نکات آشپزی | نکات آشپزی حرفه ای

با این نکات آشپزی حرفه ای بادمجان شکم پر خوشمزه درست کن | بادمجان شکم پر ترکیه ای دل میبره

این غذا یکی از غذاهای مشهور و خوشمزه ایرانی است که در برخی شهرهای کشور به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاهای مجالس معرفی شده است.

با این نکات آشپزی حرفه ای بادمجان شکم پر خوشمزه درست کن | بادمجان شکم پر ترکیه ای دل میبره
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت بازار بورس همراه باشید.

نکات آشپزی

بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایران است که اصالت آن مربوط به استان‌های شمالی کشور است، این غذای خوش طعم در همه شهرها به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود و افراد زیادی طرفدار عطر و طعم بی‌نظیر آن هستند. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان شکم پر با مرغ در ادامه همراه باشید.

نکات آشپزی و مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان قلمی ۴ عدد

ران مرغ ۲ عدد

انار خشک ناردون نصف پیمانه

گردو نصف پیمانه

پیاز کوچک ۱ عدد

رب انار یا رب آلوچه ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر با مرغ

مرحله اول

ابتدا بادمجان‌ها را بشورید و پوست بگیرید و سپس وسط بادمجان را به اندازه تقریبا ۵ سانتی‌متر برش دهید و سپس بادمجان را به نمک و فلفل سیاه و زردچوبه آغشته کنید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا بماند و ادویه‌ها کامل به خورد بادمجان‌ها برود.

مرحله دوم

در همین فاصله مقداری مغز گردو را با آسیاب یا گوشتکوب، پودر کنید و در ظرفی بریزید و بعد مقداری ناردون را هم بسابید یا پودر کنید و به گردوها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، سپس یک پیاز را با رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را روی مواد بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و رنگ زردچوبه باز شود. سپس رب انار را اضافه کنید و هم بزنید و یا اگر رب انار در دسترس نیست، می‌توانید از رب آلوچه استفاده کنید و با مواد مخلوط کنید.

مرحله چهارم

بعد همه این مواد را با هم مخلوط کنید و داخل شکم بادمجان‌ها را با این مواد پر کنید و سپس داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید، تا همه قسمت‌های بادمجان طلایی رنگ شود.

مرحله پنجم

حرارت باید به قدری کم باشد تا در حالی که بادمجان‌ها را سرخ می‌کنید مواد داخل آن‌ها هم پخته شوند، در زمان سرخ شدن بادمجان‌ها درب تابه را نبندید چون در این صورت بادمجان‌ها له می‌شوند و شکل و ظاهر غذا به هم می‌ریزد و خراب می‌شود.

مرحله ششم

بعد از آن که بادمجان‌ها سرخ شدند آن‌ها را از روی حرارت بردارید و روی یک پارچه نخی قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود و سپس بادمجان‌ها را در یک ظرف طوری بچینید که مواد داخل آن‌ها بیرون نریزند.

مرحله هفتم

سپس به دلخواه خودتان مقداری ران یا سینه مرغ را سرخ کنید و خوب بپزید و چند عدد سیب زمینی را هم خلالی خرد کنید و سرخ کنید تا بادمجان‌ها را در کنار مرغ سرو کنید، البته بادمجان‌ها را به تنهایی و یا با برنج هم می‌توانید سرو کنید و یک غذای کامل است.

مرحله هشتم

بعد از آن تعدادی بادمجان شکم پر را در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و شوید تزئین کنید و در اطراف ظرف چند برش گوجه فرنگی و مقداری سیب زمینی سرخ کرده بریزید و همراه با برنج و مرغ و سالاد، ترشی و زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید