قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا امروز افسانه ای شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه ۲۱ تیر دو میلیون و ۳۰۸ هزار تومان هر قطعه سکه امامی ۲۷ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان فروخته شدند.

قیمت طلا امروز افسانه ای شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه ۲۱ تیر همزمان با نیمه ابتدایی معاملات بازار به دو میلیون و ۳۰۸ هزار تومان رسید و نسبت به عصر دیروز ۱۹ هزار تومان کاهش پیدا کرد. همزمان صراف‌ها سکه‌های طلا را بین ۹۵ تا ۲۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز فروختند و دلار توافقی طبق اعلام کانون صرافان با همان نرخ دیروز یعنی ۴۱ هزار و ۲۶۰ تومان عرضه شد.

قیمت دلار توافقی امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ۴۱ هزار و ۲۶۰ تومان است و فرقی با دیروز ندارد. یورو توافقی، اما ۴۵ هزار و ۳۴۰ تومان یعنی ۱۰ تومان بیشتر از دیروز عرضه می‌شود و قیمت یورو خدماتی امروز ۴۵ هزار و ۳۵۰ تومان است. همچنین نرخ

دیروز یکشنبه ۱۸ تیرماه قیمت سکه امامی ۱۵۵ هزار تومان ارزان شد. این قطعه دیروز با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان بسته شد.

روز گذشته قیمت سکه بهار همانند روز شنبه از روند کاهشی سایر قطعات سکه سرپیچی کرد و با افزایش ناچیز پنج هزار تومانی با رقم ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد.

روز قبل نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شدند. همچنین سکه گرمی  افزایش ۲۲ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مبادله شد.

تبعیت قیمت سکه از نوسانات حباب

دیروز قیمت طلا نیز با کاهش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با ۲۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۵۷ هزار تومان معامله شد. روز گذشته طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۲۶ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب سکه نیز مانند قیمت آن در روند نامتوازنی قرار داشت. حباب سکه‌های کاهشی، افت داشت. بیشترین مقدار افت حباب مربوط به سکه امامی با ۱۶۵ هزار تومان کاهش بود. دیروز حباب سکه بهار و سکه گرمی اما به ترتیب افزایش ۱۳ و ۲۲ هزار تومانی داشتند.

دیروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی پنج هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان مبادله شد.

قیمت طلا دیروز افزایشی بود. قیمت هر مثقال طلا با نزدیک به ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت به رقم ۱۰ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۱۰ هزار تومان  افزایش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۸۳ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار تومان معامله شد. همچنین روز قبل حباب تمام قطعات سکه رشد داشت.

از سوی دیگر طلا در ساعات معاملاتی اروپا در روز پنجشنبه گذشته نوسان داشت، اما تحت فشار نزولی شدید داده‌های خوش‌بینانه اقتصاد کلان آمریکا قرار گرفت.

در همین راستا دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اعلام کرد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه اول به دو درصد از برآورد قبلی 1.3 درصد افزایش داده است. علاوه بر این، تعداد درخواست‌های اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 24 ژوئن با 26 هزار کاهش به 239 هزار رسید. بازدهی 10 ساله ایالات متحده پس از این داده‌ها در انتظارات فدرال رزرو از 3.8 درصد گذشت و انس جهانی طلا را برای اولین بار در سه ماهه اخیر به زیر 1900 دلار رساند.

انجمن ملی مشاوران املاک کاهش 2.7 درصدی در فروش خانه معلق در ماه می را گزارش کرد که باعث محدود شدن رشد شاخص دلار (DXY) شد.

مطالعه بیشتر:قیمت لیر ترکیه امروز سه شنبه 13 تیر 1402 / ادامه روند کاهش ارزش لیر

BEA نیز در روز پایانی هفته معاملاتی گزارش داد که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) از 4.3 درصد به 3.8 درصد در سال در ماه می کاهش یافته است. همچنین شاخص قیمت Core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، از 4.7 درصد در همان دوره به 4.6 درصد کاهش یافت.

آنچه در هفته جاری بر قیمت انس تاثیرگذار است

رویکرد انتظار در سرمایه گذاران کاملا مشهود است. فعلا مهمترین سوال این است که آیا رکود در اقتصاد آمریکا و اروپا رخ خواهد داد یا نه. بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا باید اقتصاد را سرد کنند تا تورم مهار شود اما نه آنقدر که رکود رخ ده.

ساعت 22:30 به وقت تهران صورت‌جلسه سیاست‌گذاری ماه ژوئن توسط فدرال رزرو منتشر می‌شود.در این مرحله، به نظر می‌رسد که برخی از سیاستگذاران بازگشت به افزایش نرخ بهره را در اوایل جولای رد نخواهند کرد. لحن خوش‌بینانه در مورد چشم‌انداز تورم می‌تواند باعث افت بیشتر شاخص DXY شود.

این داده‌ها می‌تواند بر سنتیمنت بازار اثر گذار باشد اما بدون شک مهمترین رویداد هفته آینده مربوط به داده‌های نیروی کار ایالات متحده خواهد بود که انتهای هفته (جمعه) منتشر خواهد شد و بازار احتمالا به دنبال شواهد بیشتری از کندشدن اقتصاد ایالات متحده خواهد بود. اگر بازار کار نشانه‌های قوی از ضعف را نشان دهد، احتمالاً بازار از آن به‌عنوان یک نشانه کاهش تورم استقبال خواهد کرد.

اواخر جمعه هفته گذشته، انس جهانی طلا موفق شد از کانال نزولی خود خارج شود. جریان معاملات روز دوشنبه نیز به این شکل پیش رفت که قیمت به سقف کانال نزولی شکسته شده پولبک بزند. پس از آن انس در یک کانال صعودی کوچک به پیشروی خود ادامه داد. این روند باعث شد تا در لحظه تنظیم این گزارش انس قیمت مهم 1935 را نیز لمس کند.

انس جهانی طلا

در حال حاضر قیمت انس از کانال صعودی خود خارج شده است و در صورتی که بتواند از کف محدوده رنج حال حاضر یعنی قیمت 1920 دلار به سمت پایین عبور کند، تارگت بعدی نزولی قیمت 1913 دلار، کف محدوده رنج بزرگتر است.(باکس بنفش‌)

در سناریو دیگر، اگر رویداد‌های انس در روز جاری و آخرین روز هفته داده‌هایی در راستای کند شدن اقتصاد ایالات متحده آمریکا منتشر کنند، فلز گرانبها تقویت شده و به سمت شکست سقف محدوده رنج بنفش رنگ پیش خواهد رفت. عبور از قیمت 1938 دلار به معنای عوض شدن روند انس جهانی طلاست. در این صورت می‌توان برای انس تارگت‌های بالاتری از جمله سقف‌های ماژوری روند نزولی قبلی را متصور بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید