تاکید رهبر انقلاب بر همکاری و همدلی قوای سه گانه

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه از خصوصیات ماه مبارک رمضان تقویت اراده‌هاست، فرمودند: با اراده قوی می‌شود مشکلات کشور را برطرف کرد.

تاکید رهبر انقلاب بر همکاری و همدلی قوای سه گانه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه از خصوصیات ماه مبارک رمضان تقویت اراده‌هاست، فرمودند: با اراده قوی می‌شود مشکلات کشور را برطرف کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خطبه‌ اول نماز عید سعید فطر که در مصلای تهران برگزار شد، ضمن تبریک این  عید به مومنان و مسلمان در سراسر گیتی، ملت بزرگ ایران و نمازگزاران، فرمودند: شما یک ماه رمضان پربار و سرشار از رحمت الهی را گذراندید. ماه رمضان امسال رمضان بسیار پر شوری بود. در این ماه هم دعا، هم تضرع و هم توسل بود. مخصوصاً شبهای قدر، شب زنده داری‌های جوانان و اشک های گرمی که از چشمهای مبارک جوانان پاکیزه ما جاری می شد بسیار برجسته بود.

ایشان تاکید کردند: امسال مجالس و محافل معرفت آموزی و درس آموزی، مجلس تلاوت قرآن در همه جای کشور از همیشه برجسته تر بود. حضور مردم در گلزار های شهدا، در مجالس محافل و هیئات حضوری نمایان بود.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: علاوه بر اینها کمکهای مومنانه ای که مردم انجام دادند، کمک به ایتام و مستضعفان و فقرا نیز نمایان بود که یکی از مهمترین کارها در ماه رمضان همین حضور مستمندان و مستضعفان است.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: علاوه بر این روز قدس و حرکت عظیم مردمی که در روز قدس شکل گرفت. مردم شب قبل را با احیا گذرانده بودند و روز هم با دهان روزه آن اجتماع پرشور و متراکم را در سراسر کشور نشان دادند که اینها توفیقات الهی است، اینها الطاف الهی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: ماه رمضان هم ماه تضرع است و هم ماه جهاد است. جنگ بدر در ماه رمضان بود. فتح مکه در ماه رمضان بود. در این سال ها هم روز قدس روز مبارزه ملت ایران است که ملت های دیگر هم امسال همراهی کردند و در یک سطح بسیار وسیع و گسترده ای روز قدس برگزار شد.

ایشان فرمودند: مردم ما در ماه رمضان امسال دستاوردهای بسیاری داشتند. تقرب به پروردگار عالم، پاکیزگی روح، توجه و تذکر به معنویت و آشنا شدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی و در روز قدس ضربه به دشمن، اینها دستاوردهای مردم عزیز و مردم مومن و ملت بزرگ ایران بود. این دستاوردها را حفظ کنید این ها ذخیره معنوی است این ذخایر را برای خودتان نگه دارید و حفظ کنید تا ماه رمضان سال آینده و انشالله ماه رمضان سال آینده این روحیه را تقویت کنید.

رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: همین روحیه است که مشکلات را برطرف خواهد کرد و شما را در اوج حرکت الهی و معنوی به توفیق الهی خواهد به خداوند متعال این توفیق را به همه عنایت کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های دوم نماز عید سعید فطر تاکید کردند: از خصوصیات از خصوصیات ماه رمضان تقویت اراده هاست. یک خاصیت بزرگ و مهم روزه این است که اراده شما را تقویت می کند. یک ابزار است که خدای متعال در وجود آحاد انسانها برای حرکت و برای پیشرفت قرار داده است و این نیرو که در ماه رمضان تقویت شده و توانایی بیشتری پیدا کرده بعد از ماه رمضان باید در راه رضای الهی و در راه پیشرفت به کار بیفتد و در جهتی که پروردگار متعال برای آحاد بشر معین کرده است و جامعه اسلامی متضمن تقویت و هموار کردن راه و آسان کردن حرکت در این راه است.

ایشان افزودند: مسئولان کشور از این امکان استفاده کنند با این تقویت اراده است که می توان گره ها را باز کرد مشکلات بزرگ کشور را می توان برطرف کرد با اراده قوی و با ابزار مهمی که خدای متعال در اختیار آنها قرار داده است حل کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: یک راهبرد بسیار مهم و اساسی همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه گانه است. به حمدالله همین جا حضور دارید، آحاد مردم هم تشریف دارند و بعد هم در سراسر کشور این سخن را خواهند شنید. قوای سه گانه باید همدلی و همکاری و هم افزایی کند.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: قانون اساسی ترتیب خوبی داده است برای تشکیل این سه قوه. اگر چنانچه این سه قوه با هم به طور کامل همکاری کنند کارها به هیچ وجه گره نمی خورد و مشکل پیدا نمی کند. { قوای سه گانه} مانع همدیگر نشوند و راه را برای همدیگر همراه کنند.

مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز باشکوه عید فطر به شرح زیر است:

- ماه رمضان امسال، رمضان بسیار پرشوری بود.

- در این ماه هم دعا بود هم توسل

- حضور مردم در گلزارهای شهدا، در مساجد و محافل مذهبی حضور برجسته ای بود.

- روز قدس، مردم اجتماع پرشور و متراکمی را در سراسر کشور نشان دادند.

- مردم ما در ماه رمضان دستاوردهای زیادی داشتند.

- این دستاوردهایی که در ماه رمضان به دست آمد را حفظ کنید و تا ماه رمضان سال آینده این روحیه را تقویت کنید.

- از خصوصیات ماه مبارک رمضان تقویت اراده‌هاست.

- یکی از وظایف در ماه رمضان حضور مردم در کنار مستضعفان بود.

- با تقویت اراده و اراده قوی است که می‌شود مشکلات کشور را برطرف کرد.

- قوای سه گانه باید با هم همکاری و همدلی کنند. اگر چنان‌چه سه قوه با هم همکاری کنند کارها به‌هیچ‌وجه گره نمی‌خورد. قوا مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.

- : راهبرد مهم امروز تمرکز بر حل مسائل و هماهنگی میان مسئولان است.

- در گذشته دشمنان با استعمارگری وارد کشورها می شدند، این تاکتیک امروز از کار افتاده و دشمنان فهمیده اند با نیروی نظامی کاری از پیش نمی رود، لذا راهبرد خود را عوض کردند.

- ما در شناخت روش‌های دشمن در دشمنی باید به‌روز باشیم. دشمنان کارهایی که ۱۰  سال قبل می‌کردند را ممکن است امروز نکنند. راه ابطال این روش‌ها را باید به‌دست بیاوریم.

- همیشه دشمن حاشیه ایجاد می‌کند؛ سرگرم این حواشی نباید شد.

- دشمن با اتحاد و یکپارچگی ملت ایران مخالف است. دشمن مایل است مردم به‌خاطر عقاید و سلایق مختلف باهم بجنگند.

- در یک جامعه نگاه‌های مختلف به مسائل هست اما این مانعی ندارد. همه باید در کنار هم زندگی کنند و باهم کار و مهربانی کنند.

تکمیل می شود...

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید