قیمت دلار | کاهش قیمت دلار

کاهش قیمت دلار در بازار سونامی راه انداخت | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

امروز قیمت دلار روند افزایشی داشت و به ۴۲،۱۶۷ (چهل و دو هزار و یکصد و شصت و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل رشد ۰.۳۳ درصدی داشته است. قیمت طلا، اما پایین آمد. قیمت دلار در بازار آزاد نیز در کانال ۵۱ هزارتومانی در نوسان است.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۱،۹۹۹ (یک هزار و نهصد و نود و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲،۵۴۴،۴۰۰ (دو میلیون و پانصد و چهل و چهار هزار و چهارصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۶۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۱،۰۲۱،۰۰۰ (یازده میلیون و بیست و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله‌ای، امروز به ۴۲،۱۶۷ (چهل و دو هزار و یکصد و شصت و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز

یورو در بازار آزاد، امروز به ۴۶،۱۹۸ (چهل و شش هزار و یکصد و نود و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۱ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۰.۳۳ درصدی، از ۵۲،۲۰۵ (پنجاه و دو هزار و دویست و پنج) تومان به ۵۲،۳۷۹ (پنجاه و دو هزار و سیصد و هفتاد و نه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات (حواله) امروز

همچنین درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۱،۴۸۱ (یازده هزار و چهارصد و هشتاد و یک) تومان معامله شد.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا در بازار داخلی هم ۳۱،۵۲۸ (سی و یک هزار و پانصد و بیست و هشت) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۳۱،۴۸۵،۰۰۰ (سی و یک میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۶ درصدی داشته است.

 از افزایش قیمت دلار خبری نیست

این روز‌ها پول امریکایی در میان کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی به الاکلنگ پرداخته است واز افزایش قیمت دلار یا کاهش آن خبری نیست.

بررسی‌های به‌عمل آمده از روند نرخ ارز در معاملات غیررسمی بازار تهران حاکی از آن است که دارندگان اسکناس آمریکایی در معاملات سال جدید سود چشمگیری نکرده و نرخ این ارز بیشتر در یک بازه مشخص به نوسان پرداخته است.

بررسی قیمت دلار می‌توان دریافت که عمده نوسان نرخ شاخص ارزی پس از پایان نوسانات نوروزی، در بازه کانال‌های قیمتی ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی صورت گرفته و حمایت و مقاومت شدیدی در مقابل خروج دلار از این بازه وجود دارد. روز گذشته نیز در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی بدون تغییر چشمگیر نسبت به آخرین نرخ نقدی در رقم ۵۱ هزار تومان به فعالیت خود پایان بخشید. هر قطعه سکه طلا نیز در بازار روز گذشته با حدود ۵ پله کاهش به سطوح قیمتی ابتدای کانال ۳۱ میلیون تومانی رسید.

۲ روند متفاوت دلار در فروردین ۱۴۰۲

نخستین معاملات دلار آزاد در روز‌های ابتدایی فروردین ماه در رقم ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز شد. اما فعالان افزایشی بازار، افت حجم معاملات در نوروز را غنیمت شمرده و اقدام به افزایش نرخ ارز کردند. روند افزایشی مذکور تا ۱۲ فروردین و رسیدن نرخ دلار آزاد به ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان ادامه داشت، اما با شروع سومین هفته ماه نخست سال، روند قیمت دلار مجددا تغییر فاز داد و کاهشی شد. به عقیده عده‌ای از تحلیلگران ارزی بازگشت دو طرف عرضه و تقاضا به بازار را می‌توان از جمله دلایل جبران روند افزایشی نوروزی دلار دانست.

با به پایان رسیدن نوسانات ابتدای سال، کم‌کم سیگنال‌هایی از کریدورسازی بازار دلار آزاد در بازار ارز مخابره شد. بررسی‌های به‌عمل آمده از نمودار قیمت دلار حاکی از آن است که کریدور مذکور، سطوح قیمتی ۲ کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی است که از ۱۵ فروردین تا کنون اسکناس آمریکایی تنها یک بار از آن خارج شده و در کانال ۴۹ هزار تومانی معامله شده است.

برخی از کارشناسان ارزی علت تشکیل کریدور مذکور را عدم انتشار اخبار سیاسی جریان‌ساز جدید خوانده و برخی دیگر نیز بر اساس مشاهده‌های پیشین از افت تحرک نرخ ارز در ماه رمضان سخن می‌گویند. دیروز شنبه ۲۶ فروردین نیز ارز مذکور از محدوده امن خود خارج نشد و بدون تغییر نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته در رقم ۵۱ هزار تومان به فعالیت خود پایان بخشید.

حال باید دید با اتمام ماه رمضان و شروع بازار در روز‌های ابتدایی اردیبهشت آیا نرخ ارز مجددا شروع به نوسانات قیمتی خواهد کرد یا کریدور حال حاضر تا زمان انتشار سیگنال‌های سیاسی- اقتصادی جدید، محل استراحت نرخ دلار آزاد خواهد بود. روند نرخ سکه طلا از ابتدای سال جاری تاکنون نیز کم‌شباهت به روند دلار نبوده و کانال‌های ۳۱ و ۳۲ میلیون تومانی را می‌توان بازه محدود سکه طلا ضرب امامی در سال جاری دانست. البته نرخ این فلز گران‌بها در فروردین روز‌هایی در کانال ۳۰ میلیون تومانی نیز به فروش رسید. روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید با حدود ۵۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید