قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز کولاک کرد | قیمت مرغ به چند رسید؟

رئیس اتحادیه مرغداران تعاونی استان قزوین معتقد است قیمت مرغ باید یک سوم گوشت باشد و قیمت واقعی مرغ ۱۵۰ هزار تومان است.

قیمت مرغ امروز کولاک کرد | قیمت مرغ به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

عباس رحمانی رئیس اتحادیه مرغداران تعاونی استان قزوین گفت: مرغداران به علت قیمت پایین مرغ هرروز در حال ضرر هستند، مرغ  باید به دست مصرف کننده  با قیمت ۷۰ هزار تومان  برسد و از آن طرف از مرغدار با قیمت ۵۵ هزار تومان خریداری می شود، در صورتی که به خاطر مشکلات ارزی و نهاده‌ های دامی قیمت مرغ برای مرغداران بالاتر  از این قیمت می‌افتد.

وی  ادامه داد: جوجه ریزی برای مرغداران متاسفانه صرفه اقتصادی ندارد و مرغداران هم تمایلی به جوجه ریزی ندارند. یکسری از مرغداران تعطیل کردند و این موضوع  باعث شده که عرضه کم شود و تقاضا نسبت به مرغ افزایش یابد.

رئیس سابق اتحادیه گوشتی مرغداران با بیان اینکه باید قیمت مرغ یک سوم گوشت قرمزباشد گفت: قیمت مرغ باید کیلویی ۱۵۰ هزار تومان باشد ولی متاسفانه بی توجهی دولت  و قطع نهاد‌ه های ارزی4 هزار و 220  تومانی باعث شده است مرغداران  در حال حاضر با ارز آزاد نهاده تهیه کنند و این برای مرغدار به صرفه نیست.

وی تاکید کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مداخلات نادرست می‌کند و مرغداران را به جای تقویت تهدید می‌کنند و می‌گویند مرغ ندهید، وارد می‌کنیم. مرغداران را تهدید‌های بچگانه می‌کند و مرغداران هم اقدام به جوجه ریزی نمی‌کنند.

مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفته است که قیمت مصوب کنونی هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گران‌فروشی است.

 مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مصوب کنونی هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گران‌فروشی است.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: قیمت مصوب هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه بالاتر از این‌نرخ تخلف است.

مسعود امراللهی گفت: قیمت مصوب کنونی هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گران‌فروشی است.

به گفته او، بازرسان با فروشندگان مرغ بالاتر از نرخ مصوب برخورد لازم را دارند، کمااینکه در استان مازندران بیش از ۹۰ میلیاردتومان پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی ارسال کردیم.

امراللهی ادامه داد: در بحث جوجه یکروزه و مرغ بحث برخورد و گرانفروشی در سطح خرده فروشی با کمک بازرسان اصناف و صمت در تمامی استان ها در حال انجام است.

مدیر دفتر بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی گفت: طی روزهای اخیر روند قیمت مرغ در بازار تهران کاهشی بوده است و همواره پیش بینی می شود که طی یک تا ۲ هفته آینده به ثبات قیمت برسیم.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید