قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

منتظر موج کاهش قیمت خودرو باشید | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟

منتظر موج کاهش قیمت خودرو باشید | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار همچنان صعودی است. افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای عامل اصلی این نوسانات شناخته می‌شود و حتی ارزان‌ترین خودروهای بازار را به مرز 400 میلیون تومان رسانده است.

قیمت خودرو؛ امروز ۲۹ فروردین

قیمت خودرو روز سه‌شنبه، 29 فروردین 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

به گزارش تجارت نیوز، قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در این میان، رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، اعلام کرده است که قیمت‌های بازار کاذب است و مردم باید در خرید خود دقت کنند. اما طبق تجربه‌های پیشین، کاهش قیمت خودرو با افزایش جزئی عرضه بعید به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، بازار از واردات خودرو ناامید شده است و اخبار مربوط به آن تاثیری در روند بازار ندارد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که هفته‌های گذشته قیمت آن ثابت مانده بود، امروز در نرخ 365 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت پژو ۲۰۷i که هفته گذشته وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز به 793 میلیون تومان رسید.

اکنون دنا پلاس را با نرخ پایین‌تر از 900 میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت. به نظر می‌رسد اگر بازار به روند صعود قیمت‌ها ادامه دهد و ثباتی در قیمت‌ها مشاهده نشود، بازار شاهد دنا پلاس یک میلیاردی نیز خواهد بود.

پژو پارس ELX، مدل 1401 که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف 770 میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ 2 که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ 620 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این میان خودروی ساینا دنده‌ای EX در بازار خودرو با ورود به کانال 400 میلیون تومانی، امروز به 405 میلیون تومان رسید.

استارت کاهش قیمت خودرو از هفته آینده!

 رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، گفت: اگر عرضه خودرو‌های ثبت‌نامی در طرح یکپارچه خودرو از هفته آینده آغاز شود، قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد. سعید موتمنی در گفتگو با فارس در مورد آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: قیمت خودرو در بازار بستگی به میزان عرضه دارد و از آنجاکه در تعطیلات فروردین عرضه به بازار به علت تعطیلی خودروساز‌ها کم می‌شود، این کاهش عرضه سبب افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: با توجه به کمتر شدن عرضه خودرو به بازار به دلیل ذکرشده، قیمت انواع خودرو در بازار نسبت به اواخر اسفند سال گذشته، بین ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: باید قبول کرد که هنوز نمی‌توانیم نیاز بازار خودرو را تامین کنیم؛ اگر نیاز بازار خودرو تامین شود شاهد این افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که مشخص شدن نوبت‌دهی متقاضیان خودرو در طرح یکپارچه، چه تاثیری بر بازار خودرو داشته است، گفت: فعلا عرضه این خودرو‌های ثبت‌نامی در بازار آغاز نشده تا تاثیری در بازار داشته باشد؛ اما در صورتی که بنا به اعلام وزارت صمت، از هفته آینده عرضه برخی از خودرو‌ها آغاز شود، قطعا می‌توان امیدوار بود این عرضه‌ها روی قیمت خودرو در بازار تاثیر داشته باشد و قیمت‌ها را کاهش دهد. موتمنی با بیان اینکه از چهار سال پیش تاکنون نیاز بازار خودرو تامین نشده است، گفت: برای کنترل بازار خودرو علاوه بر افزایش تولید و عرضه، باید اجازه واردات خودرو‌های کارکرده نیز داده شود تا التهابات خودرویی کاهش یابد.

اظهارات موتمنی در حالی است که طبق گزارش خبرگزاری ایرنا، بازار خودرو در هفته جاری با اعلام نوبت‌دهی به متقاضیان طرح یکپارچه خودرو با روند ریزشی همراه شده است. بر این اساس، قیمت خودرو‌های داخلی بین ۱۰ تا ۲۶میلیون تومان کاهش را ثبت کرده و در خودرو‌های مونتاژی نیز بین ۳۰ تا ۹۵میلیون تومان افت قیمت به ثبت رسیده است.

طبق گزارش ایرنا، قیمت سورن پلاس تیپ ۳ پس از دو روز ریزش قیمت‌ها از ۷۴۵میلیون تومان به ۷۳۵میلیون تومان رسید که این خودرو در دو روز بیش از ۱۰میلیون تومان افت را تجربه کرده است. قیمت دنا پلاس تیپ ۱ نیز با ۲۰میلیون تومان کاهش، از ۸۱۸میلیون تومان در روز شنبه به ۷۹۸میلیون تومان در پایان روز یکشنبه رسید. قیمت پژو پارس سفارشی ای‌ال‌ایکس نیز در این دو روز با کاهش همراه شد و قیمت این خودرو با ۱۶میلیون تومان افت از ۶۹۱میلیون تومان به ۶۷۵میلیون تومان رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید