قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 23 اردیبهشت 1402 | قیمت خودرو به چند رسید؟

-قیمت خودرو از ابتدای امسال کاهش شدیدی پیدا کرده و این کاهش برای برخی مدل‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

قیمت خودرو امروز 23 اردیبهشت 1402 | قیمت خودرو به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

در این گزارش با رصد معاملات بازار خودرو محدوده قیمتی برخی از خودروهای داخلی پرفروش معامله شده در پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنیم. رصد قیمت‌های بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت خودرو از ابتدای امسال کاهش شدیدی پیدا کرده به طوری که برخی مدل‌های داخلی حتی تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز ارزان شده‌اند.

بر این اساس، مدل ۱۴۰۱ خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که یکی از خودرو‌های پرطرفدار بازار کشور است، در محدوده قیمتی ۵۶۰ تا ۵۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی ساینا EX دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۳۷۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پرفروش‌ترین بازار، خودروی پژو پارس سال LX مدل سال ۱۴۰۱ نیز که در انتهای سال گذشته قیمتی در محدوده ۷۴۰ میلیون تومان داشت، در معاملات امروز با قیمت ۶۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و طی دو ماه گذشته ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

خودروی تارا دنده‌ای در پایان اسفند ۱۴۰۱ قیمت ۸۳۰ میلیون تومانی داشت، اما در معاملات امروز ۷۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که کاهش ۱۰۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

قیمت مدل سال ۹۹ پراید ۱۱۱ که به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده بود با کاهش قیمت ۲۵ میلیون تومانی به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است.

به گفته فعالان بازار خودرو، با توجه به اینکه در روش جدید، افراد باید مبلغی را در حساب وکالتی خود مسدود کنند، با آغاز فرآیند طرح دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، افراد بیش‌تری اقدام به فروش خودروی خود در بازار آزاد می‌کنند و این مسئله باعث کاهش قیمت بیش‌تر خودرو می‌شود.

با توجه به اینکه مهلت مسدودسازی وجه در حساب وکالتی برای طرح دوم فروش در سامانه یکپارچه از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد، باید منتظر کاهش قیمت‌ها در روز‌های آینده نیز باشیم.

قیمت سایر خودرو‌های پرفروش داخلی در جدول زیر قابل مشاهده است.

آخرین قیمت تیبا، دنا، تارا و کوییک

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۱ در هفته گذشته با افت ۴۰ میلیون تومانی مواجه شده و به قیمت ۵۴۵ میلیون تومان رسیده است.

پژو۲۰۷ دستی مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و هم‌اکنون در بازار ۷۲۵ میلیون تومان قیمت دارد. این در شرایطی است که قیمت پژو۲۰۷اتوماتیک MC مدل ۱۴۰۲ در حدود ۹۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است.

بنا به این گزارش، قیمت تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ در هفته گذشته ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۹۲۰ میلیون تومان رسید. این در شرایطی است که قیمت تارا دنده‌ای ۹۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۷۳۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اما دنااتوماتیک توربوپلاس مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۸۰میلیون تومانی، ۹۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.راناپلاس پانوراما مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲۰ میلیون تومانی، ۶۵۰ میلیون تومان شد.

در این میان، قیمت تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در هفته گذشته در حدود ۱۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است. سایناS دنده‌ای‌ مدل ۱۴۰۱ نیز ۲۰ میلیون تومان ارزان شد و ۳۸۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۷۵ میلیون تومان به فروش رفت که کاهش ۳۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید