هشدار هواشناسی | هوای این استان ها تا چهارشنبه بارانی است

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران طی امروز تا چهارشنبه در برخی استان‌های کشور برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار هواشناسی |  هوای این استان ها تا چهارشنبه بارانی است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران طی امروز تا چهارشنبه در برخی استان‌های کشور برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق و شرق کشور وزش باد پدیده حاکم است و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود.

فردا یکشنبه برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد، کاهش نسبی دما و ابرناکی همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود. در این روز با گذر امواج کم‌دامنه از جنوبی کشور در ارتفاعات کرمان افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

روز دوشنبه علاوه بر سواحل شمالی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش انتظار می‌رود، ضمن این‌که در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان، مناطقی از خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

به گزارش تسنیم ، طی ۳ روز آینده خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. روز سه‌شنبه در مازندران غرب گلستان، شرق فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

چهارشنبه در مناطق ذکر شده بارش پراکنده و خفیف انتظار می‌رود و علاوه بر این ارتفاعات واقع در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و قزوین رگبار پراکنده روی می‌دهد.

توصیف سامانه: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح یکشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

زمان پایان: عصر دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهای نیمه‌سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، آسیب دیدن شناورهای سنگین.

توصیه: احتیاط در عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت به تورهای صیادی واحتیاط در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

دیدگاه خود را ارسال کنید