دزد های لوله نفت محله را به آتش کشیدند!

در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نشده است

دزد های لوله نفت محله را به آتش کشیدند!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه حدود ساعت ۵ صبح امروز انفجار در یکی از خطوط انتقال نفت گوره-جاسک رخ داده است که محل دقیق انفجار حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندر خمیر در منطقه کشار است.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت مکانی منطقه و مشاهده یک دستگاه خودروی سواری و تجهیزات سرقت در محل آتش سوزی ، احتمال دارد آتش سوزی امروز نیز ناشی از تلاش سارقان برای ایجاد روزنه یا سوراخ در خط انتقال نفت باشد.

قهرمانی گفت: با توجه به شدت انفجار و حجم زیاد آتش سوزی در منطقه مورد نظر، احتمال تلفات انسانی ناشی از آن وجود دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: رئیس دادگستری شهرستان بندرخمیر و مأموران انتظامی در محل حادثه حضور دارند و دستورات قضایی لازم به منظور حضور به موقع گروه‌های فنی و مهندسی و نیرو‌های امداد و آتش نشانی جهت تسریع در اطفاء حریق صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، هم اکنون دو طرف لوله انتقال نفت توسط نیرو‌های فنی مسدود شده است و با توجه به اینکه خط لوله مورد نظر راکد بوده و در حال بهره برداری نیست، در روند تولید و توزیع سوخت هیچگونه خللی ایجاد نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه به منظور برخورد با سارقین نفت و مشتقات آن اقدامات متعددی صورت گرفته است، بیان کرد: حسب اطلاعات واصله حدود ۸ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور برای نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری و میترینگ پیش‌بینی شده و خطبانی خطوط نیز که فقط در طول روز انجام می‌شد، ۲۴ ساعته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان پیش از وقوع این حادثه به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود کرده و به منظور شناسایی مقصران احتمالی در حادثه امروز نیز بررسی‌های لازم در حال انجام است که نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد

 

دیدگاه خود را ارسال کنید