جزئیات حادثه هولناک در شیراز | جان باختن پسر ۱۱ ساله با حمله سگ های ولگرد در شیراز

فیلمی در فضای مجازی مبنی بر حمله سگ‌های ولگرد به پسر ۱۱ ساله در اطراف شیراز در حال بازنشر است که بنا بر بررسی صورت گرفته، این موضوع صحت داشت و نادر پسر بچه مهاجر مقیم شیراز در پی حمله سگ‌ها و با وجود تلاش کادر پزشکی، جان خود را از دست داده است.

جزئیات حادثه هولناک در شیراز | جان باختن پسر ۱۱ ساله با حمله سگ های ولگرد در شیراز
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

فیلمی در فضای مجازی مبنی بر حمله سگ‌های ولگرد به پسر ۱۱ ساله در اطراف شیراز در حال بازنشر است که بنا بر بررسی صورت گرفته، این موضوع صحت داشت و نادر پسر بچه مهاجر مقیم شیراز در پی حمله سگ‌ها و با وجود تلاش کادر پزشکی، جان خود را از دست داده است.

ماجرای جان باختن پسر ۱۱ ساله با حمله سگ های ولگرد در شیراز

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ؛ بنا بر فیلم منتشر شده طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی، زنی از اتباع افغانستانی‌ از حمله سگ های ولگرد در خیابان سعدی روستای جرسقان سلطان آباد در اطراف شیراز به فرزند ۱۱ ساله اش به نام نادر سخن می‌گوید. او در این باره گفته است: این کودک در پی حمله سگ ها زخمی و بعد از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

این مادر عنوان کرده است: پسر ۱۱ ساله‌ام در حالی که برای آوردن فرغون در اطراف خانه‌مان رفته بود، مورد حمله بش از ۲۰ قلاده سگ ولگرد قرار گرفت.

او افزوده است: وقتی به فرزندم رسیدم، سگ ها آسیب جدی به سر و گوش فرزندم وارد کرده بودند و در سایر نقاط بدن او نیز جراحت هایی وجود داشته است.

این مادر داغدار در ادامه گفته است: برای نجات فرزندم از چنگال این حیوانات به سمت سگ های ولگرد رفتم که این سگ‌ها به من هم حمله کردند و در نهایت اینکه یک راننده با ماشین به سمت سگ ها حمله‌ور شد و پس از آن بود که این موجودات ولگرد من و فرزندم را رها کردند.

این زن افزوده است: فرزندم پنج روز در بیمارستان و بخش آی سی یو تحت مراقبت ویژه بوده است اما با وجود تلاش پزشکان، جان باخته است.

کودک بی دفاع در پی حمله حیوانات موذی جان باخت

فرماندار شیراز گفت: حدود یک ماه پیش در روستای جرسقان اطراف شیراز سگ های ولگرد به کودکی حمله می کنند که این کودک به بیمارستان منتقل شده اما بعد از چند روز به علت شدت جراحات جان باخته است.

لطف الله شیبانی با بیان اینکه این کودک از اتباع کشور افغانستان مقیم شیراز بوده است،افزود: این فرد بعد از حمله سگ ها دچار جراحات زیادی شده که به بیمارستان منتقل می شود اما به دلیل جراحات زیاد این کودک جان خود را از دست داده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد،اظهار داشت: بعضی از تشکل های حامی حیوانات و سگ های ولگرد معتقدند که این حیوانات موذی باید آزاد و رها باشند در صورتیکه این مساله می تواند به قیمت جان انسان های بی‌گناه و بی دفاع تمام شود.

راه حل چیست؟

فرماندار شیراز ادامه داد: معضل سگ های ولگرد در شیراز و خصوصا روستاهای اطراف این کلانشهر جدی است و در بعضی مناطق حاشیه شهر شیراز سگ ها بصورت گله ای در حال تردداند.

وی اضافه کرد: ابتدای امسال نشستی با حضور فعالان حامی حیوانات و تشکل ها در محل فرمانداری شیراز با عنوان ساماندهی سگ های ولگرد برگزار شد.

شیبانی اظهار داشت: در این نشست مقرر شد که کار جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد شیراز و اطراف این کلانشهر به تشکل های مردمی حامی حیوانات واگذار شود و در مقابل زمین ،تسهیلات بانکی و بودجه مشخص برای این کار از سوی دولت و شهرداری تامین شود.

استقبال فعالان حامی حیوانات از ساماندهی سگ‌ها و شانه خالی کردن‌ها

وی تصریح کرد: این پیشنهاد مورد استقبال فعالان حامی حیوانات قرار گرفت اما با گذشت بیش از ۱۰ ماه از این نشست دیگر خبری از این فعالین حامی حیوانات نشده است.

فرماندار شیراز در ادامه بیان کرد: در حال حاضر شهرداری شیراز و صدرا در ۲ سایت برمشور و صدرا کار عقیم سازی و جمع آوری سگ های ولگرد را انجام می‌دهند اما به نظر می‌رسد، این روش نمی‌تواند جوابگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه حل قانونی برای ساماندهی سگ های ولگرد عقیم سازی و نگهداری این سگ ها در منطقه ای مشخص است که در حال حاضر نیز این کار در حد توان مدیریت شهری شیراز و شهر جدید صدرا در حال انجام است.

دیدگاه خود را ارسال کنید