نیکی کریمی | نیکی کریمی بیوگرافی | نیکی کریمی اینستاگرام

رونمایی نیکی کریمی از چهره جدیدش | خانم با این حرکتش کلا شد یه آدم دیگه

در ادامه عکسی جدید از نیکی کریمی را مشاهده می کنید

رونمایی نیکی کریمی از چهره جدیدش | خانم با این حرکتش کلا شد یه آدم دیگه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

نیکی کریمی متولد 19 آبان 1350 می باشد. نیکی کریمی در دانشگاه کلمبیا آمریکا درس خوانده است. نیکی کریمی اصالتا از مادر کورد می باشد. نیکی کریمی علاوه بر فعالیت بازیگری و کارگردانی، مدتی در صنعت عکاسی و ترجمه نیز فعالیت کرد. بیوگرافی نیکی کریمی را در ادامه خواهید خواند. در اینجا قسمت هایی از فیلم سینمایی دو زن با بازی نیکی کریمی را مشاهده می کنید که بسیار دیدنی و خاطره انگیز است و در این سکانس نیکی کریمی تهدید به مرگ می شود.

 

نیکی کریمیبیوگرافی نیکی کریمی

نام :نیکی

نام خانوادگی :کریمی

تاریخ تولد :19/ آبان / 1350

محل تولد :تهران 

تاهل :مجرد 

نیکی کریمینیکی کریمی 19 آبان سال 1350 در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر، کارگردان و مترجم است. وی از دوران دبستان بازی در گروه های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی اش را در سال 1368 در فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری بازی کرد.

نخستین حضور جدی او در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1369 است. او و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می دانند.‍ پس از آن، کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های سارا و پری بازی کرد. بازی در فیلم سارا برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان آورد.

نیکی کریمیپس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال 1377 در فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد.

کریمی برای پنجمین بار برای فیلم دو زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

نیکی کریمینیکی کریمی در سال 1380 فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان داشتن یا نداشتن ساخت که برنده جایزه باران شد و در سال 1383 اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. در سال 1381 در دو فیلم دیوانه ای از قفس پرید به کارگردانی احمدرضا معتمدی و واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.

فعالیت های هنری نیکی کریمی

در سال 1383 اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به خاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره های معتبر خارجی درخشید از جمله در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت. نیکی کریمی فیلم بعدی خود به نام چند روز بعد را در سال 1385 و در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله ای از ابهام قرار داشت نیکی کریمی در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم به خاطر مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است.

نیکی کریمیسومین فیلم نیکی کریمی با نام سوت پایان در سال 1389 خورشیدی ساخته شد.نیکی کریمی در تله تئاتر خرده جنایت های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد.نیکی کریمی همچنین در حرفه عکاسی نیز فعالیت دارد. وی همچنین تاکنون چندین نمایشگاه عکس از کارهای خود، برگزار کرده است. نیکی کریمی تاکنون سبک های مختلف عکاسی همچون پرتره و... را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

نیکی کریمی Niki Karimi بازیگر 43 ساله کشورمان که ازدواج نکرده و همسری هم ندارد که اگر هم ازدواج کرده باشد الان مجرد است و پدر و مادرش هم در لندن زندگی می کنند.

نیکی کریمی Niki Karimi بازیگر 43 ساله کشورمان که ازدواج نکرده و همسری هم ندارد که اگر هم ازدواج کرده باشد الان مجرد است و پدر و مادرش هم در لندن زندگی می کنند.

نیکی کریمی که اعضای خانواده اش در انگلستان یا آمریکا زندگی میکنند بین تهران و لندن در رفت وآمد است.

نیکی کریمی با انتشار عکسی در صفحه ی شخصی اش نوشت :مهربانان ...دو عزیز بزرگم ... پدر و مادرم ... دو یار مهربان که هر چه دارم از انها و خوبی وجودشان است ... به قول نیما یوشیج که درجشن یکسالگی فرزندش نوشت :پسرم ! یک بهار، یک تابستان ، یک پاییز ویک زمستان را دیدی ، از این پس همه چیز جهان تکراریست جز مهربانی

نیکی کریمی با انتشار عکسی از خواهرزاده اش ویوین که چهره کاملا اروپایی داردنوشت:فرزند خواهر عزیزم

دیدگاه خود را ارسال کنید