محصولات سایپا | محصولات سایپا 1401| محصولات سایپا جدید

سایپا آتیش زده به مالش | فروش فوق العاده محصولات سایپا با شرایط اقساطی + تحویل فوری

محمدعلی تیموری امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام شهدای کارگری و هفته و روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت:‌ شرکت سایپا تا کنون برای واردات 29 هزار خودروی چانگان و زوتی ثبت سفارش کرده است.

سایپا آتیش زده به مالش | فروش فوق العاده محصولات سایپا با شرایط اقساطی + تحویل فوری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت محصولات سایپا با نوسان همراه است. محصولات سایپا به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. محصولات سایپا پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو و محصولات سایپا طی ماه های گذشته افزایش یافت. جدید ترین اخبار مربوط محصولات سایپا را در ادامه بخوانید.

محمدعلی تیموری امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام شهدای کارگری و هفته و روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت:‌ شرکت سایپا تا کنون برای واردات 29 هزار خودروی چانگان و زوتی ثبت سفارش کرده است.

وی درباره تأخیر ترخیص خودروهای چانگان اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروهای وارداتی باید استانداردهای کشورمان را پاس کند یکسری مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که این مسائل اکنون حل شده است بنابراین محموله اول خودروهای چانگان وارد کشور شده است و با طی فرآیندهای استاندارد، تعدادی از این خودروها از گمرکات کشور ترخیص شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا اظهار داشت: فهرست متقاضیان خودروهای وارداتی از سامانه دریافت شده است و در حال پایش هستیم تا متقاضیان بعد از واریز وجه خودرو بتوانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

تیموری اظهار داشت: بر اساس اقدامات انجام شده از هفته آینده خودروهای وارداتی تحویل مشتریان می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شرکت سایپا چه تعداد خودرو را وارد خواهد کرد،‌ گفت: همانطور که اشاره شد برای واردات خودروهای چانگان و زوتی قراردادهایی منعقد شده و تولید این خودروها در خطوط تولید در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سایپا اظهار داشت:‌ علاوه بر واردات خودرو چانگان هزار خودروی زوتی نیز توسط پارس‌خودرو وارد شده و همچنین 7 هزار خودروی دیگر در چین تولید شده که آماده واردات است.

تیموری بیان داشت: اگر مسائل ارزی توسط بانک مرکزی مرتفع شود و بانک مرکزی ارز لازم را برای واردات این خودروها تخصیص دهد، سایپا مشکلی برای تأمین ریال ندارد لذا حتماً قادر خواهد بود تا پایان سال 100 هزار خودرو وارد کشور کند.

وی اظهار داشت:‌ علاوه بر واردات این خودروها یک خودروی کراس‌اور هیبریدی نیز وارد خواهد شد و در 6 ماهه دوم امسال عرضه آن را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به رشد تولید شرکت سایپا بیان داشت: در سال 1400 متوسط تولید روزانه گروه سایپا یک هزار و 50 دستگاه بود که تنها 9 درصد آن تجاری می شد اما در 6 ماهه دوم سال گذشته تولید روزانه به 2 هزار و 80 دستگاه رسید که 100 درصد آن تجاری می شد.

تیموری بیان داشت: امسال برنامه ریزی شده تا تولید روزانه به بیش از 2 هزار و 200 دستگاه برسد و از ابتدای سال تاکنون نیز در مقایسه با سال گذشته 41 درصد رشد تولید داشته ایم.

مدیرعامل شرکت سایپا اظهار داشت: با روند تولید در پایان سال تولید عادی شرکت به بالغ از 650 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سایپا در سال گذشته به دلایل استاندارد اجباری سه محصول خود را که نیمی از تیراژ تولید شرکت بود را از دست داد بیان داشت: اما امسال نه تنها محصولی از رده خارج نمی شود بلکه هفت محصول جدید در گروه سایپا  عرضه می شود.

تیموری در خصوص قرارداد با قطعه سازان گفت: سال گذشته در طی دو مرحله اصلاح قیمت و قراردادهای قطعه سازان انجام شد که اولین آن خرداد ماه بود که مربوط به قراردادهای سال 1400 بود. در سه ماهه پایانی سال گذشته نیز سیستمی از سوی سایپا طراحی شد که براساس آن قیمت ها را در هر چهار ماه براساس نرخ مواد، نرخ ارز، دستمزد و سایر پارامترها اصلاح می کنیم.

مدیرعامل سایپا بیان داشت: چهار موتور متعلق به مگاموتور با هدف ارتقای راندمان و کاهش مصرف سوخت اصلاح شده که به طور نمونه در خودروی اطلس موتور 1500 سی سی بهبود یافته نصب خواب شد.

وی با بیان اینکه نخستین موتور 16 سوپاپ گروه سایپا به تولید رسیده است گفت: مدارک این موتور از سوی شرکت سیتروئن در اختیار قرار گرفته و این موتور همان موتور ec5 است که در خودروهای سیتروئن C3 و پژو 2008 نصب می شد اما در حال حاضر با داخلی سازی 92 درصدی تولید می شود. این موتور بر روی خودرو شاهین پلاس نصب می شود و تولید آن از تیرماه آغاز می شود و همچنین بر روی خودرو سیتروئن C3HR که با نام سیلک عرضه می شود نیز نصب می شود.

تیموری درباره تولید محصولات جدید بیان داشت: اطلس در حال حاضر با میزان تولید کم در حال تولید است اما در نیمه دوم سال به تولید انبوه آن خواهیم رسید در کنار آن خودرو سهند در مرداد ماه تولید خواهد شد و در 6 ماهه دوم به تولید انبوه می رسد و خودروی پی 90 یا همان کادیلا نیز جزو محصولات تولیدی جدید سایپا است که در ماه های آینده به تولید انبوه می رسد و براساس هماهنگی های صورت گرفته در خط تولید خودروسازی (آفتاواز) روسیه نیز قرار می گیرد و در بازار عرضه می شود.

تیموری بیان داشت: در واقع حضور این خودرو در بازار روسیه، تولید نوعی ون توسط روس ها است که قرر است این ون در ایران هم تولید شود. خط تولید کادیلا نیز همان خط تولید ساندرو و ساندرو استپ وی است که به روزرسانی و راه اندازی شده و از آذر امسال تولید آن با تیراژ 500 دستگاه آغاز می شود.

وی بیان داشت: در تولید این خودرو از موتور K4 ساندرو استفاده شده که با توجه به استاندارد یورو 5 آلایندگی کمتری دارد.

محصولات سایپاسیستم تعلیق جلو در نیسان وانت بنزینی، از نوع فنرپیچی با کمک‌فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره و سیستم تعلیق عقب آن ترکیبی از فنر شمش و کمک‌فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره است. در وانت زامیاد دیزلی سیستم تعلیق جلو شامل کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی دوکاره به همراه میله‌‌ موج‌گیر است و سیستم تعلیق عقب آن تفاوتی با مدل بنزینی ندارد.

مصرف سوخت نیسان وانت

مصرف سوخت نیسان وانت نسبتا مناسب است. مدل بنزینی وانت زامیاد در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ لیتر بنزین می‌سوزاند. در مدل دیزلی زامیاد که گازوییل مصرف می‌کند، برای ۱۰۰ کیلومتر حرکت فقط به ۹ لیتر سوخت احتیاج است. هر دو مدل دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ هستن

جدول مشخصات فنی نیسان وانت بنزینی و دیزلی

نوع موتور خطی بنزینی خطی دیزلی

حجم موتور ۲. ۴ لیتر ۲. ۸ لیتر

سیلندر/سوپاپ ۴/۸

تنفس موتور طبیعی توربوشارژر

حداکثر قدرت ۹۵ اسب بخار ۱۰۰ اسب بخار

حداکثر گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر ۲۲۵5 نیوتون. متر

جعبه دنده ۴ سرعته دستی ۵ سرعته دستی

محور محرک دیفرانسیل عقب

شتاب –

حداکثر سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ۱۲. ۵ لیتر در صد کیلومتر ۹. ۰ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۵

سیستم فرمان هیدرولیکی

نوع بدنه وانت تک کابین

نوع رینگ فولادی

نوع شاسی بدنه جدا از شاسی

ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب کاسه‌ای

ظرفیت و ابعاد ها

طول ۵۲۳۰ میلیمتر

عرض ۱۷۰۰ میلیمتر

ارتفاع ۱۷۲۵ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب ۳۰۳۰ میلیمتر

وزن خالص ۱۵۴۰ کیلوگرم ۱۶۶۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین ۱+۱ نفر

ظفیت حمل بار ۲۰۸۹ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت ۶۵ لیتر

قطر رینگ ۱۶ اینچ

چرخ جلو و عقب ۷اینچ/۷. ۵ اینچ

مشخصات فنی وانت زامیاد آپشنال

زامیاد از سال ۹۵ مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یک‌تکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسان‌های سابق داشت.

البته ناگفته نماند که ویژگی آپشنالی این خودرو برای نیسان تک سوز و دوگانه میباشد و شامل نیسان دیزلی نمیشود.  از لحاظ ظاهری و فنی هیچ نوع از نیسان بارها باهم تفاوتی ندارند و تنها چند آپشن به نیسان های آپشنال اضافه یا کم شده است.

از زمستان ۹۸ نیز زامیاد تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت؛ البته با این تفاوت که مدل‌های ۹۸ نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو۵ هستند درحالیکه پیشرانه مدل‌های ۹۵ آن از نوع یورو۳ بود.

همچنین زامیاد برای وانت نیسان آپشنال، سه ویژگی کاملا جدید اضافه کرده که عبارتند از:

گارد جلو

برچسب های گرافیکی در طرفین بدنه

کفی پلاستیکی اتاق بار

جدول مشخصات فنی نیسان وانت انژکتوری دوگانه سوز و بنزینی

مشخصات فنی

نیسان تک سوز

نیسان دوگانه سوز

نوع موتور

انژکتوری – بنزین

انژکتوری – گازسوز

تعداد سیلندر

۴ سیلندر خطی

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

حجم موتور cc

۲۴۰۰

حداکثر قدرت hp@4800rpm

۱۰۰

۹۰

حداکثر گشتاور Nm@2400rpm

۱۹۰

۱۸۰

نوع سوخت

بنزین

بنزین و گاز طبیعی

ظرفیت مخزن سوخت

۶۵

۴۵

نوع سیستم فرمان

ساچمه ای برگشت پذیر

نوع اکسل جلو

مستقل جناغی دوبل

نوع اکسل عقب

اکسل صلب با فنر تخت

سیستم تعلیق جلو

فنر پیچی، کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو کاره

سیستم تعلیق عقب

فنر شمش + کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو کاره

نوع ترمز اکسل جلو

دیسکی مجهز به ABS+EBD

نوع ترمز اکسل عقب

کاسه ای مجهز به ABS+EBD

ترمز دستی

مکانیکی روی کاردان

سیستم تقویتی ترمز

بوستر

بررسی کامل امکانات و آپشن های نیسان آبی

وقتی صحبت از وانت های ارزان قیمت جونیور در بازار ایران می شود، باید انتظارات خود را در مورد گزینه های راحتی کاهش دهید. این خودرو به جز سیستم هایی که بر اساس نیاز و اجبار استاندارد 85 به آن اضافه می شود، هیچ ویژگی رفاهی و ایمنی دیگری ندارد.

زامیاد بار جونیور تهویه مطبوع و فرمان کمکی هیدرولیک را فقط در صورت درخواست ارائه می دهد و سیستم تاخوگراف نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سیستم بالابر برقی شیشه ها تا کنون روی این خودرو حتی سفارشی نشده است. سیستم صوتی جدیدتر با دو بلندگو و سیستم کنترل کلاچ هیدرولیک تنها گزینه های اضافه شده به نسخه دیزلی هستند.

زامیاد خودروهای تجاری سبک و سنگین تولید می‌کند و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا است و متقاضیان برای ثبت‌نام این خودروها نیز باید از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا اقدام کنند.

پیش فروش محصولات سایپا۱۵- ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ میﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺟﻬﺖ ﺭﻭﻳﺖ ﻭﻳﮋگیﻫﺎ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺖ گروه سایپا ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

۱۶- ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ محصولات سایپا، ﻗﻴﻤﺖ ﻏﻴﺮ قطعی ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎیی ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺭﻭﺯ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﻴﻤﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ، ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻭ ﺍﺧﺬ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺗﺒﺼﺮﻩ : ﻣﺒﻠﻎ ﻭﺍﺭﻳﺰی ﺍﺯ ﺳﻮی ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ بخشی ﺍﺯ ﺛﻤﻦ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ علی ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎیی ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺻﺪﻭﺭ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﻭ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻭﺟﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﻗﻴﻤﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺸﺨﺺ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

۱۷- ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ، ﺭﻧﮓ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﺘﺮی ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺻﺪﻭﺭ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻭﺟﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻧﮓﻫﺎی ﻗﺎﺑﻞ ﻋﺮﺿﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺭﻧﮓ ﺍﻧﺘﺨﺎبی ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ، ﻣﻼﻙ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

دیدگاه خود را ارسال کنید