طلا|قیمت طلا | قیمت طلا امروز

خبر مهم از قیمت طلا در سال جدید | ارزانی در راه است؟

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر، به پرسشی درباره تغییرات قیمت طلا و سکه بعد از احیای برجام پاسخ داد.

خبر مهم از قیمت طلا در سال جدید | ارزانی در راه است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که احیای برجام، چه تاثیری می‌تواند روی بازار طلا و سکه بگذارد؟ می‌گوید: احیای برجام یک موضوع است، ولی خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا می‌تواند نقش محوری در رابطه با نوسانات بازار ارز و طلا و سکه داشته باشد.

بذرافشان عنوان می‌کند: دلیل اصلی، کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی و نوسانات اونس جهانی و عرضه و تقاضا در بازار اثر دارد. اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.

ریسک جنگ جهانی، بازگشایی اقتصاد چین و آغاز سیاست های انقباضی فدرال رزرو در مهار تورم آمریکا، از جمله دلایل بزرگی بودند که هرکدام به طریقی، طلا را دچار نوسان می‌کردند.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه حدود دو درصد کاهش یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد بحران بانکی کاهش یافت و باعث شد که برخی سرمایه‌گذاران محتاطانه به دارایی‌های ریسک‌پذیر برگردند. این در حالی بود که روز دوشنبه قیمت طلا پس از حدود یک سال برای ساعاتی از مرز 2 هزار دلاری عبور کرده بود اما اکنون نزدیک به 70 دلار ریزش قیمت داشته است.

سرمایه گذاران اکنون منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند که قرار است امروز با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، پیش بینی شود.

گروهی بر این باورند که در شرایط کنونی فدرال رزرو به دلیل وضعیت به وجود آمده برای بازارهای مالی و بانک ها نسبت به سیاست انقباضی خود عقب نشینی داشته باشد.

این موضوع البته می تواند به سود طلا باشد که حساسیت زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره دارد. در حالی فدرال رزرو فردا شب تصمیم خود را برای افزایش نرخ بهره خواهد گرفت که برخی نیز احتمال توقف افزایش نرخ بهره را نیز می دهند.

اما قیمت طلا در آغاز معاملات امروز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار کمی افزایش یافت اما دوباره در بازه محدود معامله شد. در حالی که سرمایه‌گذاران به تصمیم و چشم‌انداز سیاست فدرال‌رزرو آمریکا برای نرخ بهره توجه داشتند.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش به 1945 دلار رسید.

 

طلا به طور سنتی محافظی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. شاخص دلار اندکی کاهش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با توجه به بدترین آشفتگی سیستم مالی در بیش از یک دهه گذشته بانک‌ها گفت که آماده است از سپرده‌گذاران در بانک‌های کوچک‌تر آمریکایی محافظت کند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید