قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز بازار را زیر و رو کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

بر اساس ابلاغ تصویب‌نامه هیات وزیران توسط معاون اول رئیس جمهور، سود بازرگانی واردات گوشت مرغ صفر شد.

قیمت مرغ امروز بازار را زیر و رو کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

 تصویب‌نامه هیات وزیران درباره تعیین سود بازرگانی گوشت مرغ از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.هیات وزیران در جلسه یکم مرداد ۱۴۰۲ به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی سود بازرگانی گوشت مرغ (به شرح ردیف تعرفه های مندرج در جدول زیر) را صفر تعیین کرد.

قیمت مرغ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نیاز بازار مرغ با جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه تامین می‌شود. «محمدعلی نیکبخت» در گفت و گویی اظهار داشت: رفع اختلال در توزیع نهاده‌ها و افزایش جوجه‌ ریزی، راه حل وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از التهاب بازار است.وی افزود: در پنج روز گذشته، روزانه بیش از ۱۰ هزار تن کنجاله سویا برای تامین نیاز نهاده‌ای مرغداران به استان‌ها ارسال ‌شده است.وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی، اظهارداشت: در تیر ماه میزان جوجه‌ریزی به ۱۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه رسید و در مرداد ماه نیز دست‌کم ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی خواهیم داشت.

ضرورت تعیین قیمت کارشناسی برای ذخیره‌سازی مرغ

عطاءالله حسن‌زاده عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره پیش‌بینی وضعیت بازار مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: درحال حاضر تولید و توزیع مرغ مناسب است ولی نوسان قیمت به‌گونه‌ای بوده که نمی‌توان در این زمینه نظر دهیم.

وی با بیان اینکه میانگین قیمت مرغ مناسب است، افزود: باتوجه به قیمت مصوب مرغ، هزینه ما بالاتر از قیمت مصوب است؛ درحالی مرغ‌ها درحال تخلیه از سالن‌های مرغ است ولی هنوز سویا به دست مرغدار نرسید و باید سویا را از بازار آزاد خریداری کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه مشکلات تامین نهاده روی قیمت تاثیرگذار است و هزینه تمام شده را بالا می‌برد، تصریح کرد: همین موضوع موجب شده قیمت مرغ با تقاضا همخوانی نداشته باشد و وقتی تولیدکنندگان سویا را تامین کنند فردا قیمت متفاوت خواهد بود.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه نوسان قیمت مرغ به‌گونه‌ای است که نمی‌توان قیمت پایداری را برای این محصول درنظر گرفت، اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در تیر ماه انجام شد.

وی یادآور شد: وقتی نهاده به روز تامین شود هم در راندمان و در قیمت محصول اثرگذار است؛ به این معنا که هم هزینه پایین می‌آید هم امنیت تولید و بازار حاصل می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اعلام اینکه خرید و ذخیره‌سازی مرغ  در دستور کار است، افزود: این مهم موجب امیدواری تولیدکنندگان خواهد شد.

حسن‌زاده با اعلام اینکه اگر امسال مرغدار متضرر شود، این ضررها همانند دو سال قبل نیست، خاطرنشان کرد: امروز هزینه به‌گونه‌ای است اگر تولیدکننده متضرر شود جبرانش سخت است.

وی درباره وضعیت بازار مرغ در ماه محرم، بیان کرد: ماه محرم تولیدی که داشتیم را به هیات‌ها عرضه کردیم و مرغ با قیمت مصوب در اختیار تمام هیات‌ها قرار گرفت‌.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه تولید ما امروز حداکثری است، بیان کرد: باید قیمت کارشناسی برای ذخیره‌سازی تعیین کنیم تا تولید آسیب نبیند.

دیدگاه خود را ارسال کنید