قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 30 اردیبهشت کولاک کرد | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟

قیمت خودرو امروز 30 اردیبهشت کولاک کرد | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

بازار خودرو این روزها شاهد افت قیمت است. کاهش قیمت سبب شده تا در برخی افرادی که خودرو در اختیار دارند با این تصور که شیب کاهش قیمت ها تندتر خواهد شد به دنبال این هستند تا خودروی در اختیار خود را به ریال تبدیل کنند و از بازار خودرو خارج شوند. فراموش نکنیم بازار خودرو این روزها حمایت بازار ارز را هم از دست داده زیرا نرخ ارز در بازه ای کم نوسان می کند. در این شرایط شوک دوم در انتظار بازار خودرو است.

خودروسازی سایپا اعلام کرد به زودی عرضه محصولات وارداتی خود را آغاز خواهد کرد. این خودروساز در دور تازه ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز با توافقی که با شریک سابق خود چانگان داشت دو محصول این برند چینی را برای عرضه در بازار خودروی ایران در نظر گرفت. مدیران فروش سایپا قصد دارند تا چانگان CS 35 پلاس و چانگان UNI T را به بازار ایران عرضه کنند.

آن طور که سایپایی ها برنامه ریزی کردند چانگان CS 35 پلاس با توجه به سابقه حضور در بازار ایران و آشنایی مشتریان با این خودرو زودتر در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت. حال در جدیدترین اظهارنظر مدیران این خودروساز اعلام کردند چانگان CS 35های پیش فروش شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. این اتفاق را می توان همان شوک دومی دانست که می تواند بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار دهد. حدود اواسط 10 روز اخیر قیمت ها در بازار خودرو آهنگ کاهشی را ساز کردند. این اتفاق در شرایطی افتاد که نرخ ارز نیز که از آن به عنوان قطب نمای بازار خودرو نام برده می شد نیز به نوعی به کما رفت و شاهد بودیم که نرخ ارز در بازه محدود حول و حوش 51 هزار تومان تا 52 هزار تومان نوسان کرد. این اتفاق سبب شد تا قیمت خودرو نیز نتواند با کمک رشد نرخ ارز در مسیر صعودی حرکت کند.

سیاست گذار خودرویی به دنبال این بود تا با آزادسازی واردات خودرو اجازه افزایش قیمت خودرو را ندهد. اما به نظر می رسد چالش های تامین ارز و مشکلات قانونی به نوعی سرعت حرکت محصولات برندهای جهانی خودروساز برای حضور در بازار ایران کُند کرد.

همین مساله سبب شد برخی از فعالان بازار با دیده شک و تردید به غزم دولت برای عرضه خودروهای وارداتی در بازار نگاه کنند. چنانچه محصولات وارداتی سایپا همان طور که مدیران این خودروساز گفتند امکان حضور در بازار ایران را در آینده نزدیک پیدا کنند این مساله می تواند منجر به تغییر نگاه در بازار خودرو شود. واردات خودرو در شرایطی که مسیر عرضه محصولات داخلی چندان عریض نیست می توان اهرمی با شد تا نمودار قیمت خودرو را در بازار نزولی کند. البته سیاست گذار فراموش نکند از عرضه مهمتر تداوم عرضه به بازار است. اگر مدیران صمت بتوانند این باور را به بازار تزریق کنند که جاده عرضه خودروهای وارداتی شلوغ خواهد ماند آنگاه بازار خودرو بیش از پیش انگیزه را از سرمایه گذاران برای ورود به این بازار خواهد گرفت و روند نزولی قیمت ها تا رسیدن به نقطه ای تعادل ادامه خواهد یافت.   

دیدگاه خود را ارسال کنید