یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید | یارانه معیشتی 1401

واریز یارانه معیشتی نوروزی به حساب این دهک ها | یارانه معیشتی 1 میلیونی شامل کدام خانوارها می شود؟

البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

واریز یارانه معیشتی نوروزی به حساب این دهک ها | یارانه معیشتی 1 میلیونی شامل کدام خانوارها می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه معیشتی برای خانواده ها تصویب شد. یارانه معیشتی جدید تجمیعی است. یارانه معیشتی هرماه در تاریخ مقرر به حساب خانواده ها واریز میشود. یارانه معیشتی به 60 میلیون نفر تعلق میگیرد. یارانه معیشتی خردادماه قابل برداشت نیست.

البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

از طرف دیگر، مبلغ یارانه اسفند ماه مانند ماه‌های گذشته برای سه دهک اول درآمدی، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

واریز یارانه بهمن ماه، با انتقادات زیادی همراه بود. یک عده از یارانه‌بگیران اعلام کردند که یارانه دریافتی آنها کاهش یافته است و دسته دوم افرادی بودند که هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده بود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه هیچ خانواری حذف نشده است و دلیل عدم واریز یارانه‌ها، مشکل سیستم بانکی بوده است.

حالا یارانه‌بگیران نگران هستند که اسفند ماه هم یارانه آنها واریز نشود و یا با تاخیر واریز شود. آن هم در حالی که هیچ مقام مسئولی درباره علت واریز نشدن و یا واریز با تاخیر یارانه توضیح دقیقی نداده است.

در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش‌بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه‌ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خط بخورد؟

سید محمد اسحاقی ، اظهار کرد: دولت گام بزرگی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و کمتر برخوردار برداشته و محافظت از این اقشار در برابر ترکش‌های تورم در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به مقدمات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در گیلان، افزود: با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی از جامعه هدف در گیلان، این استان به عنوان سه عنوان پایلوت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شد.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از شناسایی و ثبت ۱۷۰۰ فروشگاه در سامانه “شما” خبر داد.

اسحاقی با بیان اینکه در هر دهستان یک فروشگاه مشمول اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شده است، گفت: تعریف اعتبار سرانه یارانه افراد در کد ملی یک ماه زودتر از موعد مقرر جهت خرید مایحتاج زندگی یکی از ساز و کارهای اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی کالابرگ یارانه بگیران بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ اقدام به خرید می‌کنند و باقیمانده نیز در تدبیر و تصمیم دولت خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به مشمولیت ۱۰ کالای اساسی در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بیان کرد: افراد یارانه بگیر مختار به انتخاب کالای مورد نظر از بین ۱۰ کالای تعریف شده در این طرح هستند.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به موارد یارانه و اجرای کالابرگ اعتراض دارند با ورود به سامانه 《حمایت》 به مشکلات شأن رسیدگی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته نخست اسفند در این استان خبر داد و بیان کرد: مقدمات اجرای این طرح با شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در استان گیلان فراهم شده و در نظر داریم با افزایش تعداد فروشگاه‌ها، رفاه بیشتری برای مردم فراهم کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه مردم بابت کالابرگ الکترونیکی دغدغه‌ای نداشته باشند، گفت: افراد می‌توانند از یارانه شأن هم به صورت نقدی استفاده کنند و هم از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به خرید از فروشگاه‌های مدنظر را داشته باشند.

یارانه این خانوارها ۶ میلیون تومان شد

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، حداقل حقوق در سال آینده ۷ میلیون و ۹۲۰ هزارتومان خواهد بود که حقوق خالص دریافتی بیش از ۵۵ میلیون تومان ممنوع است.

رحیم زارع گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق، حقوق کلیه افراد در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

به گفته زارع، حداقل حکم کارگزینی در سال ۱۴۰۲ حقوق‌بگیران ۱.۲ برابر حکم ۱۴۰۱ خواهد بود که بر همین اساس حداقل حقوق ۷ میلیون و ۹۲۰ هزارتومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اشاره کرد: مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. حداقل حقوق دریافتی سربازان وظیفه مجرد در مناطق غیرعملیاتی ۶۰ درصد پایور افزایش خواهد یافت و حداقل ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان می‎شود. سربازان وظیفه مجرد در مناطق عملیاتی نیز حداقل شش میلیون تومان دریافت خواهند کرد. سربازان وظیفه متاهل نیز حداقل حقوقشان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان خواهد بود.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ افزود: بنیاد شهید امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح همچنین سازمان بهزیستی کشور مکلف شده تا به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد کمک معیشتی به میزان ۶ میلیون تومان پرداخت کند. به جانبازان ۲۵ درصد معسر و بالاتر همچنین معلولان شدید ۵ میلیون تومان پرداخت می‎شود.

یارانه نقدی ۵۵۰ هزارتومان ازفروردین در حسابها

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی، جزئیات افزایش حقوق کارمندان، سربازان و مددجویان در بودجه سال آینده که در قدم نخست در این کمیسیون به تصویب رسیده است را تشریح کرد.

امان الله حسین پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس تصمیم اعضای این کمیسیون، حداقل حقوق ماهیانه سربازان مجرد در سال آینده ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سربازان متاهل ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر موضوع افزایش حقوق سربازان است، افزود: در سال ۱۴۰۲ هیچ سربازی کمتر از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: طبق مصوبه ما در کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان مجرد در سال آتی به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید و حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد و بر اساس منطقه عملیاتی، درجه و تعداد فرزندان، بالاتر نیز خواهد رفت.

وی در خصوص حقوق کارمندان نیز بیان کرد: حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۷ میلیون و ۹۲۰ هزارتومان در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۰ درصد به تمام حقوق بگیران دولتی افزوده شده است که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و باید دید در مراحل بعدی چه تصمیمی گرفته می شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ همچنین از تصویب افزایش حداقل ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در سال آینده از سوی کمیسیون بودجه خبر داد.

حسین پور به تشریح عملکرد کمیسیون تلفیق بودجه در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان پرداخت و افزود: طی تصمیمات این کمیسیون، افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به تصویب رسید.

نماینده مردم شهرستان های اسفراین، بام و صفی آباد در مجلس افزود: طی امسال در لایحه دولت نیز میزان مستمری مددجویان ۳۰ درصد افزایش یافت و با اجرای این مصوبه، مستمری خانوار تک نفره تحت حمایت به ۵۵۰ هزارتومان، ۲ نفره به ۷۸۰ هزار تومان، ۳ نفره به یک میلیون و ۹۰ هزارتومان، ۴ نفره به یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان و خانوار ۵ نفره و بالاتر به یک میلیون و ۷۲۰ هزارتومان رسید.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز شاهد رشد ۶۷ درصدی مستمری مددجویان بودیم که کمک بزرگی به این خانواده‌های نیازمند انجام شد.

یارانه معیشتی

یارانه خرداد به حساب برخی از سرپرستان خانوارها واریز شده و برخی دیگر هنوز این یارانه را دریافت نکرده‌اند. اما نکته مهم این است که این یارانه هنوز قابل برداشت نیست.

۱۹ اردیبهشت ماه اولین مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه‌ای که دو روز بعد یعنی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه قابل برداشت شد.

به گزارش منیبان، همزمان با واریز کمک معیشتی اردیبهشت ماه، یارانه دوم خرداد هم به حساب برخی از خانوارها واریز شد اما برخی دیگر هنوز پیامک واریز نوبت دوم خرداد ماه را دریافت نکرده‌اند. البته شرایط برای هر دو گروه یکسان است چون یارانه خرداد هنوز قابل برداشت نیست و زمان دقیق برداشت یارانه خرداد ماه اعلام نشده است.

در پیامک ارسالی برای خانوارها اعلام شده بود که زمان دقیق برداشت کمک معیشتی توسط سازمان هدفمندی اعلام می‌شود.

زمان دقیق واریز یارانه معیشتی خرداد

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی نشان می‌دهد که زمان دقیق واریز یارانه دوم خرداد هنوز مشخص نشده است.

پاسخی که روابط عمومی این سازمان به تجارت‌نیوز داده این است که امکان برداشت یارانه دوم خرداد در روزهای پیش رو بعید است و احتمالا این مبلغ در نیمه دوم ماه و آخرین روزهای خرداد ماه قابل برداشت می‌شود.

کمک معیشتی اول ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ۱۹ اردیبهشت واریز و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت قابل برداشت شد. اما عده بسیاری به دریافت نکردن این کمک معیشتی ماهانه اعتراض داشتند. قرار شد این افراد اعتراض خود را در سامانه اعلام کنند و دولت به این اعتراضات رسیدگی کند.

پس تا زمانی که به این اعتراضات رسیدگی نشود، یارانه نوبت دوم خرداد ماه قابل برداشت نیست.

گفتنی است که در هفته جاری کمک معیشتی جدید برای بخشی از افرادی که از لیست خط خورده بودند،‌ واریز شد. اما این یارانه هم قابلیت برداشت ندارد و سازمان هدفمندی اعلام کرده احتمالا این مبلغ در آخرین روزهای خرداد ماه قابل برداشت است.

برای مشخص شدن زمان دقیق واریز یارانه دوم خرداد باید منتظر اطلاعیه سازمان هدفمندی بود اما بعید است که این یارانه زودتر از ۲۰ خرداد ماه قابل برداشت باشد.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی تیرماه ۱۴۰۱ چه زمان واریز می‌شود

اگرچه هنوز یارانه خرداد ماه قابل برداشت نشده اما برای بسیاری این سوال مطرح شده است که یارانه تیرماه چه زمان واریز می‌شود و آیا اصلا یارانه‌ای در کار است؟

دولت تاکنون دو مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. مرحله اول این کمک معیشتی قابل برداشت شده و مرحله دوم هنوز نه.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا مرحله سوم یارانه جدید هم برای مردم واریز می‌شود و یا واریز نقدی متوقف می‌شود و قرار است به مردم کالابرگ داده شود؟

یارانه معیشتی و نقدی خرداد قابل برداشت است؟

با اینکه زمان زیادی از پرداخت یارانه جدید دولت نمی‌گذرد اما در آستانه شروع سومین ماه سال، اغلب مردم پرسش یکسانی دارند: آیا یارانه خرداد قابل برداشت است؟

 با اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، در روزهای گذشته مردم به دو گروه تقسیم شدند، یکی آنهایی که یارانه جدید را گرفته‌اند و دیگری آنها که به نگرفتن یارانه معترضند. اما شرایط در مورد یارانه خرداد چگونه است؟

اکنون به این صورت است که یارانه دسته نخست شامگاه نوزدهم اردیبهشت به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز شد. دولت دو شب بعد اجازه برداشت از این حساب را داد. این گروه از مردم از شامگاه ۲۱ اردیبهشت مجاز به خرج کردن آن هستند.

به دلیل عدم همزمانی تاریخ واریز و برداشت، این تردید وجود دارد که یارانه خرداد چه زمانی واریز و قابل استفاده می‌شود؟

در این رابطه دولت در ابتدا اعطای مجوز برداشت مبلغ را ملاک تعیین زمان پرداخت یارانه جدید اعلام کرده بود.

به بیان دیگر احتمال بالایی وجود دارد که برای ماه خرداد و ماه‌های پس از آن یارانه جدید در تاریخ شامگاه بیست و یکم به حساب سرپرستان واریز شود.

افزایش یارانه معیشتی این خانوارها

افزایش سه برابری یارانه فرزندان در خانواده‌های دهک‌های یک تا چهار حداقل سه فرزندی غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی.

تأمین صددرصد بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان.

عدم جواز تعدیل نیروی کار دارای سه فرزند، کاهش عوارض ساخت و ساز تا ۵۰ درصد برای خانواده‌های دارای سه فرزند و تا ۷۰ درصد برای خانواده‌های دارای چهار فرزند و سایر تخفیفات، اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی به کارکنان فاقد مسکن با حداقل سه فرزند.

نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها، اماکن تاریخی،‌فرهنگی، ورزشی و سینماها برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر به همراه تخفیف ۲۰ درصدی دوره‌های آموزشی تربیتی و هنری کانون پرورش فکری برای فرزندان خانواده‌های سه فرزندی، از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مبلغ یارانه معیشتی در خرداد ۱۴۰۱ افزایش می یابد؟

یک مقام آگاه گفت: پیش‌زمینه ثبت‌نام برای یارانه معیشتی به روزرسانی سامانه پایگاه رفاه ایرانیان است.

تعدادی از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «چرا سایت اعتراض به عدم دریافت یارانه معیشتی قطع است؟ » و لزوم بروزرسانی سامانه برای دریافت یارانه معیشتی خواستار پیگیری این مسأله شدند.

یارانه معیشتی برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر

افزایش سه برابری یارانه فرزندان در خانواده‌های دهک‌های یک تا چهار حداقل سه فرزندی غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی.

تأمین صددرصد بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان.

عدم جواز تعدیل نیروی کار دارای سه فرزند، کاهش عوارض ساخت و ساز تا ۵۰ درصد برای خانواده‌های دارای سه فرزند و تا ۷۰ درصد برای خانواده‌های دارای چهار فرزند و سایر تخفیفات، اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی به کارکنان فاقد مسکن با حداقل سه فرزند.

یارانه معیشتی

 نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها، اماکن تاریخی،‌فرهنگی، ورزشی و سینماها برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر به همراه تخفیف ۲۰ درصدی دوره‌های آموزشی تربیتی و هنری کانون پرورش فکری برای فرزندان خانواده‌های سه فرزندی، از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید