هشدار وحشتناک وزارت بهداشت | افزایش مبتلایان تب کریمه کنگو به ۲۸ نفر

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت به افزایش شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در سال جاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه ۳ بیمار نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند

هشدار وحشتناک وزارت بهداشت | افزایش مبتلایان تب کریمه کنگو به ۲۸ نفر
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت به افزایش شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در سال جاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه ۳ بیمار نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

دکتر محمدرضا شیرزادی درباره آخرین آمار بروز تب کریمه کنگو در کشور در فصل گرما، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ مورد مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور گزارش شده است و متاسفانه ۳ بیمار نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین بیماری که طی ذبح دام و دستکاری لاشه آن ممکن است منتقل شود، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی درخصوص علائم بیماری اظهار کرد: علائم بیماری تب کریمه ‌کنگو شامل تب، سر درد، علائم گوارشی و در موارد شدید تظاهرات خونریزی دهنده است و درصورتی که فردی علائم یاد شده را پس از مصرف گوشت در خود مشاهده کرد، باید به مراکز بهداشتی مراجعه کند تا هم زودتر درمان شود و هم از احتمال انتقال بیماری توسط خود به دیگران بکاهد.

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، تاکید کرد: مصرف فرآورده‌های حیوانی به صورت خام از نظر انتقال بسیاری از بیماری‌ها خطرناک است و افراد باید از مصرف گوشت و جگر خام خودداری کنند. فرآورده دامی باید به صورت پخته مصرف شود تا مطمئن شویم عامل بیماری‌زا کاملا از بین رفته است.

او تاکید کرد: گوشت دام ذبح شده را باید قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف، حداقل ۲۴ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری کرد. جگر و سایر امعا و احشای دام نیز قبل از مصرف باید ۴۸ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال باشد. این فرآیند از آن جهت اتفاق می‌افتد که در این مدت میزان اسیدیته و PH گوشت کاهش یافته و اگر ویروسی در آن وجود داشته باشد، از بین می‌رود.

دیدگاه خود را ارسال کنید