سریال گیلدخت | بازیگر های سریال گیلدخت

همسر و فرزند واقعی شازده مفخم را دیده اید؟ | بازیگر سریال گیلدخت با این رونمایی همه را سورپرایز کرد

همسر و فرزند واقعی شازده مفخم را دیده اید؟ | بازیگر سریال گیلدخت با این رونمایی همه را سورپرایز کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سریال گیلدخت سریالی ایرانی در ژانر درامِ تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی مجید آسودگان است. سریال گیلدخت از سال‌(۱۳۹۸) در سکوت خبری تا آبان‌ماه ۱۴۰۰ در گیلان و تهران تصویربرداری شد. این سریال در ۶۰ قسمت تولید شده‌است. سریال گیلدخت از ۱۹ آبان‌ماه (۱۴۰۱) پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها از شبکه یک سیما و شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تا اواخر بهار سال ۱۴۰۲ روی آنتن خواهد بود. تعدادی از سایت های خبری ایران در گزارشی نوشته اند که به طور کلی سریال گیلدخت در یک تقلید خیلی ظاهری و سطحی از درام‌های تاریخی کره‌ای، سعی کرده با بردن ما به درون مطبخ خان و نشان دادن غذاهای خوش آب و رنگ و فرایند تهیۀ آن‌ها، حال و هوایی مفرح نیز ایجاد کند. سریال گیلدخت در مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیما تولید شده‌است.

سریال گیلدخت

بازیگر نقش ابوخالد در سریال نمایش خانگی «سقوط» تاکید دارد که اساسا نقش‌های منفی را به خاطر تاثیرگذاری بالا دوست دارد و وقتی مخاطب در کاراکتر غرق می‌شود خوشحال می‌شود.

امین میری در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد و از ایفای نقش‌های منفی‌ در دو سریال «سقوط» و «گیلدخت» که هر دو در فاصله زمانی کوتاهی پخش شدند، گفت.

این بازیگر درباره دشواری‌های ایفای نقش زهرمار خان در سریال «گیلدخت»، ترسناک بودن این کاراکتر و همچنین تاثیرگذاری که بر مخاطب داشته است، صحبت کرد.

بازیگر «گیلدخت» ابتدا درباره ایفای نقش‌های منفی در قاب تلویزیون و تاثیرگذاری که بر مخاطب دارند، به این پرسش که وقتی مخاطب با دیدن نقش منفی به شما دشنام می‌دهد به عنوان یک بازیگر خودتان چه حسی دارید؟ اینگونه پاسخ می‌دهد: من در «سقوط» نقش شخصیت منفور داعشی داشتم و قطعا ابوخالد «سقوط» نقشی نبود که مخاطب دوست داشته باشد. نسبت به اردلان، قطعاً ابوخالد منفور است پس طبیعی است که مخاطب مرا فحش بدهد و تنفر داشته باشد که اتفاقا برای من به عنوان یک بازیگر باعث خوشنودی‌ است؛ چراکه قطعاً تاثیرگذار بوده که به این ری‌اکشن رسیده است. حتی دوستان و آشنایانی که مرا از نزدیک می‌شناسند هم بعد از «سقوط» این ری اکشن را نسبت به من داشتند و این برایم خیلی جذاب‌تر است چون خودم را ندیده‌اند و فقط کاراکتر را دیده‌اند. در سریال «گیلدخت» هم همان‌طور که می‌بینید نقش منفی و ترسناک را ایفا می‌کنم.

او درباره دشواری‌های بازی در نقش‌های منفی در تلویزیون می گوید: اصولا نقش‌هایی که بازیگر را به چالش می‌اندازد هم سخت‌تر است و هم جذاب‌تر. اگر بازیگر بتواند از چالش نقشش به سلامت عبور کند و از سختی‌ها رد شود قطعا موفق می‌شود. «ابوخالد» نسبت به نقش‌هایی که تاکنون در سینما و تلویزیون داشته‌ام، چالش‌برانگیزترین نقشی بود که ایفا کردم و البته «زهرمار خان» در سریال «گیلدخت»؛ چون آن هم یک نقش ۱۰۰ درصد منفی است. البته ما سریال «گیلدخت» را قبل از «سقوط» کار کرده بودیم. اصولا من در تلویزیون نقش‌های منفی دارم و در سینما بیشتر مثبت بودم.

میری در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان می‌کند: ابوخالد در «سقوط» یک کاراکتر کاملا رئالیستی است و برعکس زهرمار که اصلا نقش رئالی نیست اما هر دو منفی و تنفرانگیز هستند. به عنوان نقش زهرمار خان تا پایان سریال «گیلدخت» حضور دارم و امیدوارم نقشم را به گونه‌ای ایفا کرده باشم که مخاطب مرا باور کرده باشد.

این بازیگر در پاسخ به اینکه خودتان به عنوان بازیگر بیشتر به نقش‌های منفی علاقه دارید؟ می‌گوید: نقش منفی و مثبت برایم فرقی ندارد. نقشی که تاثیرگذار در درام باشد و جای کار داشته باشد و مرا به چالش بکشاند برایم جذاب است ولی اصولاً نقش های منفی به‌خصوص در سینما نقش‌های جذاب تری هستند و درست شخصیت‌پردازی می‌شوند.

«زهرمار خان» رحم ندارد

بازیگر نقش زهرمار خان در «گیلدخت» سپس به حضورش در این مجموعه تاریخی و ایفای نقشی ترسناک اشاره می‌کند و می‌گوید: زهرمار خان بیشتر یک منفیِ ترسناک است اما ابوخالد «سقوط»، منفی منفور بود و شاید تنفری که مخاطب از او داشت ایجاد ترس می کرد اما زهرمار خان یک منفی است که ترسناک و خون خوار است. در «سقوط» با وجود اینکه داعشی بودم اما یک جاهایی رحم وجود داشت ولی زهرمار خان اصلاً رحم ندارد و یک عُقده ای به تمام معناست.

گریم به من جرأت داد

او همچنین درباره گریم سنگینش به عنوان کاراکتر زهرمار خان به این پرسش که فکر می کنید گریم چقدر می تواند به یک بازیگر برای موفقیت در نقشس کمک کند؟ پاسخ می دهد.

میری تاکید می کند: این هنر گریمورهاست که از ما چنین چهره هایی می سازند. در «سقوط» آقایان شهرام خلج و در «گیلدخت» کامران خلج با ما همراه بودند که هردو واقعاً در کارشان استاد هستند و از بهترین های گریم هستند. به نظرم همین گریم خیلی به من کمک کرد و جرأت بیشتری به من می داد تا زهرمار خان را خوب بازی کنم. همین طور طراحی لباس خیلی مرا کمک کرد. از طرفی راهنمایی‌های آقای مجید اسماعیلی، کارگردان «گیلدخت» واقعا بی تاثیر نبود. تمام تلاشم این بود که بتوانم آدم ترسناکی شوم و همین برایم مهم بود؛ چون تنها کاراکتری است که ۶ قسمت قبل از ورودش در موردش صحبت می‌شود، پس باید مخاطب را آماده می کردیم برای یک نقش واقعا ترسناک حالا اینکه چقدر توانستم از عهده نقشم بربیایم نمی‌دانم؛ مردم باید بگویند.

بازیگر «گیلدخت» در ادامه درباره بزرگترین چالش های نقش زهرمار خان نیز چنین می گوید: نگه داشتن راکورد جای صدا در «گیلدخت» خیلی برایم چالش برانگیز بود و دوم اینکه اسب سواری و هدایت آن به جهت اینکه زمین نخورم برایم خیلی دشوار بود و چالش داشت. ناگفته نماند که کاراکتر زهرمار خان جاهایی هم دارد که مخاطب دلش برایش بسوزد و می بیند که چه بلاهایی بر سرش آمده اما نه اینکه به او حق بدهد بلکه فقط دلش بسوزد.

«گیلدخت» را چطور قضاوت می کنید؟

بازیگر سریال های «مختارنامه»، «کاراگاه علوی»، «نجلا» و «آچمز» درباره کلیت سریال «گیلدخت» تاکید می کند: اگر بخواهم صادقانه و عادلانه در مورد «گیلدخت» صحبت کنم باید بگویم مجید اسماعیلی کار خوبی با جمع بازیگران تئاتری انجام داد و به آنها اعتماد کرد و نقش های مهم را به خصوص به برخی بازیگرانی سپرد که در تصویر خیلی شناخته شده نبودند اما اعتماد کرد. ساخت سریالی با این حجم و این محدودیت بودجه ای واقعاً دشوار بود. من نمی خواهم گله کنم اما واقعاً برخی بودجه ها در این سریال بسیار ناچیز بود اما در نهایت خداراشکر مخاطب خودش را پیدا کرد. امیدوارم تا پایان مخاطبان، «گیلدخت» را دوست داشته باشند.

«سقوط» استاندارد بود

 او در ادامه درباره قصاوتش از سریال «سقوط» به عنوان یک کار امنیتی و حساس هم می گوید: به هر حال وقتی وارد کاری می شویم که بخشی از آن امنیتی است قطعا دشوار می شود؛ حالا در هر مقامی فرقی ندارد چه بازیگر چه فیلمساز و چه عوامل پشت صحنه، قطعاً نگرانی هایی هست که قضاوت نشوند. به هر حال نگاه خاصی نسبت به کارهای امنیتی وجود دارد و همین کار را دشوار می‌کند. آن چیزی که برای من در «سقوط» وجود داشت این بود که نیروهای امنیتی خیلی واقعی بودند به همین خاطر بیشتر مشتاق شدم که حضور داشته باشم. به نظرم نگاه نیروهای امنیتی نسبت به زمان جنگ تفاوت کرده‌ و این نگاه برایم جذاب بود و دلیلی بود که از «سقوط» خوشم اومد.

او اضافه می کند: قطعا هرکاری ایراداتی دارد که در زمان پخش مشخص می شود. خوشبختانه مخاطبان ما آنقدر باهوش هستند که در پخش نکته هایی را می بینند که واقعاً درست است و کارگردان می فهمد کجای کارش را اشتباه کرده است. با تمام اینها به نظرم «سقوط» توانست مخاطب خودش را بگیرد و اکثریت با آن ارتباط برقرار کردند. به هر حال ساخت سریالی با این حجم از پروداکشن واقعا دشوار بود و به نظرم کار استانداردی بود و نمره قابل قبولی می گیرد؛ ضمن اینکه بازیگران هم توانسته بودند حضورشان را خوب نشان بدهند به خصوص آنها که چهره نبودند.

امین میری در پایان درباره کارهای جدیدش هم اعلام می‌کند: فعلاً کار جدیدی برای تلویزیون ندارم. در شبکه خانگی نمایش خانگی هم همینطور اما در سینما مشغول کارهای جدیدی هستم. آرزو می کنم حال مردم جامعه خوب باشد.

سریال گیلدخت

همسر جذاب فیروزه گیلدخت بازیگر سریال گیلدخت را دیده اید؟ 

سریال گیلدخت

رضا اکبرپور بازیگر سینما و تلویزیون 12 آذر ماه 1365 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.رضا اکبرپور در سال 1379 وقتی 14 ساله بود در کلاس های تئاتر زیر نظر علی سلیمانی شرکت کرد و سپس به روی صحنه تئاتر رفت.رضا اکبرپور با فیلم سینمایی آپاندیس ساخته حسین نمازی، اولین تجربه سینمایی خود را آغاز کرد و این فیلم موجب همکاری دوباره او با حسین نمازی در سریال حوالی پائیز شد. رضا اکبر پور این هنرمند با سریال حوالی پائیز که به فاجعه منا می پردازد به چهره شناخته شده ای در تلویزیون تبدیل شد و با ایفای نقش اصلی در سریال گیلدخت به شهرت رسید.. او تحصیل و بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده و در سال ۱۳۹۷ در سریال تلوزیونی حوالی پاییز برای اولین بار و به عنوان نقش اول ظاهر شد. اکبر پور ازدواج کرده و یک فرزند دارد. ایشان بازیگران سریال گیل دخت می باشد.

پایان عاشقانه سریال گیلدخت لو رفت! | چه اتفاقی برای گلنار می افتد؟

نقد سریال گیلدخت داستان تکراری عشق پسر رعیت به دختر خان در گیل دخت که بارها چنین داستانهایی را در سریالهای مختلف دیده ایم محمود پاکنیت در این سریال مثل همیشه نقش خان را بر عهده دارد او پدر دختری به نام گلنار است که پسر جوانی به نام اسماعیل عاشق اش میشود اما خان با ازدواج دخترش با پسر رعیت مخالف است داستانی که بارها در فیلم ها و سریالهای مختلف دیده ایم و در پایان عاشق و معشوق به یکدیگر میرسند.

«گیل‌دخت» در یک تقلید خیلی ظاهری و سطحی از درام‌های تاریخی کره‌ای، سعی کرده با بردن ما به درون مطبخ خان و نشان دادن غذا‌های خوش آب و رنگ و فرایند تهیۀ آن‌ها، حال و هوایی مفرح نیز ایجاد کند، اما ماجرا‌های مطبخ فعلا نه ارتباط قابل درکی با ماجرای اصلی دارند و نه به خودی خودشان نکتۀ قابل توجه و جالبی ارائه می‌کنند.

حتی در تریلر سریال هم که از یکی دو هفتۀ قبل پخش می‌شد، چیزی جز گرفتاری و هجران و مصیبت دیده نمی‌شد؛ دو قسمت اول هم همین برداشت را تایید می‌کنند. خلاصه اینکه اگر کسی علاقمند به تماشای ماجرای طولانی رنج‌های یک دختر معصوم باشد، حتما از دنبال کردن این سریال لذت خواهد برد!

اما اگر به دنبال سریالی باشیم که حالمان را خوب کند و ما را مجذوب چالش‌ها و چرخش‌های داستانی خودش کند، فکر نمی‌کنم با وجود اینهمه سریال‌های غربی و شرقی درجه‌یک که به راحتی در دسترس هستند، دلیلی برای تماشای «گیل‌دخت» داشته باشیم.

گلنار گیلدخت را در بیرون از تلوزیون نمی شناسید!

سریال گیلدخت

زندگی شخصی میترا رفیع بازیگر سریال گیلدخت

میترا رفیع متولد دوازدهم آذرماه سال یک هزار و سیصد و هفتاد و سه در تهران است. پدر ایشان سال هاست که فوت کرده و دارای یک خواهر و خواهرزاده است.

تحصیلات میترا رفیع بازیگر سریال گیلدخت

میترا رفیع بازیگر در رشته تحصیلی بازیگری و نمایش تحصیل کرده و دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری از دانشکده هنر تهران می باشد.

احترام گیلدخت در خارج از سریال گیلدخت با چه کسی ازدواج کرده است؟

سریال گیلدخت

چهره واقعی زهرمار خان گیلدخت را دیده اید؟ | آقای بازیگر بیرون از سریال گیلدخت اصلا قابل قیاس نیست!

سریال گیلدخت

 

دیدگاه خود را ارسال کنید