رئیسی: یک دهه انتظار برای حل مشکل آب به سر آمد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به منظور افتتاح چندین طرح و پروژه در حوزه آب و برق و بررسی وضعیت اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم وارد استان کرمان شد.

رئیسی: یک دهه انتظار برای حل مشکل آب به سر آمد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به منظور افتتاح چندین طرح و پروژه در حوزه آب و برق و بررسی وضعیت اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم وارد استان کرمان شد.

همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان، ۱۲پروژه‌ صنعت آب و برق این استان با اعتبار ۱۵ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان افتتاح شد.

پنج طرح شبکه انتقال و فوق توزیع برق استان کرمان با اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طی سفر امروز رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به استان کرمان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.  ‌این طرح‌ها شامل خط ۴۰۰ کیلوولت بم به جیرفت، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران (خبر)، پست۱۳۲ کیلوولت سبزواران (جیرفت۳)، خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت و همچنین توسعه پست ۱۳۲کیلوولت اسفندقه است. 

خط ۴۰۰ کیلوولت بم به جیرفت به طول ۹۰ کیلومتر با هدف ایجاد ارتباط بین شبکه سراسری و شبکه جنوب شرق کشور، بهبود ولتاژ منطقه و افزایش پایداری شبکه و به منظور تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت جنوب شرق احداث شده است. این پروژه فرا‌منطقه‌ای بوده و استان‌های کرمان-هرمزگان ـ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را دربر می گیرد. 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول تصفیه خانه و آبرسانی به بم و بروات، با تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت: فلسفه آفرینش انسان‌ها بندگی حضرت حق است و در این بندگی امتحانات زیادی در پیش داریم که با این امتحان انسان رشد و به کمال می‌رسد تا به قله دست پیدا کند. 

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم گره‌گشایی از کار خلق خدا است، گفت: امروز این زمینه برای مدیران فراهم است تا با خدمت به مردم خود را رشد بدهند. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس دادند و با جان و مال خود پای انقلاب اسلامی ایستادند و شهید سلیمانی نمونه بارز است که از استان کرمان در این مسیر جانفشانی کرده است، افزود: مسئولان و مدیران بدانند همانطور که در جبهه بچه‌ها جهادی عمل کردند باید عقب ماندگی‌های را جبران کرد. 

وی با بیان اینکه در حوزه برق‌رسانی و آبرسانی در کرمان مشکلاتی داریم که می‌توانست سال‌ها قبل برطرف شود اما امروز باید با کار جهادی آن را انجام داد، ابراز داشت: تامین زیرساخت‌های آب و برق در دولت شروع شده است و تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام در دستور کار است و باید به سامان برسد. 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به بم و بروات نتیجه کار جهادی است، گفت: هدف‌گذاری برای تامین آب ۱۰ هزار روستا یک کار جهادی است و امروز تامین آب و رفع تنش آبی ۳ هزار روستا انجام شده است و مابقی آن باید تا پایان دولت به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه روح شهیدان ناظر بر اعمال و رفتار ما است، افزود: امروز جبهه، جبهه تولید قدرت برای نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف است و دولت کارهای بزرگی دارد اما کارهای بزرگ ما را از رفع مشکلات مردم غافل نکرده است.

رئیسی: یک دهه انتظار برای حل مشکل آب به سر آمد

رئیس‌جمهور در جمع مردم بم: برای بنده توفیقی است که در جمع شما مردم عزیز حضور یافتم. قریب به یک سال قبل به منطقه شما آمدم و حضور یک ساعته‌ای در بم داشتم که مردم مسئله آب را مطرح کردند و وعده کردیم دوستان با سرعت کار را دنبال می‌کنند و انتظار بیش از یک دهه شما به سر خواهد رسید و مشکل حل می‌شود که امروز بعد از گذشت ۱۱ ماه این وعده محقق شد.

خدا را شکر با مدد الهی به دست توانای کارشناسان، مدیران و عزیزان وزارت نیرو این انتظار بیش از یک دهه به سر آمد و آب سد نساء به شهرهای بم و بروات رسید

افتتاح پروژه انتقال آب سد نساء به بم و بروات

 پس از ‌۱۲ سال پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات صبح امروز ۹ تیرماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

صبح امروز و با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور فاز اول تصفیه‌خانه و آبرسانی به بم و بروات، تصفیه‌خانه سیرجان و ۱۵ پروژه برق رسانی استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات از جمله پروژه‌های افتتاح شده در سفر رئیس جمهور به استان کرمان است؛ این پروژه شامل خط انتقال آب شرب به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ هزار و ۵ هزار مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق است که فاز اول این تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه از مجموع ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه افتتاح شد.

پروژه آبرسانی بم و بروات از سد نسا بیش از ۱۰ سال نیمه کاره بوده و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به‌ویژه بم، دسترسی به این آب باکیفیت نداشتند.

افتتاح خطوط جمع‌آوری و انتقال و تصفیه‌خانه سیرجان پروژه دیگر افتتاح شده توسط رئیس جمهور بود؛ این پروژه شامل ۳۷۳ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

پروژه‌های افتتاح شده حوزه برق در استان کرمان نیز شامل پروژه تک مداره به طول ۹۰ کیلومتر با اعتبار ۷۲۰۰ میلیارد ریال با هدف ایجاد ارتباط بین شبکه سراسری و شبکه جنوب شرق، بهبود ولتاژ منطقه و افزایش پایداری شبکه است که عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

این پروژه به دلیل تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت جنوب شرق کشور پروژه ای فرامنطقه ای بوده و استان‌های کرمان-هرمزگان-سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را دربر می‌گیرد که جمعیت بهره‌مند از مزایای اجرای این طرح در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان شمال استان کرمان خواهند بود.

لازم به ذکر است توسعه، اصلاح، بهینه‌سازی و احداث شبکه‌های توزیع و روشنایی معابر عمومی با هدف آن تأمین برق متقاضیان، افزایش قابلیت اطمینان و پایدارسازی شبکه، افزایش قدرت نفوذ روشنایی و بهره‌مندی جامعه از انرژی ارزشمند برق از جمله اهداف بهره‌برداری از این طرح‌ها است که جمعیت برخوردار از مزایای این اقدام قریب به ۱۰۰ هزار نفر خواهند بود.

 استقبال مردم بم از «رئیسی» در مسیر فرودگاه

همزمان با ورود رئیس‌جمهور به شهرستان‌ بم‌ برای افتتاح پروژه آبرسانی به این‌ منطقه، مردم بم‌ با حضور در مسیر فرودگاه از سید ابراهیم رئیسی استقبال گرمی به‌عمل آوردند.

کارهای خوبی در کرمان انجام شده اما کافی نیست 

رئیس‌جمهور در فرودگاه کرمان: وظیفه سنگینی بر دوش دولت و مسئولان است، کارهای خوبی در کرمان انجام شده اما هنوز برخی مشکلات مردم منطقه را رنج می‌دهد.  یکی از مسائل مهم شهر کرمان که شهرِ گردشگری و کشاورزی است، فراهم بودن زمینه ترانزیتی است.   آب یکی از مشکلات منطقه بوده که همیشه مردم را با سختی روبرو کرده و باید حل شود.   یکی از طرح‌های نیمه‌کاره که خوب پیش رفته، شبکه آب‌رسانی از خلیج فارس است که پیشرفت خوبی هم دارد. امروز در میانه راه هستیم و باید ظرف مدت کوتاهی طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز به منظور افتتاح چندین طرح و پروژه در حوزه آب و برق و بررسی وضعیت اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در استان کرمان، با استقبال رسمی مسئولان استان وارد فرودگاه بم شد.

در آیین استقبال از رئیس جمهور و هیئت همراه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر غلامعیلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، سردار روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان و اعضای شورای تامین استان کرمان نیز حضور دارند.

به گزارش تسنیم در سفر رئیس جمهور به استان کرمان حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه برق منطقه‌ای کرمان و در حوزه شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب کرمان نیز ۳۳۵ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می رسد.

افتتاح اولین پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و بهره‌برداری از طرح عظیم فاضلاب شهر سیرجان با ظرفیت تصفیه ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز از دیگر افتتاح آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سفر به کرمان است.

لازم به ذکر است پنج پروژه شبکه انتقال و فوق توزیع در حوزه برق منطقه‌ای استان کرمان با اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسند که این طرح‌ها شامل؛ خط ۴۰۰ کیلوولت بم به جیرفت، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران (منطقه خبر)، پست۱۳۲ کیلوولت سبزواران (جیرفت۳)، خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت و همچنین توسعه پست ۱۳۲کیلوولت اسفندقه است.

توزیع ۲۶۰ سیستم خورشیدی بین عشایر ۱۶ شهرستان و برق‌رسانی به چندین روستا در شمال و جنوب استان کرمان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور رئیس دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین در این سفر یک روزه تعویض و اصلاح سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار جهت کاهش از سرقت شبکه برق و زیبایی شهر و بهینه‌سازی برق بیش از ۱۰۰ روستا نیز فردا توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید