حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری | مجلس حقوق بازنشستگان سال آینده را مشخص کرد

نمایندگان مجلس در مصوبه ای حقوق بازنشستگان در سال آینده را تعیین کردند.

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری | مجلس حقوق بازنشستگان سال آینده را مشخص کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

 حقوق بازنشستگان

به نقل از نبض بازار، حقوق بازنشستگان همواره از مصوبه های پرچالش در بودجه طی سالهای مختلف بوده است. به تازگی بازنشستگان خواستار رسیدگی بیشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند.

برخی از بازنشستگان در چندماه اخیر برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دست به اعتراض های متعددی زده اند.

امروز نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ را تصویب کردند.

بر این اساس، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای ‌اجرائی، به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء(۲) بند(الف) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

کارشناسان معتقدند افزایش ۲۰ درصدی حقوق پاسخگوی نیاز کارمندان و بازنشستگان نیست، اما افزایش حقوق نیز یک‌سری تبعات اقتصادی دیگر برجای می‌گذارد که مجدد آثار آن به مردم باز می‌گردد.

مجلس کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد در سال آینده را مشخص کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزءهای ۳ و ۴ بند (الف) تبصره ۱۲ را به شرح زیر تصویب کردند و بر این اساس، کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد در سال آینده تعیین شد.

طبق این مصوبه، در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ‌امتیاز کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد، موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین و بازنشستگان، به ترتیب ۲۲۸۰ و ۱۰۵۰ و معادل ریالی امتیاز مذکور مشمولین ماده (۱۶) قانون فوق‌الذکر تعیین می‌گردد.

همچنین حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر ‌حقوق‌بگیران‌، حداقل حقوق بازنشستگان و ‌وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های ‌اجرایی به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

عیدی حقوق بازنشستگان این افراد اضافه شد

 مسئول ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی البرز در واکنش به علت تاخیر در واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: خیلی از بازنشستگان عذرخواهی می‌کنیم اما هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده و نمی‌دانیم مبلغ چقدر است و چه زمانی باید واریز شود اما به نظر می‌رسد در هفته جاری و هفته آینده واریز خواهد شد.

طبق قانون به همه بازنشستگان مشمول مقررات استخدام کشوری نیز عیدی تعلق می‌گیرد. مبلغ این عیدی هر سال توسط دولت اعلام می‌شود. برای سال ۱۴۰۱ مبلغ عیدی بازنشستگان ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان بود؛ اما مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری هنوز به‌طور رسمی توسط دولت اعلام نشده است.

امروزه کارفرمایان کسب‌و‌کارهای مختلف با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی پیشرفته، مبلغ عیدی، سنوات، حقوق و دستمزد و سایر مزایای کارگران و کارمندان را محاسبه و پرداخت می‌کنند. کارکنان نیز می‌توانند خودشان پیش از کارفرما، با استفاده از فرمول‌های بالا این مبلغ را محاسبه کرده و از آن اطلاع داشته باشند. در بخش بعدی این مقاله، یکی از بهترین شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزارهای حسابداری را برای کسب‌و‌کارهای مختلف معرفی می‌کنیم.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تهران درخصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان این سازمان گفت: عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از ۱۵ اسفند پرداخت خواهد شد.

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران  درباره زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: براساس اعلام آقای صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان از ۱۵ اسفندماه‌ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به رقم عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بنا بر اعلام دولت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز ۵۰۰ هزار تومان برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید