قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

امیدی به کاهش قیمت خودرو هنوز وجود دارد؟ | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟

کارشناس اقتصادی گفت:سال جدید باتوجه به پیش بینی‌هایی که درباره تورم شده است، وضعیت بازار خودرو بدتر خواهد شد.

امیدی به کاهش قیمت خودرو هنوز وجود دارد؟ | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

امیر حسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و کارشناس اقتصادی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار خودرو در سال جدید اظهار کرد: سال جدید باتوجه به پیش بینی‌هایی که درباره تورم شده است، وضعیت بازار خودرو بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو ارتباطی به تولید خودرو ندارد، گفت: در حال حاضر تولید خودرو در کنار قیمت آن افزایش یافته است و ارزش پول ملی است که مانع کاهش قیمت خودرو می‌شود.

کاکایی درباره حذف خودروها از سبد تولید،‌بیان کرد: در میان تمام مشکلات بازار خودرو، خودروسازان نیز تصمیم به حذف خودروهایی از جمله تیبا و سمند کرده‌اند. حذف خودرو باعث افزایش ناگهانی قیمت خودرو خواهد شد، زیرا تقاضا برای آن خودرو بیشتر می‌شود.

کارشناس اقتصادی افزود: زمانی که پراید را از چرخه تولید حذف کردند، قیمت آن با تیبا برابر شد، اگر خودرو ۲۰۶ را از چرخه تولید حذف کنند قیمت آن به ۲۰۷ خواهد رسید. 

کاکایی با بیان اینکه بازار خودرو هیجانی شده است،‌ گفت: اگر تورم نداشتیم هیجان بازار عملکرد مثبتی داشت. روزهای آینده برای بازار خودرو، روزهای خوبی نخواهد بود و سال جدید شرایط سخت تر از گذشته می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر همین وضعیت تداوم یابد، کمبود آب و برق، گاز بیشتر را خواهیم داشت در نتیجه تنش بیشتری در تولید صورت خواهد گرفت.

نماینده مجلس: عرضه و قیمت خودرو به‌نفع مردم تغییر خواهد کرد

عباس مقتدایی درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: خوشبختانه نگاه به حوزه خودرو و واردات آن و نحوه توزیع این کالا تغییر کرده است؛ پیش از این تاکید بر این بود که فقط دو خودروساز بزرگ کشور عرضه‌کننده باشند که مجلس این سیاست را به دلیل ایرادات و مشکلات آن از طریق تصویب واردات کنار زد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو موجب شده که ضرورت واردات خودرو به عنوان یک اصل پذیرفته شود اکنون میان مسئولان کشور در این زمینه وفاق ایجاد شده و خودروسازان نیز متوجه شده‌اند که بازار انحصاری گذشته تغییر کرده و باید در کیفیت و قیمت و نحوه توزیع تجدینظرکنند.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ مسائل بیشتری در موضوع خودرو برداشته خواهد شد و عرضه خودرو افزایش می‌یابد، بنابراین آنچه در سال ۱۴۰۱ طراحی شد در سال آینده جواب می‌دهد و عرضه و قیمت خودرو تحت تاثیر موضوعات مختلف از جمله پیگیری مجلس به نفع مردم تغییر خواهد کرد. تصمیماتی که در بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه خودرو اخذ شده موجب می‌شود که بازار خودرو به نفع مردم بهتر شود. 

شوک جدید به قیمت خودرو در سال آینده

آیا با شوک جدید به قیمت خودرو، ضرر و زیان خودروسازان بالاخره بعد از دهه‌ها تمام می‌شود یا باز هم قرار است این اتفاقات تکرار شود؟ روزنامه اعتماد با اشاره به اظهارات یک مقام مسئول که افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو در سال آینده را وعده داده است نوشت:چند سوال در این باره مطرح می‌شود.

اول اینکه مجموعه‌ای متشکل از وزارت صمت، شورای رقابت و خودروسازان بر اساس چه ارزیابی دقیقی چنین برنامه‌ای را در نظر گرفته‌اند و این برنامه در میان بحران کنونی حوزه خودرو قرار است جز فشار به جیب مردم چه اتفاق مثبت دیگری را رقم بزند؟

آیا شورای رقابت پیش‌بینی 30 تا 70 درصد افزایش تورم داشته که چنین رقم‌هایی به صراحت اعلام می‌شود؟

دیدگاه خود را ارسال کنید