محصولات سایپا | محصولات سایپا 1401| محصولات سایپا جدید

حراج بهاری محصولات سایپا با تحویل یکروزه | این محصولات سایپا را فقط امروز نصف قیمت بخرید

قرار است بین 400 هزار تا 500 هزار دستگاه خودرو به صورت پیش فروش به متقاضیان واگذار شود. این طرح پیش فروش اولین طرحی است که مکانیزم نوبت دهی جایگزین مکانیزم قرعه کشی شده است.

حراج بهاری محصولات سایپا با تحویل یکروزه | این محصولات سایپا را فقط امروز نصف قیمت بخرید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت محصولات سایپا با نوسان همراه است. محصولات سایپا به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. محصولات سایپا پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو و محصولات سایپا طی ماه های گذشته افزایش یافت. جدید ترین اخبار مربوط محصولات سایپا را در ادامه بخوانید.

قرار است بین 400 هزار تا 500 هزار دستگاه خودرو به صورت پیش فروش به متقاضیان واگذار شود. این طرح پیش فروش اولین طرحی است که مکانیزم نوبت دهی جایگزین مکانیزم قرعه کشی شده است.

به نقل از اکوایران، 9 شرکت خودروساز محصولات خود را در بزرگترین طرح فروش صمت عرضه کردند. دو خودروساز بزرگ کشور بهمراه هفت خودروساز خصوصی محصولات خود را در دسترس متقاضیان قرار دادند.

بزرگترین طرح پیش فروش خودرو در حالی از اسفندماه استارت خورد که بررسی ها نشان می دهد تمام محصولات عرضه شده در دسترس متقاضیان عادی قرار ندارد. این طرح فروش برای دو دسته متقاضی یعنی متقاضیان عادی و مادران دارای دو فرزند و بیشتر برگزار شده است.

ایران خودرویی ها با عرضه 16 محصول در صدر جدول شرکت های خودروساز حاضر در این طرح فروش قرار دارد. اما تمام این 16 محصول در اختیار متقاضیان عادی قرار ندارد. ایران خودرویی ها از میان 16 محصول عرضه شده متقاضیان عادی امکان انتخاب  تارا با گیربکس اتوماتیک را ندارند و این محصول ایران خودرو تنها در اختیار مادران دارای دو فرزند و بیشتر قرار می گیرد.

البته متقاضیان عادی می توانند علاوه بر تارا با گیربکس دستی، دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ، دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ، دنا پلاس، سمند سورن پلاس دوگانه سوز، سمند سورن پلاس با موتور بنزینی، پژو پارس XU7P، پژو پارس XU7P ELX، پژو پارس XU7P سفارشی، پژو 207 TU3، پژو 207 دستی، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک، وانت آریسان 2، هایما S7 پلاس و هایما S5 را می توانند انتخاب کنند.

اینکه ایران خودرویی ها چرا تارا با گیربکس اتوماتیک را در دسترس متقاضیان عادی قرار نداده اند مشخص نیست و این خودروساز در این ارتباط توضیحی ارائه نداده است اما به نظر می رسد این مساله بی ارتباط به تیراژ تولید تارا نباشد. این خودرو ار سال 1400 به تولید انبوه رسید و به بازار عرضه شده است. آبی های جاده مخصوص از ابتدا تارا را با دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دادند.

اما به نظر می رسد بعد گذشت دو سال ایران خودرویی ها هنوز نتوانسته اند این محصول خود را به تیراژ مورد نظر برسانند. شاید همین مساله دلیلی باشد تا مدیران ایران خودرو ترجیح داده اند تا در بزرگترین طرح پیش فروش خودرو که توسط صمت برگزار شده تنها تارا با گیربکس دستی را در تیررس متقاضیان عادی قرار دهند. این طرح پیش فروش اولین طرحی است که مکانیزم نوبت دهی جایگزین مکانیزم قرعه کشی شده است. البته عرضه تارا با گیربکس اتوماتیک به مشتریان عادی بعید است که خیلی طولانی شود و ایران خودرویی ها با افزایش تیراژ در طرح های فروشی که در آینده برگزار می کنند این محصول خود را در اختیار متقاضیان عادی نیز قرار خواهند داد.

قالیباف اضافه کرد: برای حفظ حقوق این افراد، وزارت صمت مقرر کرد در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه، سامانه یکپارچه خودرو فقط برای ثبت‌نام این متقاضیان باز شود تا آن‌ها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.

فروش فوق العاده سایپا با یک سوم قیمت بازار

​​ ​فروش فوق العاده سایپا طرحی است که در آن، خودرو های تولید ملی به فروش می رسند. فروش فوق العاده سایپا سبب بالا رفتن توان خرید خودرو از سوی افراد جامعه می شود. طرح فروش فوق العاده سایپا نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوق العاده سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

امید قالیباف درباره چگونگی ثبت نام جاماندگان از طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی گفت: متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال قبل حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی بنام سازمان حمایت افتتاح کرده اند، اما بانک هنوز اسامی آن‌ها را به وزارت صنعت اعلام نکرده است از ۱۶ تا ۱۸ فروردین فرصت دارند در سامانه فروش خودرو به نشانیhttp://esalecar.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: در طرح یکپارچه تخصیص خودرو بیش از ۹۵۰ هزار متقاضی حساب وکالتی با سازمان حمایت افتتاح کرده اند (که ۸۸۰ هزار نفر تا ۲۹ اسفند ثبت نام و خودرو خود را انتخاب کردند)، اما عده‌ای هم بودند که به دلایل مختلف از جمله یکی دانستن طرح فروش ایران خودرو با طرح یکپارچه تخصیص خودرو، حساب وکالتی بنام ایران خودرو را ایجاد کرده بودند که باید به نام سازمان حمایت تغییر می‌یافت و به همین دلیل حذف شدند.

قالیباف اضافه کرد: برای حفظ حقوق این افراد، وزارت صمت مقرر کرد در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه، سامانه یکپارچه خودرو فقط برای ثبت‌نام این متقاضیان باز شود تا آن‌ها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: شماره حساب وکالتی و شماره موبایل باید به نام شخص ثبت نام کننده باشد همچنین زمان ثبت نام هیچ تأثیری در اولویت و حق تقدم متقاضیان ندارد.

فروش فوق العاده سایپا

فرآیند ثبت نام در سامانه و ثبت سفارش خودرو، برای کاربرانی که ۲ شرط را رعایت کرده باشند، از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه درج شده روی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در مورد فروش گسترده خودرو، فرآیند ثبت نام در سامانه و ثبت سفارش خودرو، برای کاربران از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ تمدید شده است.

در این دور، صرفاً کاربرانی با شرایط زیر می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند:

۱- متقاضیانی که حساب خود را در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به نفع سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان وکالتی کرده‌اند.

۲- مبلغ مسدود شده حساب ایشان ۱۰۰ میلیون تومان است.

نکته ۱- شماره حساب وکالتی و شماره موبایل باید به نام شخص ثبت نام کننده باشد.

نکته ۲- همچنین زمان ثبت نام شما هیچ تأثیری در اولویت و حق تقدم شما ندارد.

سید رضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی مهمترین سند بالادستی برای وزارت صمت را اقتصاد مقاومتی خواند و از رشد مناسب تولید در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: رشد بخش صنعت در ۹ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۸ درصد بود که ۲ برابر متوسط رشد اقتصادی کل کشور بود. همچنین رشد بخش صنعت در پاییز سال گذشته هم به ۱۱.۶ درصد رسید که از سال ۱۳۹۶ به بعد بی‌سابقه است.

فاطمی امین درباره اجرای فرمان تحول رئیس‌جمهور در زمینه صنعت خودرو گفت: عمده ۸ دستور رئیس‌جمهور اجرایی شده است مثل افزایش دوره گارانتی و رشد تولید. مثلاً در سال ۱۴۰۱ تولید خودروی کامل ۴۵ درصد رشد کرده که شامل همه انواع خودرو است. همچنین رتبه ایران در تولید خودرو در جهان از ۱۹ به ۱۶ کاهش پیدا کرد و ایران رتبه بالایی در رشد تولید خودرو دارد.

وزیر صمت درباره حذف قرعه‌کشی خودرو هم بیان کرد: متأسفانه به علت عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار خودرو در سال‌های قبل، مردم برای خرید خودرو دچار مشکل شده‌اند. در بازار ایران به طور متوسط باید ۱.۵ میلیون خودرو عرضه می‌شد که در چند سال گذشته کمتر از یک میلیون دستگاه عرضه شده بود و این کسری تولید در ۴ سال قبل از ۱۴۰۱، فشار زیادی ایجاد کرده است. ضمن این که سوداگری در بازار خودرو همچنان حاکم است و حذف آن نیازمند تصویب فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس است.

