هشدار هواشناسی | این استان ها منتظر باران باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و کاهش دما در شمال کشور خبر داد.

هشدار هواشناسی | این استان ها منتظر باران باشند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و کاهش دما در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه(۲۰ و ۲۱ تیرماه) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود. این وضعیت سه شنبه در شمال آذربایجان شرقی و غربی و چهارشنبه در خراسان شمالی نیز پیش بینی می.شود. شدت بارش در این دو روز در استان گیلان خواهد بود.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ تیرماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و بارش پراکنده و شنبه (۲۴ تیرماه)در برخی نقاط شمال غرب و شمال شرق رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چهارشنبه در خراسان شمالی کاهش دما رخ خواهد داد. در این دو روز در جنوب سیستان و بلوچستان نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: از اواخر سه شنبه تا جمعه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک و در منطقه زابل توفان گردوخاک پیش بینی می‌شود. دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی ، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور نیز در دو روز آینده در برخی ساعات با وزش باد شدید و در نقاط مستعد با گردوخاک مواجه خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دریای خزر روزهای سه شنبه تا پنجشنبه و خلیج فارس در روز پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ تیر) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۲۲ تیر) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید