

هفت سین

بر حسب عادت، چیزهای دیگری نیز برای تکمیلِ مفاهیم روحانی و نمادین سین‌ها بر این سفره قرار می‌گیرند؛ از جمله آینه، کتاب، شمعدان، تخم مرغ رنگی، ماهی قرمز، گل،فال حافظ،شیرینی و نظایر آن که بنا به عرف و سنت و اعتقاد مردمان مختلف است، بر سفره هفت‌سین جای می‌گیرند.

سفرهٔ هفت‌سین معمولاً تا پایانِ نوروز در خانه‌ها می‌ماند، و برخی در روز سیزدهمِ نوروز، سبزه را به آب می‌سپارند.

به شکل تاریخی، هر چیزی در این سفره می‌تواند نمادی از آرزوهای سال نو باشد؛ آرزوهایی همچون سلامتی، باروری، بردباری، برکت، پیروزی، خردورزی و مواردی دیگر.

هفت سین

انداختن سفره‌ای ویژه برای نوروز، در گذشته در بخش‌هایی از ایران‌زمین، و امروزه در ایران و برخی از کشورهای اطرافِ آن گرامی داشته می‌شود.

جالب است بدانید: سفره هفت‌سین ویژه نوروز نیست و گروهی این سفره یا مانندش را برای جشن زناشویی یا شب چله آماده می‌کنند.

بر روی سفرهٔ هفت‌سین به‌صورت سنتی آینه، کتاب قرآن، شاهنامه یا دیوان حافظ، تنگ آب به‌همراه ماهی قرمز یا انار قرار می‌گیرد. عضو اصلی سفره ،سبزه است که در کنار شش سینِ دیگر، هفت‌سین را تشکیل می‌دهد.

هفت سین

هفت سین

هفت سین

هفت سین

هفت سین

هفت سین

هفت سین

دیدگاه خود را ارسال کنید