فاطمی امین درباره برنامه تولید خودرو در سال جدید هم گفت: در سال ۱۴۰۲ هدف تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است. بنابراین تقریباً برای تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند خودرو تحویل داده خواهد شد.محصولات سایپاخودروسازی سایپا اعلام کرد بار دیگر از روز پنجشنبه 20 بهمن ماه سال جاری طرح پیش فروش خود را در دسترس متقاضیان قرار می دهد. بروزرسانی این پیش فروش در واقع همان طرح فروشی است که خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از روز 13 بهمن ماه استارت زد. چهار خودرویی ساینا S دوگانه سوز، کوییک R با گیربکس اتوماتیک، کوییک معمولی مدل GX، کوییک R مدل GX محصولاتی هستند که نارنجی های جاده مخصوص برای این طرح فروش خود از سبد محصولاتی خود خارج کرده اند. آن طور که این خودروساز در اطلاعیه خود آورده متقاضیان باید برای ساینا S دوگانه سوز حدود 114 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند.

کوییک R با گیربکس اتوماتیک نیز با پیش پرداختی حدود 149 میلیون تومان در این طرح فروش حاضر است. کوییک R مدل GX و کوییک معمولی مدل GX نیز به ترتیب با پیش پرداخت های حول و حوش 118 میلیون و 113 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مدیران سایپا تاکید کرده اند متقاضیان مبالغ پیش پرداخت را باید تا ساعت 13 روز 19 بهمن ماه به حساب های وکالتی خود واریز کنند. پیش تر متقاضیان شرکت در این طرح پیش فروش باید حساب وکالتی خود را تا روز 12 بهمن ماه سال جاری افتتاح کرده و به حساب یاد شده مبلغ پیش پرداخت خودروی مورد نظر را واریز کنند.

این طرح پیش فروش خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از ساعت 9 صبح روز 20 بهمن ماه امسال در دسترس متقاضیان قرار دارد. شرایط متقاضیان شرکت در این طرح فروش همانند از ادوار گذشته است. سایپایی این طرح فروش را تا زمان تکمیل ظرفیت روی سایت خود خواهند داشت. اطلاعیه فروش سایپا نشان می دهد رنگ محصولات عرضه شده در این طرح فروش مشخص نیست اما متقاضیان می توانند با شرکت در این طرح پیش فروش از سود مشارکت نیز برخودار شوند. سود مشارکت را سایپایی ها برای جدیدترین پیش فروش خود 10 درصد به صورت سالانه در نظر گرفته اند. چنانچه متقاضی ثبت نام کند و چندی بعد از خرید محصول انتخاب کرده به هر دلیل پشیمان شود می تواند از 7 درصد سود انصراف به صورت سالانه استفاده کند.

بازه تحویل ساینا S دوگانه سوز آبان ماه تا بهمن ماه سال 1402 در نظر گرفته شده است. اما کوییک هایی که به صورت پیش فروش در اختیار متقاضیان قرار گرفته طی مهر ماه تا بهمن ماه سال آینده تحویل داده می شود. با توجه به اینکه طرح های فروش سایپا از دوران عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دلیل استقبال کم بدون قرعه کشی برگزار می شد به نظر می رسد متقاضیان خودروهای عرضه شده بی دردسر بتوانند خودروی مورد نظر خود را پیش خرید کنند.

البته سیگنال سایپایی ها مبنی بر تمدید طرح پیش فروش و در دسترس بودن طرح تا زمان تکمیل ظرفیت نیز نشان می دهد این خودروساز پیش پینی کرده نیاز به انتخاب صاحبان خودروهای عرضه شده با اهرم قرعه کشی نخواهد بود. متقاضیان فراموش نکنند الباقی قیمت خوردو های عرضه شده در زمان تحویل به قیمت روز از خریداران دریافت خواهد شد.

پیش فروش محصولات سایپا۱۵- ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ میﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺟﻬﺖ ﺭﻭﻳﺖ ﻭﻳﮋگیﻫﺎ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺖ گروه سایپا ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

۱۶- ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ محصولات سایپا، ﻗﻴﻤﺖ ﻏﻴﺮ قطعی ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎیی ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺭﻭﺯ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﻴﻤﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ، ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻭ ﺍﺧﺬ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺗﺒﺼﺮﻩ : ﻣﺒﻠﻎ ﻭﺍﺭﻳﺰی ﺍﺯ ﺳﻮی ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ بخشی ﺍﺯ ﺛﻤﻦ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ علی ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎیی ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺻﺪﻭﺭ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﻭ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻭﺟﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﻗﻴﻤﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺸﺨﺺ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

۱۷- ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ، ﺭﻧﮓ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﺘﺮی ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺻﺪﻭﺭ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻭﺟﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻧﮓﻫﺎی ﻗﺎﺑﻞ ﻋﺮﺿﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺭﻧﮓ ﺍﻧﺘﺨﺎبی ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ، ﻣﻼﻙ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

دیدگاه خود را ارسال کنید