مرد شیاد 50 مرد و زن را زندانی کرده بود!

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری متهم با وعده اعطا وام ۶۰ میلیون تومانی در این استان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب در گفت و گویی اظهار داشت:‌ این متهم طی قراردادی از هر یک از مالباختگان مبلغ ۵ تا ۹ میلیون تومان در ازای پرداخت هر وام ۶۰ میلیون تومانی قرض الحسنه دریافت و بدون عمل به تعهدات خود متواری شده بود.

 

وی با اعلام اینکه با وصول شکایات متعدد در دادسرای قم و صدور دستورات قضایی و پیگیری شعبه ۳ دادیاری متهم در یکی از مسافرخانه‌های قم دستگیر شد، گفت: متهم با وعده معرفی به صندوق قرض الحسنه برای اخذ بیش از ۵۰ وام کم بهره حدود ۳۸۰ میلیون تومان از متقاضیان دریافت کرده‌است.

غریب در خصوص شگرد این کلاهبردار گفت:‌ متهم به دلیل دارا بودن حساب مالی نزد یکی از صندوق های قرض الحسنه امکان معرفی متقاضی نیازمند برای دریافت وام را داشته است و بر این اساس طی قرار داد اخذ وام از متقاضیان در ازای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی مبالغی در حدود ۵ تا ۹ میلیون تومان دریافت کرده‌است و در مرحله اول تعدادی از متقاضیان به صندوق قرض الحسنه معرفی و وام ها نیز پرداخت شده‌است.

وی افزود: متهم پس از جلب اعتماد و دریافت مبالغ از اطرافیان و متقاضیان، نسبت به معرفی متقاضیان به صندوق قرض الحسنه و پاسخگویی به تماس های آنان اجتناب نموده و محل کار خود را تخلیه و متواری شده بود.

غریب در پایان با بیان اینکه متهم با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برد به شهروندان در خصوص عدم اعتماد و اطمینان به افراد سودجو و وعده های فریبکارانه آنان هشدار داد و خاطر نشان کرد: پیش از هرگونه امضاء قرارداد و پرداخت وجه به اشخاص حقیقی و حقوقی از صحت و مجاز بودن فعالیت آنان اطمینان حاصل کنند و مدارک مربوطه را مطالبه نمایند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید