مناسب ترین غذا برای رشد و تقویت مو چیست؟ | با این ویتامین ها خودتو سالم نگه دار

به‌طور کلی ویتامین‌های مختلفی برای رشد موها مهم هستند، اما ویتامین‌های گروه B از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند. ویتامین‌های B۷ (بیوتین)، فولات و B۱۲ برای شکل‌گیری سلول‌های جدید واقعا حیاتی هستند، درحالی که بیوتین به تقویت خود موها و همچنین ارتقای رشد آنها کمک می‌رساند.

مناسب ترین غذا برای رشد و تقویت مو چیست؟ | با این ویتامین ها خودتو سالم نگه دار
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اگر فکر می‌کنید که با مشکل نازک‌شدگی غیرعادی یا ریزش موها مواجه شده‌اید، در درجه اول باید رژیم غذایی خودتان را بررسی کنید. از طرف دیگر، وقتی که درباره رشد باکیفیت و سالم موها صحبت می‌کنیم، ویتامین‌های گروه B همیشه نقش مهمی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید که رشد موهای خودتان را به سطح مطلوب و باکیفیتی برسانید، حتما این منابع غذایی حاوی ویتامین‌های B را به رژیم غذایی روزانه خودتان اضافه کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، به‌طور کلی ویتامین‌های مختلفی برای رشد موها مهم هستند، اما ویتامین‌های گروه B از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند. ویتامین‌های B۷ (بیوتین)، فولات و B۱۲ برای شکل‌گیری سلول‌های جدید واقعا حیاتی هستند، درحالی که بیوتین به تقویت خود موها و همچنین ارتقای رشد آنها کمک می‌رساند.

فولات و ویتامین B۱۲ نیز در شکل‌گیری سلول‌های قرمز خون نقش مهمی دارند، درحالی که کارهای مهمی مانند رساندن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول‌های مو و همچنین تقویت رشد موها نیز بر عهده همین ویتامین‌ها است.

بهترین منابع غذایی سرشار از ویتامین‌های B

۱. شیر و محصولات لبنی

شیر و انواع محصولات لبنی به‌خاطر داشتن کلسیم برای شکل‌گیری استخوان‌های سالم و قوی مهم هستند. اما توجه داشته باشید که انواع لبنیات حاوی بیوتین هستند که برای رشد موها نیز حیاتی است.

۲. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت ویتامین‌های B (ازجمله بیوتین) شناخته می‌شود. بنابراین مصرف منظم تخم‌مرغ (۱ عدد در روز) به ارتقای رشد موها و تقویت استحکام آنها کمک می‌رساند.

۳. سبزیجات سبزبرگ

انواع سبزیجات سبزبرگ مانند اسفناج و کلم کیل سرشار از فولات هستند. فولات هم در گروه ویتامین‌های B قرار می‌گیرد و به محافظت از استحکام طبیعی موها کمک می‌کند.

۴. ماهی

انواع ماهی (مخصوصا سالمون و خال‌مخالی) سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ و همچنین B۱۲ هستند، درحالی که همین ترکیبات به ارتقای رشد موها و محافظت از سلامتی پوست سر کمک می‌کنند.

۵. حبوبات

انواع حبوبات مانند گونه‌های مختلف لوبیا و عدس حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌های B مانند فولات هستند. بنابراین گنجاندن انواع حبوبات در رژیم غذایی هفتگی و حتی روزانه به تقویت رشد موها کمک خواهد کرد.

۶. مغزها و دانه‌های خام

امروزه انواع مختلفی از مغزها و دانه‌های خام در دسترس قرار دارند، درحالی که گونه‌های خاصی مانند انواع بادام و دانه‌های آفتابگردان برای رشد موها اثربخشی بهتری دارند. با مصرف انواع مغزها و دانه‌های خام می‌توانید بیوتین و ویتامین‌های گروه B را به‌صورت روزانه دریافت کنید.

۷. غلات سبوس‌دار

برنج قهوه‌ای و جو دوسر در گروه بهترین انواع غلات سبوس‌دار برای دریافت ویتامین‌های B قرار می‌گیرند و مصرف روزانه آنها به رشد بهتر موها کمک می‌کند.

۸. انواع مرکبات

انواع میوه‌های مرکباتی مثل پرتقال و لیموترش سرشار از فولات و ویتامین C هستند. این ترکیبات به جذب بهتر ویتامین‌های B کمک می‌کنند و درنتیجه رشد موها را تقویت خواهند کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید