قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو

کاهش قیمت خودرو همه را سورپرایز کرد | قیمت خودرو به چند رسید؟

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از کاهش گسترده قیمت‌ها در این بازر است.

کاهش قیمت خودرو همه را سورپرایز کرد | قیمت خودرو به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از کاهش قیمت‌ها در این بازار در ۲۴ ساعت گذشته‌است، به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۵۱ سال ۱۴۰۰ آن از ۳۰۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان ارزان شده‌است و در حال حاضر ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

خودروهای پژو نیز در ۲۴ ساعت گذشته ارزان شده‌اند، به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۶۰۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۵۹۵ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۱۰ میلیون تومان ارزان شده‌است و در حال حاضر ۶۰۵ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

در بین خودروهای پژو پارس موجود در بازار نیز پژو پارس مدل ۱۴۰۱ از ۷۱۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۷۱۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۱۰ میلیون تومان ارزان شده‌است و ۶۸۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

خودروهای دنا نیز در این مدت از کاهش قیمت‌ها در امان نبوده‌اند، به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۸۰۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۷۹۰ میلیون تومان رسیده‌است و دنا توربوپلاس دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز در این مدت ۱۰ میلیون تومان ارزان شده‌است و در حال حاضر ۸۷۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

سایر خودروهای موجود در بازار نیز در این مدت کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده‌است:

قیمت خودرو

قیمت خودرو هفته بعد کاهش می یابد

اسماعیل شجاعی در مصاحبه با رادیو با اشاره به افزایش ۵۰۰ میلیون‌تومانی قیمت خودروهای کرمان موتور افزود: سازمان حمایت دیروز نامه‌ای دراین‌رابطه منتشر کرد و شورای رقابت نیز دستورالعملی را به سازمان حمایت اعلام خواهد کرد تا مسئله را رسیدگی کند.

وی بیان کرد: هر افزایش قیمتی پس از مصوبه ۱۴۰۱ غیرقانونی است و سازمان حمایت موظف به رسیدگی است.

شجاعی ضمن عذرخواهی از مردم یادآوری کرد که گاه برقراری نظم و چارچوب، اندکی زمان بر است و حق مردم و تولیدکننده نباید ضایع شود و ما باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم.

سخنگوی شورای رقابت درباره گران‌شدن خودرو خاطرنشان کرد: در فضای عمومی به این نکته اشاره می‌شود که شورای رقابت فقط به فکر تولیدکننده است.

وی گفت: حمایت واقعی از مصرف‌کننده این است که تولید را حمایت کنیم و با رونق، مصرف‌کننده خواهد توانست رفاه خود را به دست آورد.

شجاعی ورود به سیستم توزیع خودرو را نیز به‌عنوان دخالت بیجا تلقی کرد و گفت: ما چند درصد تولیدات را به جوانی جمعیت اختصاص دادیم که یعنی عرضه محدود شود و قیمت بازار بر هم بریزد.

وی با اشاره به این که مجلس با قانون جوانی جمعیت و تخصیص خودرو در این قانون، وضعیت بازار را بر هم ریخته و امروز یقه دیگران را می‌گیرد، گفت: مجلس باید فکری دیگر کند و دست از سر خودرو بردارد.

سخنگوی شورای رقابت گفت: این شورا هفته آینده درباره واردات خودرو دستورالعمل خواهد داشت و برای پایش و ایجاد رقابت در بازار، به شکل جدی دستورالعملی برای واردات خواهیم داشت.

شجاعی گفت: تلاش داریم رفاه مصرف و تولیدکننده را در نظر داشته باشیم و هر سیاست که موجب سرکوب قیمت شود، عرضه را پایین می‌آورد.

وی افزود: واحدهای تولیدی مونتاژی هم نباید دچار زیان شوند و برخی محصولات ممکن است اندکی افزایش قیمت داشته باشند؛ ولی فضای کلی این است که قیمت‌ها با اندکی کاهش مواجه شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید