قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ افزایش

افزایش شوکه کننده قیمت مرغ در بازار امروز | قیمت مرغ کیلویی چند؟

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

افزایش شوکه کننده قیمت مرغ در بازار امروز | قیمت مرغ کیلویی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت انواع مرغ در سیزدهم اسفند ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۹,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۲۰,۲۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۲۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

-

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

-

مرغ کنتاکی

-

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۶۲,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۵۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۴۸,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۲۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۲,۹۰۰

قیمت مرغقیمت مرغ افزایش پیدا کرد

با تغییر ارز مرجع تأمین نهاده‌ها قیمت مرغ نیز تحت تأثیر قرار گرفت. چنانکه حتی قیمت مرغ که در هر کیلو 59 هزار و 800 تومان مصوب شد، اکنون دیگر در بازار مشاهده نمی‌شود و مرغ با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

محمدتقی جهانبخشی، عضو هیات مدیره انجمن جوجه یک‌روزه، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: از 20 اردیبهشت سال جاری مرجع ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر کرد که می‌توان گفت ارز شش برابر افزایش یافت. به‌تبع آن دولت در قیمت مرغ و تخم‌مرغ تجدیدنظر کرد.

این فعال صنفی در کنار افزایش شش برابری قیمت دلار برای تأمین نهاده به افزایش هزینه حقوق و دستمزد، آب، برق و … اشاره کرد و افزود: برای مثال اگر در گذشته هزینه یک مرغداری یک میلیارد تومان بود، امروز تولیدکننده برای همان واحد تولیدی به 2.5 میلیارد تومان نقدینگی احتیاج دارد.

او این تورم را ناشی از تغییر مرجع ارز دانست و ادامه داد: همواره این فرازوفرودها در صنعت مرغداری بود. طبیعتاً زمانی که هزینه‌ها افزایش می‌یابد تقاضا کاهش پیدا می‌کند و برخی از تولیدکنندگان از این چرخه کنار می‌روند.

جهان‌بخشی در پایان درباره کاهش انگیزه ورود سرمایه‌گذار به این صنعت عنوان کرد: ورود سرمایه‌گذار به این صنعت نیازمند شناخت دقیق از این فضای کسب‌وکار است تا بتواند با تمام مشکلات موجود به تولید ادامه دهد.

حاشیه‌های قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار وارد سومین ماه خود شده است. طی دو ماه گذشته نوسان قیمت این دو ماده غذایی پرمصرف چشمگیر بوده و آنها هر روز از نرخ مصوب فاصله بیشتری گرفته‌اند.

به‌رغم کاهش تقاضا که بخش زیادی از آن ناشی از رشد قیمت تلقی می‌شود، مرغ‌داران دو ماه است که با ارائه مستندات رشد هزینه تولید و زیان‌های وارد شده از دولت می‌خواهند نرخ مصوب مرغ و تخم‌مرغ افزایش یابد. در همین حال معاون بازرگانی وزیر جهادکشاورزی روز شنبه اعلام کرد نرخ مصوب مرغ تغییری نداشته و نخواهد داشت. این در حالی است که دولت قرار بود روز ۳۱شهریور رقم جدیدی را برای نرخ مصوب مرغ و تخم‌مرغ اعلام کند.

قیمت مرغدولت از یک‌ماه پیش با توزیع مرغ منجمد تلاش کرد قیمت را در بازار تنظیم کند. مرغ منجمد هم‌اکنون با قیمت مصوب ۴۳هزار و ۵۰۰تومان در حال توزیع است، اما نتوانسته قیمت مرغ گرم را کاهشی کند.

رقم‌های اعلامی برای هزینه تولید و قیمت مرغ در کشتارگاه نیز نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان ناچارند قیمت بالای ۷۰هزار تومان را برای مرغ بپذیرند. میانگین قیمت مرغ کشتار از خرداد ماه تا مهر افزایشی بوده و از رقم ۴۴هزار و ۳۰۰تومان به ۶۲هزار و۸۰۰تومان رسیده است. براساس داده‌های شبکه خبری صنعت مرغ‌داری و دامپروری کشور میانگین قیمت مرغ کشتار نخستین روز آبان نیز روی عدد ۶۲هزار و ۵۰۰تومان ایستاده که نشان می‌دهد مرغ‌ عرضه شده در خرده‌فروشی‌ها حتی بدون سود نمی‌تواند با نرخ مصوب ۵۹.هزار و ۸۰۰تومان عرضه شود. در چنین شرایطی دولت با چه سیاستی می‌تواند قیمت مرغ را دوباره به نرخ مصوب بازگرداند؟

کاهش تقاضا برای مرغ هم‌زمان با افزایش قیمت این محصول از خرداد، باعث شد تولیدکنندگان با کاهش جوجه‌ریزی از تیرماه تلاش کنند تا حدودی زیان ناشی از رشد هزینه تولید و افت تقاضا را جبران کنند که این امر به افزایش قیمت مرغ از ابتدای شهریور ماه منجر شد.

نهاده‌های دامی و جوجه یک‌روزه، عمده هزینه تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ را تشکیل می‌دهد. قیمت مصوب نهاده‌ها به‌عنوان نخستین حلقه از زنجیره تولید دام و طیور، از اردیبهشت امسال با حذف ارز ترجیحی ۶برابر شده و هزینه تولید را برای مرغ‌داران به‌شدت افزایش داده است. قیمت جوجه یک‌روزه هم در ۳ماه گذشته ۷برابر شده است.

به‌گفته رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی جوجه یک‌روزه که اوایل تابستان به ۲هزار تومان رسیده بود امروز ۱۵هزارتومان قیمت دارد و این رقم هزینه بزرگی را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

محمد یوسفی در پاسخ به این پرسش که دولت چه راهکارهایی برای کاهش هزینه در ابتدای زنجیره تولید پیش‌ رو دارد؟ گفت: جوجه یک‌روزه‌ای که با قیمت ۱۵هزار تومان خریداری می‌شود تا به فرآوری برسد ۲۰هزار تومان برای مرغدار تمام می‌شود و یکی از راه‌هایی که دولت می‌تواند بخشی از هزینه‌ تولید را کاهش دهد، تعدیل قیمت این نهاده تولید است.

این مقام صنفی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان برای صادرات، مشوق‌های صادراتی را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های حمایتی دولت عنوان کرد و افزود: درحالی‌که تمام دنیا در شرایط کاهش مصرف‌ داخلی زمینه صادرات را فراهم می‌کند در کشور ما سختگیری‌ها به‌قدری بوده که بسیاری از تولیدکنندگان از تولید فاصله گرفته‌اند.

او در واکنش به اظهارات معاون وزیر جهادکشاورزی درباره توافق با بخش خصوصی گفت: تا امروز دعوتی از فعالان بخش خصوصی نشده و جلسه‌ای هم برگزار نشده در نتیجه مشخص نیست دولت با چه سیاستی قرار است هزینه را برای تولیدکنندگان کاهش دهد. به‌گفته یوسفی، بیشتر مرغداران مشکلات شدید نقدینگی دارند و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری خوبی ندارند و این بر مشکلات بخش خصوصی افزوده است.

رییس اتحادیه پرنده و ماهی پیش‌بینی کرده با توجه به شرایط عرضه و تقاضا، نوسانی در بازار مرغ رخ ندهد.

چند هفته‌ای است که مرغ از نرخ مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان فراتر رفته و تولیدکنندگان به دلایل مختلف، اقدام به افزایش قیمت کردند.‌

قیمت مرغاگرچه بنابر وعده معاون اول رییس‌جمهور قرار بود نرخ مرغ تا پایان شهریور اصلاح شود، اما این وعده به رغم گذشت ۲۶ روز از مهر، هنوز محقق نشده است.

 مهدی یوسف خانی افزود: قیمت کنونی هر کیلو مرغ گرم 67 هزار تومان، هر کیلو ران مرغ ۶۰ هزار تومان، سینه مرغ ۱۲۰ هزار تومان و فیله مرغ ۱۳۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو مرغ با کاهش ۳ هزار تومان از ۴۸ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان رسیده است که اختلاف ۱۵ هزار تومانی با مرغ گرم برای مصرف کننده توجیه اقتصادی دارد. 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع روزانه ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

با توجه به آنکه بازار تهران تعیین کننده قیمت مرغ است؛ برآورد می شود که با افت مصرف مرغ ایام تعطیل در تهران ، قیمت هم کاهش یابد.

بنابر گفته اتحادیه پرنده و ماهی، با توجه به درخواست مرغداران مبنی بر اصلاح قیمت مرغ، موضوع در ستاد تنظیم بازار در حال کارشناسی است، پیش بینی  می شود که تا ۱۰ مهر قیمت جدید اعلام شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ به سبب کمبود عرضه به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده است

دیدگاه خود را ارسال کنید