قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ دست همه را از پشت بست | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

قیمت مرغ دست همه را از پشت بست | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

قیمت مرغ این روزا به شدت بالا رفته است. روزنامه همشهری از کمیاب شدن مرغ در بازار گزارش داده است.

به نقل از همشهری ، عرضه مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر طی یک هفته اخیر با کاهش چشمگیری همراه بوده تا جایی که به‌گفته فروشندگان محصولات پروتئینی، میزان توزیع مرغ در مقایسه با هفته گذشته به نصف رسیده است.

این روزنامه نوشته است: کاهش توزیع و کمبود مرغ در بازار، قیمت آن را تا زیر سقف 100هزار تومان بالا برده و هر کیلو مرغ تازه کامل در قصابی‌ها تا 98هزار تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی هفته گذشته با تأکید بر افزایش جوجه‌ریزی نسبت به اسفندماه، اعلام کرد: هیچ کمبودی در عرضه مرغ گرم به بازار نداریم. محمدعلی کمالی همچنین با اشاره به رقم بالای جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور، میزان تولید مرغ در خردادماه را مازاد بر مصرف کشور پیش‌بینی کرد و گفت که دولت باید برای جمع‌آوری این تولید مازاد از بازار آمادگی داشته باشد. اما با گذشت یک هفته از این گفته‌ها، مرغ در بازار تهران به‌شدت کمیاب و بی‌نهایت گران شده است.

قیمت مرغ در بازار به کیلویی 122 هزارتومان رسید!

قیمت مصوب مرغ تقریبا دو هفته پیش کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام شد، اما هنوز آن را با قیمت بیشتری به مردم می‌فروشند. در بازار شرایط با هفته‌های ابتدایی اردیبهشت تقریبا هیچ فرقی ندارد و هنوز در یکسری از مغازه‌ها قیمت مرغ سه‌رقمی است. از آن طرف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بعد از ماجرای افزایش نرخ مصوب مرغ، تقریبا ۱۰ درصد به قیمت بسته‌های مرغ پاک‌شده اضافه شده و الان بسته تقریبا دو کیلویی مرغ خردشده مهیاپروتئین را حدود ۲۴۵ هزار تومان یعنی کیلویی ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند. مسئولان وزارت جهادکشاورزی به‌مرغداران هشدار دادند با ادامه این رند، راهی جز واردات باقی نمی‌ماند.

 مرغ خردشده مهیاپروتئین که تقریبا دوکیلو وزن دارد، ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود. قبل از تصویب قیمت جدید مرغ توسط ستاد تنظیم بازار، همین بسته را ۲۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروختند و حالا شاهد رشد ۱۰ درصدی قیمت آن هستیم. البته نسبت به اسفند پارسال که خود مرغ گرم را کیلویی ۶۳ هزار تومان می‌فروختند بسته مرغ خردشده مهیاپروتئین ۲۵ درصد گران شده است. چون آن موقع قیمت همین بسته تقریبا ۱۹۶ هزار تومان بود و حالا با این قیمتی که دارد، ارزش هر کیلو از آن را می‌توانیم حول‌وحوش ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بدانیم. در این بسته دوتا سینه به‌همراه بازو با وزن تقریبی ۵۰۰ تا ۵۵۰، دوتا ساق با وزن ۱۲۰ تا ۱۵۰ گرم، دوتا ران با وزن ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم و دوتا بال ۴۰ گرمی می‌شود و فقط گردن ندارد.

قیمت مرغ کامل برند آوا که آن را در فروشگاه‌هایی مثل افق کوروش پیدا می‌کنیم، به ۱۴۴ هزار تومان رسیده است. کمتر از دو کیلو وزن دارد و به همین خاطر ارزش هر کیلو از آن را باید معادل ۸۰ هزار تومان حساب کنیم. همین بسته را اسفند پارسال ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروختند و الان که قیمت مصوب مرغ نسبت به پارسال حدود ۱۵ درصد بیشتر شده، مرغ کامل برند آوا را ۱۸ درصد گران کردند.

سینه مرغ مهیاپروتئین با وزن تقریبی دو کیلو ۳۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. یعنی هر کیلو از آن را ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروشند. به‌این ترتیب یکی از گران‌ترین بسته‌های مرغ پاک‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و نسبت به افزایش رسمی قیمت‌ها در روز ۱۳ اردیبهشت، قیمت آن ۱۱ درصد افزایش داشته است. نیمه اول اردیبهشت بسته دو کیلویی سینه مرغ مهیاپروتئین را ۲۸۴ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروختند و اسفند پارسال قیمتش ۲۰۷ هزار تومان بود. معمولا در هر کدام از این بسته‌ها چهارتا سینه پاک‌شده می‌گذارند که وزن هر کدامشان ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم است.

قیمت ران مرغ برند پویاپروتئین با وزن حدود دو کیلو به ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. این یکی را تا قبل از اعلام قیمت جدید ممصوب مرغ، ۲۰۸ هزار و ۸۰۰ تومان می‌فروختند و به‌این ترتیب حدود ۱۱ درصد هم به قیمت بسته دو کیلویی ران مرغ پویاپرتئین اضافه کردند. در بسته دو کیلویی ران مرغ پویاپروتیئن چهارتا تکه ران با وزن ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم وجود دارد و معمولا میزان چربی آن نسبت به بسته‌های سینه بیشتر است.

قیمت بسته یک کیلویی بال ساده مهیاپروتئین درحال حاضر ۱۰۲ هزار ۶۰۰ تومان است. اسفند پارسال آن را ۸۳ هزار و ۷۰۰ تومان می‌فروختند و یکبار نیمه دوم فروردین قیمتش با رشد ۱۰ درصدی به ۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. بعد از ماجرای افزایش قیمت مصوب هم ۱۰ درصد دیگر به قیمت بسته یک کیلویی بال ساده مهیاپروتین اضافه شد. در این بسته ۱۴ تا ۱۶ تکه بال ساده پاک‌شده دیده می‌شود که وزن هر کدام از آن‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ گرم است.

دیدگاه خود را ارسال کنید