قیمت دلار | کاهش قیمت دلار

سقوط قیمت دلار همه را سورپرایز کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

امروز هم قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی روند نزولی به خود گرفت و علی‌رغم تلاش‌های زیاد دلالان برای افزایش نرخ، قیمت اعلامی دلار در کانال‌های تلگرامی در حال نزدیک شدن به کف کانال ۵۱ هزار تومان است.

سقوط قیمت دلار همه را سورپرایز کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

 ایبنا نوشت: قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی روند کاهشی دارد و چشم‌انداز استمرار کاهش نرخ ادامه دارد.  

امروز هم قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی روند نزولی به خود گرفت و علی‌رغم تلاش‌های زیاد دلالان برای افزایش نرخ، قیمت اعلامی دلار در کانال‌های تلگرامی در حال نزدیک شدن به کف کانال ۵۱ هزار تومان است.

روز گذشته خبر‌هایی مبنی بر ممنوعیت معاملات با دلار در کشور عراق و اثرگذاری این تصمیم بر بازار ارز کشور منتشر شد. این در حالی بود که هیچ‌کدام از خبرگزاری‌های رسمی کشور عراق چنین خبری را منتشر نکرده‌ بودند. معاملات کشور عراق بیشتر به صورت نقدی انجام می‌شود و مردم این کشور بسیاری از دارایی‌های خود را با دلار نگهداری می‌کنند، بنابراین شرایط کشور عراق به گونه‌ای است که اجرایی کردن چنین تصمیمی به سادگی امکان پذیر نیست.

به گفته یحیی آل‌اسحاق؛ رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، ممنوعیت معاملات دلار در عراق مربوط به گذشته است و این اقدام در راستای مدیریت بازار ارز کشور عراق بوده است و هیچ اثری بر مناسبات ارزی ایران و عراق ندارد.

حمید حسینی؛ دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق نیز در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، تاکید کرده است که ممنوعیت معامله با دلار مربوط به معاملات داخلی این کشور مثل معاملات خودرو، ملک و ... می‌شود و تاثیری بر مبادلات ارزی ایران و عراق ندارد. البته شرایط داخلی عراق نیز به گونه‌ای نیست که ممنوعیت معاملات با دلار بتواند اجرایی شود.

اقدامات خوب بازارساز در هفته‌های اخیر، گشایش‌های ارزی و گسترش روابط با کشور‌های همسایه به خصوص کشور‌هایی مثل امارات، عربستان و عراق و دیگر کشور‌های عربی در ماه‌های اخیر موجب ایجاد ثبات در بازار غیررسمی ارز و کاهش قیمت‌ها در این بازار شده است.

چنین اقداماتی نوید ادامه کاهش قیمت‌ها و تداوم آرامش در بازار ارز را می‌دهد.

دلار (مبادله ای) 513,070

یورو 557,660

درهم امارات 139,950

پوند انگلیس 639,680

لیر ترکیه 26,200

فرانک سوئیس 572,000

یوان چین 73,900

ین ژاپن (100 ین) 378,680

وون کره جنوبی 380

دلار کانادا 379,200

دلار استرالیا 341,400

دلار نیوزیلند 318,000

دلار سنگاپور 384,000

روپیه هند 6,250

روپیه پاکستان 1,803

دینار عراق 392

پوند سوریه 204

افغانی 5,810

کرون دانمارک 74,900

کرون سوئد 49,500

کرون نروژ 48,100

ریال عربستان 137,200

ریال قطر 141,200

ریال عمان 1,334,800

دینار کویت 1,675,000

دینار بحرین 1,363,100

رینگیت مالزی 114,800

بات تایلند 15,160

دلار هنگ کنگ 65,500

روبل روسیه 6,730

منات آذربایجان 304,100

درام ارمنستان 1,340

لاری گرجستان 206,400

سوم قرقیزستان 5,890

سامانی تاجیکستان 47,100

منات ترکمنستان 147200

قیمت دلار بازهم ثابت ماند

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل معادل ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان و قیمت حواله دلار ۳۸ هزار و ۵۰۲ تومان اعلام شد.

ثبات قیمت دلار و صعود یورو در مرکز مبادلات

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو با افزایش نسبت به روز کاری قبل معادل ۴۶ هزار و ۹۵۲ تومان، و نرخ حواله یورو ۴۱ هزار و ۷۷۵ تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم نیز بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۵۳۲ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۴۸۴ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار در کانال نزولی | قیمت دلار امروز در بازار و صرافی ها چقدر شد؟

دو روز گذشته قیمت دلار به کانال‌های پایین‌تر قیمتی ورود کرده است. کارشناسان اقتصادی پیش‌فروش خودرو را عامل کاهش دمای قیمت، در بازار ارز می‌دانند. فعلا قطب‌نمای سرمایه‌گذاری بر مدار بازار دلار نیست و معامله‌گران نیز تمایلی به مبادله ندارند.

قیمت دلار روز گذشته  با کاهش  ۷۸۳ تومانی به کانال ۵۱ هزار تومانی ورود کرد. طی دو روز گذشته قیمت دلار در هر روز یک کانال به عقب برگشته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند تمام بازارهای کشور به عنوان یک مدل از سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند و تخریب هر یک از بازارها منجر به جهش بازار بعدی می‌شود.

در تایید این موضوع باید گفت که فروش خودرو در سامانه یکپارچه از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌های خرد به سمت خرید خودرو رفته و فعلا تقاضای چندانی برای خرید دلار در بازار وجود ندارد و علت کاهش قیمت دلار نیز از سوی برخی معامله‌گران این موضوع مطرح می‌شود.

از سوی دیگر سخت‌گیری‌های دولتی برای خرید ارز، وضع قوانین و مقررات و مالیات‌های جدید باعث شده پول به سمت بازار دیگری حرکت کند و مردم ریسک خرید دلار را به جان نخرند.

مدار مخالف سلیمانیه و درهم با دلار تهران

دیروز بازارهای همسایه با روند کاهشی قیمت دلار همراه شدند. در روزهای گذشته برخی فعالان بازار ارز قیمت دلار هرات را مسیریاب دلار تهران می‌دانستند. آنها معتقد بودند دلار هرات طی چند روز گذشته دو حرکت را مدام تکرار کرده است؛ حرکت اول صعودی از قیمت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی به کانال ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومانی و حرکت دوم ریزش از کانال ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومانی به سطح ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان. از دید معامله‌گران قیمت دلار در بازار هرات در یک کانال خنثی قرار گرفته است و از افزایش قیمت حمایت نمی‌کند.

دیروز دلار در هرات به کف کانال ۵۲ هزار تومانی سقوط کرد و مهر تاییدی بر کاهش قیمت دلار در تهران زد. اما دلار سلیمانیه حدود ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۵۱ هزار و ۵۶۴ تومان معامله شد. درهم امارات نیز امروز ۵۰ تومان رشد کرد و با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ بالاخره پس از ۱۰ روز تغییر کرد و برخلاف ریزش قیمت در بازار آزاد اندکی افزایشی شد. اما روز گذشته با همان قیمت روز شنبه در سایت بازار متشکل درج شد.

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا با قیمت ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان درج شد.دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۲تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۵۵ هزار و ۷۶۶ تومان رسید و نزدیک به هزار تومان کاهش قیمت داشت. اما در سایت بازار متشکل اسکناس یورو یک پله افزایش داشت و به قیمت ۴۶ هزار و ۹۵ تومان رسید. یوروی حواله نیز رشد محدودی داشت و با قیمت ۴۱ هزار و ۹۰۴ تومان عرضه شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید