با استفاده این گیاه دیگه مریض نمیشی!

با استفاده این گیاه دیگه مریض نمیشی!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

گیاه اکیناسه جزئی از گیاهان گلدار است که از خانواده گل های مارگاریت (مروارید) به حساب می آید. این گل، یکی از معروف ترین گیاهان برای درمان سرماخوردگی است. اکیناسه گیاه زیبایی برای افزودن به هر منظره ای است، اما در واقعیت امر، کاربرد های آن فقط به زیبایی ختم نمی شود. این گیاه را به صورت شربت از داروخانه های می شود تهیه کرد .

 گیاه اکیناسه جزئی از گیاهان گلدار است که از خانواده گل های مارگاریت (مروارید) به حساب می آید.

این گل، یکی از معروف ترین گیاهان برای درمان سرماخوردگی است.

اکیناسه گیاه زیبایی برای افزودن به هر منظره ای است، اما در واقعیت امر، کاربرد های آن فقط به زیبایی ختم نمی شود.

 

این باور وجود دارد که اکیناسه همانند یک مکمل دارویی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند علائم عفونت و سایر بیماری ها از جمله سرماخوردگی را کاهش دهد.

در ادامه، ما به کاربردهای بالقوه گیاه اکیناسه و از دلایل اهمیت این گیاه در طب سنتی می گوییم.

گیاه اکیناسه چیست؟

اکیناسه نام گروهی از گیاهان گلدار است، که متعلق به آمریکای شمالی است. در اصل اکیناسه به گونه های مختلفی از گل های وحشی گفته می شود که معمولاً در طب سنتی آمریکای بومی مورد استفاده قرار می گرفته است. اکیناسه توسط بومیان آمریکا برای بهبود زخم ها یا رفع عفونت ها استفاده می شود.

از دانه ها، ریشه ها، گل ها و برگ های اکیناسه می توان به صورت تازه و یا خشک برای تهیه چای و دمنوش، عصاره و مکمل استفاده کرد.

انواع اکیناسه

اکیناسه گل های زیبایی دارد. گل های اکیناسه از سفید تا صورتی و یا بنفش متغیر هستند. آن ها پروانه ها و پرندگان را به خود جلب می کنند و در برابر خاک ضعیف، خشک سالی، گرما و رطوبت بسیار مقاوم هستند.

9 نمونه از گیاه اکیناسه شناخته شده است، اما فقط 3 نوع از آن ها به عنوان دارو گیاهی شناخته شده اند.

این سه نوع شامل موارد زیر هستند:

E. angustifolia که گلبرگ های باریکی دارد.

E. pallida که دارای گلبرگ های کم رنگ است.

E. purpurea که معروف ترین نوع آن است و دارای گلبرگ های بنفش است.

این احتمال وجود دارد که گونه های مختلف، مزایای مختلفی برای سلامتی داشته باشند. همچنین نوع puprurea گیاه اکیناسه در طب سنتی، بسیار محبوب و پر استفاده است.

علاوه بر زیبایی، اکیناسه به عنوان یک گیاه نیز برای سلامتی فوق العاده است. در واقع پرورش این گیاه به این معنی است که شما درست در خانه خود یک داروی طبیعی دارید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید