حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش 10 میلیونی حقوق بازنشستگان کلید خورد | حقوق بازنشستگان از کدام ماه افزایش می یابد؟

دولت بالاخره تسلیم شد و افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد. حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کرد. خبرها حاکی از این است که میزان در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت ۲۰ درصد است.

افزایش 10 میلیونی حقوق بازنشستگان کلید خورد | حقوق بازنشستگان از کدام ماه افزایش می یابد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

به نقل از روز نو، مهدی عیسی زاده خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کردند و قبول شدند را پذیرش کنید و اینقدر به آنها و خانواده آنان استرس وارد نکنید.

وی در ادامه اظهار کرد: همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید انجام شود و معوقات صندوق ها نیز پرداخت شود. متاسفانه هنوز معوقات صندوق های تامین اجتماعی پرداخت نشده است. درخصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس، به شورای نگهبان ارسال شده، این شورا ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم و سیاست های مغایر با نظام را در آن برطرف شود تا نتیجه بخش شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: کلیات لایحه حمایت از حقوق زنان در مجلس به تصویب رسیده است. این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و از اندیشمندان، نخبگان، اساتید، علما و فرهیختگان و به ویژه نمایندگان مجلس می خواهم هرگونه نظری در رابطه با این لایحه دارند به کمیسیون ارائه کنند.

پس از مشخص شدن افزایش ۲۰ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در ماه‌های گذشته خبرهای زیادی از افزایش حقوق بازنشستگان به گوش رسید و همه موضوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را خبری قطعی تلقی می‌کردند.

هزینه های جاری دولت شامل حقوق و دستمزد کارکنان، بازنشستگان و بخش دیگری از حقوق و دستمزد، استفاده از کالا و خدمات، یارانه و سایر هزینه ها شامل حقوق و مزایای نهادهای دفاعی و امنیتی است.

رشد ۸۰ درصدی حقوق بازنشستگان | افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

فوری؛ حقوق فروردین ماه بازنشستگان واریز شد/ پرداخت افزایش حق عائله‌ مندی و اولاد با حقوق اردیبهشت/ بررسی آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

در لایحه بودجه دولت، سرفصل هزینه های دولت با رشد ۴۵ درصدی نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به ۱۴۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. از مهم ترین دلایل این افزایش رشد ۲۰ درصدی پرداختی کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۲ و رشد بیش از ۱۰ درصدی سایر فوق العاده ها در لایحه ترمیم حقوق نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و انتقال بخشی از مصارف جدول هدفمندسازی یارانه ها به مصارف عمومی است.

لازم به ذکر است، هزینه های جاری دولت شامل حقوق و دستمزد کارکنان، بازنشستگان و بخش دیگری از حقوق و دستمزد، استفاده از کالا و خدمات، یارانه و سایر هزینه ها شامل حقوق و مزایای نهادهای دفاعی و امنیتی است.

بر اساس جدولی که مرکز پژوهشهای مجلس منتشر کرده است، حقوق و دستمزد کارکنان ۳۵ درصد رشد کرده است. همچنین دریافتی بازنشستگان و بخش دیگری از حقوق و دستمزد، با رقم ۵۸۶ همت حدود ۸۰ درصد رشد کرده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید