قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا امروز کولاک کرد | قیمت طلا به چند رسید؟

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۲ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا امروز کولاک کرد | قیمت طلا به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ اعلام شد. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۲۳ دلار به فروش می‌رسد. گفتنی است، قیمت مثقال طلا به ۱۰ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسیده است.

جدول قیمت انواع طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 23,754,000

طلای ۲۴ عیار 31,671,000

طلای 18 عیار / 740 23,437,000

طلای دست دوم 23,437,070

آبشده کمتر از کیلو 102,910,000

مثقال طلا 102,860,000

انس طلا 1,923.69

پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۲۸ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا

عباداله محمدولی فعال بازار طلا و کارشناس اقتصادی با اشاره به روند روز‌های اخیر قیمت در بازار فلز زرد گفت: «متاثر از اخبار سیاسی، بازار سکه و طلا تلاطم داشته است. اگر با شرایط ایجاد شده به سمت تولید نرویم، این کاهش قیمت نمی‌تواند پایدار باشد و موقتی است؛ بنابراین باید در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.»

وی با تاکید بر تاثیرپذیری شدید اقتصاد از روند اخبار سیاسی، خاطر نشان کرد: «با اخبار، قیمت‌ها بالا و پایین می‌شوند. این در حالی است که بازار به روند کاهشی خوشبین است.»

این فعال صنفی با ابراز امیدواری از استمرار روند کاهشی قیمت‌ها افزود: «سیاستگذار باید از اتخاذ تصمیماتی که بازار را ملتهب می‌کند پرهیز نماید. اگر نوسان قیمت همه کالا‌ها در ماه‌های ابتدایی سال مدیریت شود احتمال تثبیت قیمت بیشتر می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد، گفت: «روند معاملات در بازار طلا و سکه نشان می‌دهد که تقاضای چشمگیری برای خرید طلا و سکه نداریم. تا زمانی که بازار ارز به ثبات نرسد و اخبار سیاسی روند بازار و معاملات را تعیین کند، نمی‌توان روند بازار فلز زرد را پیش‌بینی کرد.»

دیدگاه خود را ارسال کنید