افزایش وحشتناک قیمت تخم مرغ در بازار امروز | زمان اعلام نرخ های جدید مشخص شد

چند روزی است شاهد افزایش قیمت تخم مرغ در راستای قیمت مرغ هستیم. درحالی که هنوز قیمت مصوب تغییری نکرده است و خرده فروشان سطح شهر بی صدا اقدام به انجام این کار کرده اند.

افزایش وحشتناک قیمت تخم مرغ در بازار امروز | زمان اعلام نرخ های جدید مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

چند روزی است شاهد افزایش قیمت تخم مرغ در راستای قیمت مرغ هستیم. درحالی که هنوز قیمت مصوب تغییری نکرده است و خرده فروشان سطح شهر بی صدا اقدام به انجام این کار کرده اند.

قیمت تخم مرغ در روزهای پایانی هفته گذشته با افزایش قیمت مرغ این کالاها هم دستخوش تغییر شد و در مغازه های سطح شهر هر عدد تخم مرغ از ۴ تا ۴ هزار و پانصد تومان به فروش می رسد. شانه ۳۰ تایی بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان به فروش می رفت؛ البته فروشندگان به دلیل رشد قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر تخم مرغ ۳۰ تایی عرضه نمی‌کنند به طوری که حتی در فروشگاه‌های اینترنتی هم شانه ۳۰ عددی موجود نیست و فروش اینترنتی تخم مرغ به صورت شانه های ۶ و ۱۸ تایی است.

قیمت انواع تخم مرغ در بازار

برخی از فروشندگان افزایش قیمت تخم مرغ را تا ۵۰ درصد اعلام کردند که در مناطق مختلف تهران این قیمت متفاوت است. در میادین میوه و تره بار فروش تخم مرغ بر اساس نرخ نامه صورت می‌گیرد. تخم مرغ ۶ تایی ۱۷ هزار و ۳۰۰ تا ۱۸ هزار و پانصد تومان ،تخم مرغ ۱۵تایی ۴۱ هزار و پانصد تا ۴۳ هزار و پانصد، ۲۰ تایی ۵۰ تا ۵۷ هزار تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می رسد. بر خلاف سطح شهر تخم مرغ ۳۰ تایی در میادین میوه و تره بار به صورت بسته بندی و حتی غیر بسته بندی هم به فروش می رسد. قیمت تخم مرغ ۳۰ تایی در میادین بین ۴۲ هزار و ۶۰۰ تا ۸۴ هزار تومان در نوسان است.

افزایش قیمت تخم مرغ در بازار در حالی صورت گرفته است که قیمت مصوب تغییری نکرده است و مرغداران قیمت آن را ناعدلانه می دانند. طی پیگیری خبرنگار گسترش نیوز از رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار این مقام مسئول هم افزایش قیمت را از درب مرغداری ها تکذیب کرد. در ادامه با ما باشید.

قیمت مصوب ثابت افزایش قیمت به همراه داشت

ناصر نبی پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار پیرامون گرانی قیمت تخم مرغ در بازار به گسترش نیوز گفت: قیمت تخم مرغ از درب مرغداری ها افزایش نداشته است. قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی تخم مرغ ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. این قیمت یک سال پیش تعیین شده است و قیمت مصوب سال جدید هنوز اعلام نشده است.

وی ادامه داد: قیمت خرده فروشی ها بالاتر است و طبق مصوب وزارت جهاد کشاورزی قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۷ هزار و دویست تومان تعیین شده است. در درب مرغداری از ۲۱ اردیبهشت سال گذشته قیمت تفاوت نکرده است و حتی در بیشتر مرغداری ها به ۳۹ هزار و پانصد هزار تومان هم نرسیده و پایین تر از نرخ مصوب هم به فروش می رسد. در حال حاضر تخم مرغ از درب مرغداری ها ۳۵ هزار و پانصد تومان خریداری می شود که ۴ تا ۵ هزار تومان ارزان تر از قیمت مصوب است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار پیرامون فروش تخم مرغ زیر قیمت مصوب از درب مرغداری ها افزود: حتی با وجود صادرات ۲۰۰ تا ۳۰۰ تنی تخم مرغ اما به دلیل مازاد تولید قیمت این محصول با نرخ تمام شده اختلاف معنادار و زیادی دارد. حذف گله های بالای ۹۰ هفته و کنترل جوجه ریزی از جمله راهکارهای تعادل قیمت تخم مرغ در بازار به شمار می رود.

نبی پور خاطر نشان کرد: افزایش قیمت در بازار طبیعی است. زمانی که تمامی کالاها افزایش قیمت را تجربه میکنند تخم مرغ هم همین روال را طی می کند قیمت جدید هفته آینده بر مبنای مولفه های تولید به زودی اعلام خواهد شد.

تفاوت قیمت مصوب با فروش مغازه داران و فروشگاه ها هرج و مرج را در بازار ایجاد کرده است. مسئولان جهاد کشاورزی باید سیاستی در نظر گیرند تا تفاوت قیمت از بین رود و نرخی باشد که هم مرغداران راضی باشند و هم مردم. روند پیش رو نارضایتی را در میان مردم افزایش می دهد که در نهایت به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید