قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

صعود وحشتناک قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا به چند رسید؟ + جدول

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۸ اسفند ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

صعود وحشتناک قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

 قیمت طلا دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد . بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۲۸ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۱۱ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۱۳ میلیون و ۸۷ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 30,213,000
طلای ۲۴ عیار 40,284,000
طلای 18 عیار / 740 29,811,000
طلای دست دوم 29,810,570
آبشده کمتر از کیلو 130,890,000
مثقال طلا 130,870,000
انس طلا 1,811.60

افزایش قیمت طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟

 قیمت طلا و سکه در بازار به پرواز درآمده و برگزاری جلسه ارزی مجلس هم افاقه نکرد و تب دلار و سکه و طلا نخوابید.

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به صورت سرسام آور در حال افزایش است و هیچ کس از مردان تیم اقتصادی دولت سیزدهم جلودارش نیست.

به گزارش اقتصاد ۲۴، هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر به ۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسیده و قیمت سکه امامی هم رکود بی سابقه ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را زده است.

اما سوال اصلی این است که افزایش دیوانه وار قیمت طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه از مسیر دلار

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: تا زمانی که جهش قیمت دلار به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار توسط بانک مرکزی کنترل نشود، شاهد رکوردزنی‌های مداوم قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

وی در مورد چشم انداز قیمت طلا و سکه تا شب عید ۱۴۰۲ گفت: همه چیز به بازار دلار و ارز بستگی دارد. اگر بازار از ارز و دلار اشباع شود و مردم بتوانند دلار مورد نیاز خود در شب عید را به راحتی تامین کنند، طبیعتا آرامش به بازار طلا و سکه برخواهد گشت؛ اما اگر به هر دلیل، بازار دلار و ارز کج دار و مریز شاهد ثبات و نوسان باشد، یک مقطع کوتاه مثلا نصف روز و یک روز قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود؛ اما این در حالی است که بیشتر نظر‌ها بر این است که قیمت طلا و سکه تا عید افزایشی است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه امیدواریم بانک مرکزی بتواند آرامش را به بازار ارز و طلا و سکه برگرداند، به اقتصاد ۲۴ گفت: اگر تیم اقتصادی دولت بتواند قیمت دلار را مدیریت کند به تدریج و آهسته آهسته قیمت طلا و سکه کاهشی خواهد شد؛ اما نه اینکه ریزشی سنگین را تجربه کنیم که در حال حاضر بعید است.

به گفته محمدولی، راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا نیز نتوانسته تاثیری در قیمت دلار و ارز و سکه بگذارد، زیرا اگر داشت شاهد قیمت‌های کنونی در بازار طلا و سکه نبودیم.

هجوم مردم برای خرید ربع سکه با این قیمت طلا

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بیشترین تقاضا در حال حاضر برای خرید سکه؛ آن هم برای سکه‌های با وزن‌های پایین است، به اقتصاد ۲۴ گفت: تقاضای بالای سکه در وزن‌های کم موجب افزایش بیشتر قیمت قطعات کوچک‌تر سکه مثل ربع سکه شده است.

محمدولی ادامه داد: این قیمت‌ها نفعی برای هیچ کس از مردم و حتی طلافروشی‌ها ندارد.

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، ممکن است کسی بگوید دیروز طلا مثلا گرمی دو میلیون بود و امروز ۳ میلیون تومان شده و برای سکه و طلا فروشی‌ها نور علی نور است؛ اما اگر ما بخواهیم طلا را گرمی ۳ میلیون بفروشیم آیا با همان قیمت قبل می‌توانیم جایگزینش کنیم؟ آیا مردم رغبت به خرید دارند؟ و بسیاری از مشکلات دیگر.

محمدولی با بیان اینکه اگر سری به طلافروشی‌ها بزنید خواهید دید که کار و کاسبی طلافروشی‌ها نیز خوابیده است، به اقتصاد ۲۴ گفت: بعضی از معاملات و داد و ستد‌هایی که در بازار است زائد است. تنها بخشی تقاضای واقعی است.

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیشتر تقاضا در بازار برای طلای بدون اجرت و آبشده و بیشتر سکه است. درصد بیشتر تقاضا‌ها به سمت و سوی سکه می‌روند و آن هم بیشتر سکه‌های وزن پایین، زیرا قدرت خرید مردم پایین آمده است.

محمدولی دلیل اصلی جهش قیمت طلا و سکه را نوسان قیمت دلار اعلام کرد و گفت: هر زمانی که قیمت دلار و ارز دچار تلاطم شود حالا چه افزایشی یا کاهشی، اثر مستقیم روی قیمت طلا و سکه خواهد داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید