هشدار سازمان هواشناسی | این استان‌ها منتظر کاهش دما باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور و رگبار پراکنده در ۳ استان خبر داد.

هشدار سازمان هواشناسی | این استان‌ها منتظر کاهش دما باشند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور و رگبار پراکنده در ۳ استان خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر ، رگبارو رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما رخ می‌دهد.  

وی افزود: جمعه (۱۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در شمال شرق کشور فعال خواهد بود و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. طی دو روز آینده در شمال غرب و غرب دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه تا جمعه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک نیز می‌شود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) احتمال شکل گیری ابرهای همرفتی و رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان وجود دارد. 

ضیاییان گفت: سه‌شنبه (۱۲ اردیبهشت) خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و دریای خزر سه‌شنبه تا آخر هفته مواج خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۲ اردیبهشت ) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۸ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید