راز خوشمزگی قورمه سبزی تو این نکاتیه که بهت میگم

پخت خورش قورمه سبزی جا افتاده مجلسی لعاب دار، فوت و فنی دارد تنها سرآشپزهای حرفه ای و ماهر میدانند.

راز خوشمزگی قورمه سبزی تو این نکاتیه که بهت میگم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اگر با این جمله که هیچ قورمه سبزی به خوشمزگی خورشت قورمه سبزی مامان ها نیست، موافقید پس حتما میدانید که طعم خورش قورمه سبزی مادربزرگ جان، چیز دیگری است ولی نمیدانیم چطور و با چه ترفندی این غذای ایرانی طبخ شده توسط مامان بزرگها اینقدر خاص و لذیذ می شود. 

فرمول سبزی قورمه سبزی خوشمزه مادر بزرگها

نکاتی که مادربزرگها در مورد سبزی قورمه سبزی رعایت میکنند به شرح زیر است:

استفاده از سبزی تازه برای قورمه سبزی

یکی از اصول اساسی در پخت قورمه سبزی، استفاده از سبزی‌های تازه است. با مقایسه طعم دو قورمه سبزی، یکی با سبزی‌های تازه و دیگری با سبزی‌های کمی قدیمی‌تر، شما به راحتی متوجه این تفاوت خواهید شد. تازگی سبزی‌ها، از اصلی‌ترین عواملی است که تاثیر زیادی بر طعم و لذت قورمه سبزی دارد.

اندازه و نسبت سبزی‌ قورمه سبزی

در پخت قورمه سبزی، نسبت مناسب سبزی‌ها نیز اهمیت دارد. این نسبت بسته به سلیقه و منطقه مختلف ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، در شهرهای شمالی کشور، از شنبلیله در قورمه سبزی استفاده نمی‌شود، در حالی که در مناطق دیگر این سبزی جزء مواد اصلی قورمه سبزی محسوب می‌شود.

نسبت‌ پیشنهادی سبزی‌ در هر کیلو سبزی قورمه سبزی

تره:400 گرم

گشنیز:100 گرم تا حداکثر 150 گرم

جعفری:400 گرم

شنبلیله:50 گرم تا حداکثر 100 گرم

در مورد استفاده از شنبلیله باید دقت داشت که علاوه بر اینکه این سبزی باعث افزودن عطر و طعم خوبی به قورمه سبزی می‌شود، اگر بیش از اندازه استفاده شود، باعث تلخی غذا شود.

لعاب دار شدن قورمه سبزی با برگ چغندر یا اسفناج

برگ چغندر یا اسفناج به عنوان یک انتخاب خوب برای افزودن رنگ و لعاب به قورمه سبزی مطرح است. همچنین، افزودن تعدادی برگ سیر به این خورشت می‌تواند طعم آن را تازه‌تر و خوشمزه‌تر کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید